wskaznik naciągu łańcucha
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 19:41
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: k/Krakowa
wskaznik naciągu łańcucha
Na osłonie łańcucha i w manualu jest taki znaczek odnośnie naciągu łańcucha:
jakoś nie mogę rozgryźć jak się odnieść do tego znacznika.... (kiedy łańcuch jest nowy a kiedy do wymiany)
jakoś nie mogę rozgryźć jak się odnieść do tego znacznika.... (kiedy łańcuch jest nowy a kiedy do wymiany)
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
moze chodzi o odleglosc zewn. obwodu zębatki od kreski na tej naklejce ? u mnie tej naklejki nie ma, a w normalnych wahaczach jest ona naklejona nad oknem z naciągiem ośki, poza tym obok tego obrazka jest wyjaśnione jak odczytać stan napędu, nawet zaznaczyli to taką cienką pionową kreską
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ivan
- klepacz
- Posty: 809
- Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie, jak mówi emil, Pokazuje po prostu ile jeszcze możesz naciągnąć łańcuch.
Położenie "końca" zębatki pokazuje ile jeszcze zostało naciągu. "Replace" oznacza wymianę i tyle .
Ale moim zdaniem lepiej jest oceniać stan napędu po wizualnym stanie zębatki. Poza tym większość VFR nie pogubiło już te naklejki.
Położenie "końca" zębatki pokazuje ile jeszcze zostało naciągu. "Replace" oznacza wymianę i tyle .
Ale moim zdaniem lepiej jest oceniać stan napędu po wizualnym stanie zębatki. Poza tym większość VFR nie pogubiło już te naklejki.
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
wskaźnik ten pokazuje zużycie napędu (zębatki napędzanej) jeśli czubek zęba znajduje się w przedziale od new do replace przy prawidłowym zwisie łańcucha 20-30 mm to jest ok jeśli za to nalezy wymienic napęd,bo zebatka jest zjedzona .Poza tym jesli chodzi o wymianę sprawdzamy ogólny stan np wyciągnięcie.
ivan, i napewno nie oznacza to ile mozna naciągnąć łańcuch bo żadko sie zdaża żeby na całej dł był równomiernie rozciągniety a gdy sie rozciąga rolki wycierają zęby
ivan, i napewno nie oznacza to ile mozna naciągnąć łańcuch bo żadko sie zdaża żeby na całej dł był równomiernie rozciągniety a gdy sie rozciąga rolki wycierają zęby
ZKL
- ivan
- klepacz
- Posty: 809
- Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
slimak, nie zgodzę się z Tobą. Naklejka nie pozwala sprawdzić TYLKO stan zębatki, bo przecież zębatka po naciągnięciu przesuwa się do tyłu. A to czy zębatka jest zjedzona okleślamy wizualnie a nie na podstawie naklejki.
No i oczywiście masz rację, że sprawdzamy w "najściślejszym" miejscu.
Ale naklejka określa ogólny (a nawet bardzo ogólny) stan całego napędu, a więc też wyciągnięcie łańcucha.
No i oczywiście masz rację, że sprawdzamy w "najściślejszym" miejscu.
Ale naklejka określa ogólny (a nawet bardzo ogólny) stan całego napędu, a więc też wyciągnięcie łańcucha.
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
napisałem że wskaźnik ten pokazuje zużycie napędu (zębatki napędzanej) NIE TYLKO ZĘBATKI, poza tym jak zębatka jest zużyta to łańcuch i zębatka napędzająca to śmieć.ivan pisze:slimak, nie zgodzę się z Tobą. Naklejka nie pozwala sprawdzić TYLKO stan zębatki,
Poza tym jeśli łańcuch jest nierówno rozciągnięty to wskaźnik bedzie znajdował się w normie a dół łańcuch będzie się ciągnął po asfalcie, spróbój wtedy naciagnąć łańcuch żeby nie wisiał na dole i zakręć kołem jeśli sie Tobie uda to jesteś AS. W takiej sytuacji nie można powiedzieć że jest to wskaźnik naciągu łańcucha, może to być jakiś odnośnik ale wogóle nie adekwatny do stanu faktycznego.
