Zębatki - alternatywna ilość zębów.
- eater
- pisarz
- Posty: 326
- Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
- Kontakt:
Zębatki - alternatywna ilość zębów.
Hej Ołnersy,
Przymierzam się do wymiany napędu u siebie i się zastanawiam nad czym, czy nie zmienić trochę przełożenia.
Rzadko latam z prędkościami bliskimi maksymalnej, więc może warto byłoby zamiast 17 zębów z przodu zamontować np. 16?
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Jak wygląda sprawa ze wskazaniami prędkościomierza wtedy i zużyciem paliwa?
Przymierzam się do wymiany napędu u siebie i się zastanawiam nad czym, czy nie zmienić trochę przełożenia.
Rzadko latam z prędkościami bliskimi maksymalnej, więc może warto byłoby zamiast 17 zębów z przodu zamontować np. 16?
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Jak wygląda sprawa ze wskazaniami prędkościomierza wtedy i zużyciem paliwa?
Terror Mechanicznej Pomarańczy!
Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj!
Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj!
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
zrobiłem tak w tdm - na plus dla moto przyspieszenie lepsze, szybciej się wkręcała na ostatnim biegu, spalanie praktycznie nie podskoczyło, obroty poszły o ok 200 przy danej predkosci na danym biegu w górę, z tym że w tedmie licznik był na linkę a u nas jest czujnik na zębatce, jak będzie mniej zębów to będzie zapewne oszukiwał
tylko znaleźć taką zębatkę wcale nie było tak prosto, no i jest droższa niż seria.
tylko znaleźć taką zębatkę wcale nie było tak prosto, no i jest droższa niż seria.
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- eater
- pisarz
- Posty: 326
- Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
- Kontakt:
emil, mam dostęp do przednich zebatek od 15 - 19 zębów, bez problemu. Jakby kto chcial - moge pomoc.
Nie chodzi o latanie na gumie... no, ale pier...niecie mocniejsze by sie przydalo.
Nie chcialbym tylko, zeby predkosciomierz klamal za bardzo.
Nie chodzi o latanie na gumie... no, ale pier...niecie mocniejsze by sie przydalo.
Nie chcialbym tylko, zeby predkosciomierz klamal za bardzo.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!
Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj!
Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj!
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
zmień to zobaczyszmichał RC 46 pisze:Na kole chcesz latać czy jak? bo innego powodu to raczej nie ma żeby zmieniać ilość zębów
ee no widzisz, to jak masz dojście to załóż, zawsze możesz wsadzić oryginał jak się wrażenia nie spodobają ja wiem że przyspieszenie wzrasta, niby jeden ząbek, ale sporo wzrastaeater pisze:emil, mam dostęp do przednich zebatek od 15 - 19 zębów, bez problemu. Jakby kto chcial - moge pomoc.
Nie chodzi o latanie na gumie... no, ale pier...niecie mocniejsze by sie przydalo.
Nie chcialbym tylko, zeby predkosciomierz klamal za bardzo.
aaa no i jeszcze kwestia taka, że prędkościomierz ale i licznik przebiegu będą przekłamywać. Chyba że da się jakoś to przeliczyć, ale to już jakis elektronik by się musiał wypowiedzieć
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
teoretycznie nie powinna spaść. czemu? mi na '6' nie udało się jeszcze odciąć zapłonu, w tdm akurat było 5 biegów, na serii też do tego nie dochodziło, po zmianie na mniejszą, na ostatnim biegu szła do końca
w vfr też nad tym myślałem, przy wyprzedzaniu nie trzeba tyle redukować, lepiej się moto zbiera.
takie manewry ponoć mają sens w mniejszych pojemnościach i mocach, w sportowych litrach np. spada vmax bo one same z siebie idą do końca, więc mniejsza zębatka to mniejsza prędkość
w vfr też nad tym myślałem, przy wyprzedzaniu nie trzeba tyle redukować, lepiej się moto zbiera.
takie manewry ponoć mają sens w mniejszych pojemnościach i mocach, w sportowych litrach np. spada vmax bo one same z siebie idą do końca, więc mniejsza zębatka to mniejsza prędkość
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
DLA PRZYPOMNIENIA BO IDZIE WIOSNA I MOŻE BYĆ WIĘCEJ CHĘTNYCH NA ZMIANY http://www.gearingcommander.com/
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Śmigałem tak 2 lata:)eater pisze:Rzadko latam z prędkościami bliskimi maksymalnej, więc może warto byłoby zamiast 17 zębów z przodu zamontować np. 16?
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Jak wygląda sprawa ze wskazaniami prędkościomierza wtedy i zużyciem paliwa?
- prędkościomierz oszukuje o jakies 20-25 km/h... ( a taki byłem szczęśliwy gdy widziałem na liczniku 280....)
- spalanie niezmacznie większe
- lepiej się zbiera i to na 6-ce
- pokazuje tez inny przebieg- znacznie większy niż w rzeczywistości
więcej grzechów nie pamietam...
pozdro
Beyond the Grabówek sky
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
Art, ja mam licznik w milach i max na budziku jest 170 i zdarzyło się że wskazówka poszła aż za pewnie mam 16 wymieniałem będąc u Wasyla ale ile zębów to nie pamiętam spalanie tak do 130 5,2
a na trasie 160-180 6,4 najwiecej po ostrym dźidowaniu na winklach 3i4 do końca wyszło 8,2.
Na ćwiartke z kawą zx9r chyba 98rok wygrałem o 0,02s jak gość usłyszał że 108km w serii to karpia walną że nie dał rady mnie zrobić
bo jego kawa miała 143km
a na trasie 160-180 6,4 najwiecej po ostrym dźidowaniu na winklach 3i4 do końca wyszło 8,2.
Na ćwiartke z kawą zx9r chyba 98rok wygrałem o 0,02s jak gość usłyszał że 108km w serii to karpia walną że nie dał rady mnie zrobić
bo jego kawa miała 143km
ZKL
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
o widzisz! mniejsze zębatki przydają się własnie w takich sytuacjach.slimak pisze:Na ćwiartke z kawą zx9r chyba 98rok wygrałem o 0,02s jak gość usłyszał że 108km w serii to karpia walną że nie dał rady mnie zrobić
bo jego kawa miała 143km
Poprawiaja " zbieranie " się motocykla. Ale na trase wolę normalne ustawienia.
Co do mocy - masz tą bez katalizatora?
Beyond the Grabówek sky
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości