Strona 1 z 1

Problem przy smarowaniu.

: pn 20 wrz 2010, 14:03
autor: White_Rider
Witam Wszystkich.

Dzisiaj zaobserwowałem pewien problem. Być może co dla niektórych jest to błachostka, ale ja jestem mało zaawansowany w naprawach motocykla. Otóż - przy smarowaniu łańcucha na centralnej stopce, co chwilę (nieregularnie) starsznie szarpie aż cały motor się trzęsie. Wbiłem II bieg żeby zobaczyć czy będzie to samo i.. tak samo. Zdziwiłem się gdyż jest to dopiero moje drugie smarowanie (motorek mam od m-ca). Przy pierwszym tak nie szarpał. Co według Was powinienem zrobić? Dodam jeszcze że sprawdzałem naciąg i luz nie jest wiekszy niż 2cm. Acha... i jeszcze podczas jazdy kilka razy tak jakby mi nie wbił dobrze biegu i zawył na obrotach - to ja sprzęgło i do góry ... potem ok.

: pn 20 wrz 2010, 14:21
autor: MC_Hammer
Naciągnij dobrze łańcuch i będzie ok ;)
No chyba, że to już końcówka napędu i jest nierównomiernie rozciągnięty ale to powinieneś być w stanie sam określić.
Obracając koło (moto na centralce) zobacz czy w każdym położeniu koła luz na łańcuchu jest taki sam.
Jeśli nie odpowiedź jest prosta :)

Co do wbijania biegów to staraj się "starannej" to robić bo łańcuch nie ma na to wpływu.

: pn 20 wrz 2010, 21:12
autor: olo
rozumiem że odpalasz silnik, wrzucarz bieg i jak tak sobie na jałowych obrotach szarpie fałką to smarujesz łańcuch...
może w rzędowej czwórce by to przeszło a przy szóstce to juz raczej na pewno :grin:
spróbuj po prostu kręcić kołem reką-nie będzie szarpania a przy okazji nasmarujesz precyzyjniej...

: pn 20 wrz 2010, 21:39
autor: tomhagen
dokładnie jak mówi olo, to jest "V" i ma prawo szarpać na niskich obrotach pod warunkiem oczywiście że łańcuch jest w porządku. za mocno go nie naciągaj bo rozwalisz łożysko wałka zębatki zdawczej a w tych silnikach naprawa tego jest baaaardzo kosztowna :neutral:

: pn 20 wrz 2010, 21:46
autor: White_Rider
Dzięki za pomoc. Jutro udam się do mechanika celem oględzin całego napędu - gościu ponoć jest dobry w te klocki. Na pewno dam znać co i jak. Pozdro!!

: pn 20 wrz 2010, 21:48
autor: C_L_K
Tak czy siak ja stawiam na nierówno rozciągnięty łańcuch. Sprawdź kręcąc kołem ręką czy w każdym położeniu jest taki sam looz. Jeśli nie, to masz zestaw napędowy do wymiany. Jeśli tak, to znaczy, że się pomyliłem :D

: pn 20 wrz 2010, 23:37
autor: Jacko
Ja bym nie straszył chłopaka. Jeżeli nawet jest trochę wyciągniety, podkreślam TROCHĘ to da się jeszcze z tym polatać i nie ma co się spinać. Chyba że jest tak, że w jednym miejscu jest naciągnięty jak struna w gitarze a w drugim wisi jak f... po sprawie to do wymiany. Czyli podsumowując, różnica 1 cm to jeszcze nie tragedia ale 4 to do widzenia i trzeba nowy napęd. Oczywiście wymieniaj razem z zębatkami.

: wt 21 wrz 2010, 00:42
autor: Diego
Jak Ci tak wisi ............ :biggrin :biggrin

: wt 21 wrz 2010, 09:21
autor: Jacko
Diego, umiesz zobrazować sytuacje :mrgreen:

Re: Problem przy smarowaniu.

: pn 16 kwie 2012, 15:47
autor: armen1pl
Przede wszystkim łańcucha nie smaruje się przy odpalonym silniku i wrzuconym biegu.

Re: Problem przy smarowaniu.

: pn 16 kwie 2012, 19:10
autor: michał RC 46
Zgadza się bo można stracić paluszki albo i rękę może nieźle poharatać. Dużo kręcenia przecież nie ma a na dodatek jak się ma centralkę? toż to sama przyjemność :D

Re: Problem przy smarowaniu.

: wt 17 kwie 2012, 09:19
autor: armen1pl
Centralka dobra rzecz :)