ZKL
- ivan
- klepacz
- Posty: 809
- Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
slimak, chyba Ty mnie nie rozumiesz, a może ja się nie jasno wyrażam... Naklejka nie oznacza stanu naciągu łańcucha, a stan napędu. To oczywiste, że naciągu NIE sprawdzamy na podstawie naklejki.
Idąc z kolei Twoim tokiem rozumowania (że naklejka określa stan zębatki) to wyobraź sobie taką sytuację (czysto hipotetyczną): Zakładasz nowy napęd i łańcuch okazuje się bublem i wszystkie ogniwka bardzo szybko i RÓWNO się wyciągają. Po pewnym czasie (kilku naciągnięciach) wg naklejki napęd jest już do wymiany, natomiast zębatka się nie zużyła wcale (podejrzewam, że w rzeczywistości i tak rozciągnięty łańcuch by ją zniszczył) ale mam nadzieję że rozumiesz o czym mówię... Jest to czystko hipotetyczna sytuacja w której łańcuch się wyciągnął maksymalnie i równo a zębatka po takim przebiegu powinna być ok. No i co się okazuje? Napęd do wymiany (oczywiście cały) a zębatka mimo to jest dobra choć już poza naklejką.
A więc na podstawie naklejki to możemy stwierdzić z taką samą pewnością zużycie zębatki przedniej jak i tylnej.
Idąc z kolei Twoim tokiem rozumowania (że naklejka określa stan zębatki) to wyobraź sobie taką sytuację (czysto hipotetyczną): Zakładasz nowy napęd i łańcuch okazuje się bublem i wszystkie ogniwka bardzo szybko i RÓWNO się wyciągają. Po pewnym czasie (kilku naciągnięciach) wg naklejki napęd jest już do wymiany, natomiast zębatka się nie zużyła wcale (podejrzewam, że w rzeczywistości i tak rozciągnięty łańcuch by ją zniszczył) ale mam nadzieję że rozumiesz o czym mówię... Jest to czystko hipotetyczna sytuacja w której łańcuch się wyciągnął maksymalnie i równo a zębatka po takim przebiegu powinna być ok. No i co się okazuje? Napęd do wymiany (oczywiście cały) a zębatka mimo to jest dobra choć już poza naklejką.
A więc na podstawie naklejki to możemy stwierdzić z taką samą pewnością zużycie zębatki przedniej jak i tylnej.
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
ivan, skoro łańcuch się wyciąga to odległość między rolkami łańcucha się zwiększa więc nie mów mi że łańcuch się rozciągnie a zębatka będzie ok nie ma takiej opcji, a chodziłoo mi o Twoje stwierdzenie, że jest to wskaźnik napięcia łańcucha a tak nie jest. Tu opis z instrukcji obsługi vfr
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
ZKL
- ivan
- klepacz
- Posty: 809
- Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
slimak, pokaż mi gdzie napisałem, że jest to wskaźnik napięcia łańcucha.
Pisząc: "ile możesz naciągnąć łańcuch" miałem na myśli ile jeszcze RAZY możesz naciągnąć a nie ile możesz podciągnąć kluczem. Mam nadzieję że wszystko wyjaśnione i mamy to samo zdanie na temat tej naklejki
A o tym że łancuch się wyciągnie a żebatka będzie ok pisałem czysto hipotetycznie, a więc oczywiste jest że w praktyce wyciągnięty łańcuch zniszczyłby zębatkę.
Pisząc: "ile możesz naciągnąć łańcuch" miałem na myśli ile jeszcze RAZY możesz naciągnąć a nie ile możesz podciągnąć kluczem. Mam nadzieję że wszystko wyjaśnione i mamy to samo zdanie na temat tej naklejki
A o tym że łancuch się wyciągnie a żebatka będzie ok pisałem czysto hipotetycznie, a więc oczywiste jest że w praktyce wyciągnięty łańcuch zniszczyłby zębatkę.
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
Re: wskaznik naciągu łańcucha
ok ważne że sie dogadaliśmy miałeś na mysli ale marlubin, napisał
więc trzeba wyjaśnić chłopakowi co i jakmarlubin pisze:Na osłonie łańcucha i w manualu jest taki znaczek odnośnie naciągu łańcucha:
Obrazek
jakoś nie mogę rozgryźć jak się odnieść do tego znacznika.... (kiedy łańcuch jest nowy a kiedy do wymiany)
ZKL
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
W mojej opinii wskaźnik pokazuje stopień zużycia całego napędu a nie tylko łańcucha lub tylko zębatek. Poza widocznym zużyciem zębatki koła, zużycie łańcucha możemy sprawdzić sprawdzając luz łańcucha w stosunku do zębatki koła w najdalej odsuniętej w tył części zestawu napędowego. Nowy napęd luzu raczej nie ma, zużyty i z pół centymetra ręką na zębatce jeszcze cofniemy.
Zmierzam jednak do czegoś innego, i w sumie trzymając się tematu chciałbym przenieść dyskusję na przednią zębatkę.
Rozmawiając z dystrybutorem napędów jakieś dwa miesiące temu dowiedziałem się czegoś takiego:
Wiadomo, że napęd wymienia się kompletny, czyli obie zębatki i łańcuch. Wiadomo też, że nie wymienienie którejś z tych części spowoduje szybsze zużycie pozostałych (nowych), jednak dowiedziałem się czegoś, nad czym mimo mojego kilkunastoletniego doświadczenia jako motocyklisty, się po prostu nie zastanawiałem. Do rzeczy. Podobno nawet przy zakupie napędu najwyższej klasy, w trakcie jego zużywania, (przyjmijmy żywotność napędu 30000 km.) w połowie jego zużycia powinno się wymienić zębatkę przednią, która ma w sumie sporo mniej zębów i taka wymiana wydaje się na logikę zasadna. Wydłuża też podobno żywotność całości.
Wymiana nawet jednej zębatki na logikę też powinna pozytywnie wpłynąć na stan zużycia napędu na naszym wskaźniku.
Co o tym sądzicie???
Zmierzam jednak do czegoś innego, i w sumie trzymając się tematu chciałbym przenieść dyskusję na przednią zębatkę.
Rozmawiając z dystrybutorem napędów jakieś dwa miesiące temu dowiedziałem się czegoś takiego:
Wiadomo, że napęd wymienia się kompletny, czyli obie zębatki i łańcuch. Wiadomo też, że nie wymienienie którejś z tych części spowoduje szybsze zużycie pozostałych (nowych), jednak dowiedziałem się czegoś, nad czym mimo mojego kilkunastoletniego doświadczenia jako motocyklisty, się po prostu nie zastanawiałem. Do rzeczy. Podobno nawet przy zakupie napędu najwyższej klasy, w trakcie jego zużywania, (przyjmijmy żywotność napędu 30000 km.) w połowie jego zużycia powinno się wymienić zębatkę przednią, która ma w sumie sporo mniej zębów i taka wymiana wydaje się na logikę zasadna. Wydłuża też podobno żywotność całości.
Wymiana nawet jednej zębatki na logikę też powinna pozytywnie wpłynąć na stan zużycia napędu na naszym wskaźniku.
Co o tym sądzicie???
- ivan
- klepacz
- Posty: 809
- Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
slimak, wydawało mi się że wytłumaczyłem chłopakowi czego dotyczy naklejka...
Jarecki2102, a to ciekawe co piszesz. Na "chłopski" rozum zębatka przednia robi więcej obrotów a więc powinna się szybciej zużywać. Ale z drugiej strony zębatka "dopasowuje" się do łańcucha, a więc jeśli założymy nową zębatke na przód to podejrzewam że po kilkuset km będzie taka jak stara:) Moim zdaniem zębatki nie niszczy sama współpraca z łańcuchem a właśnie to że łańcuch się wyciąga i nie trafia idealnie w zębatki.
Jarecki2102, a to ciekawe co piszesz. Na "chłopski" rozum zębatka przednia robi więcej obrotów a więc powinna się szybciej zużywać. Ale z drugiej strony zębatka "dopasowuje" się do łańcucha, a więc jeśli założymy nową zębatke na przód to podejrzewam że po kilkuset km będzie taka jak stara:) Moim zdaniem zębatki nie niszczy sama współpraca z łańcuchem a właśnie to że łańcuch się wyciąga i nie trafia idealnie w zębatki.
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości