Problem przy smarowaniu.
- White_Rider
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 17:49
- Model VFR: VFR 750 RC 36
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Problem przy smarowaniu.
Witam Wszystkich.
Dzisiaj zaobserwowałem pewien problem. Być może co dla niektórych jest to błachostka, ale ja jestem mało zaawansowany w naprawach motocykla. Otóż - przy smarowaniu łańcucha na centralnej stopce, co chwilę (nieregularnie) starsznie szarpie aż cały motor się trzęsie. Wbiłem II bieg żeby zobaczyć czy będzie to samo i.. tak samo. Zdziwiłem się gdyż jest to dopiero moje drugie smarowanie (motorek mam od m-ca). Przy pierwszym tak nie szarpał. Co według Was powinienem zrobić? Dodam jeszcze że sprawdzałem naciąg i luz nie jest wiekszy niż 2cm. Acha... i jeszcze podczas jazdy kilka razy tak jakby mi nie wbił dobrze biegu i zawył na obrotach - to ja sprzęgło i do góry ... potem ok.
Dzisiaj zaobserwowałem pewien problem. Być może co dla niektórych jest to błachostka, ale ja jestem mało zaawansowany w naprawach motocykla. Otóż - przy smarowaniu łańcucha na centralnej stopce, co chwilę (nieregularnie) starsznie szarpie aż cały motor się trzęsie. Wbiłem II bieg żeby zobaczyć czy będzie to samo i.. tak samo. Zdziwiłem się gdyż jest to dopiero moje drugie smarowanie (motorek mam od m-ca). Przy pierwszym tak nie szarpał. Co według Was powinienem zrobić? Dodam jeszcze że sprawdzałem naciąg i luz nie jest wiekszy niż 2cm. Acha... i jeszcze podczas jazdy kilka razy tak jakby mi nie wbił dobrze biegu i zawył na obrotach - to ja sprzęgło i do góry ... potem ok.
White_Rider OST, VFR 750 1994 RC 36
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Naciągnij dobrze łańcuch i będzie ok
No chyba, że to już końcówka napędu i jest nierównomiernie rozciągnięty ale to powinieneś być w stanie sam określić.
Obracając koło (moto na centralce) zobacz czy w każdym położeniu koła luz na łańcuchu jest taki sam.
Jeśli nie odpowiedź jest prosta
Co do wbijania biegów to staraj się "starannej" to robić bo łańcuch nie ma na to wpływu.
No chyba, że to już końcówka napędu i jest nierównomiernie rozciągnięty ale to powinieneś być w stanie sam określić.
Obracając koło (moto na centralce) zobacz czy w każdym położeniu koła luz na łańcuchu jest taki sam.
Jeśli nie odpowiedź jest prosta
Co do wbijania biegów to staraj się "starannej" to robić bo łańcuch nie ma na to wpływu.
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Model VFR: Firestorm
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
rozumiem że odpalasz silnik, wrzucarz bieg i jak tak sobie na jałowych obrotach szarpie fałką to smarujesz łańcuch...
może w rzędowej czwórce by to przeszło a przy szóstce to juz raczej na pewno
spróbuj po prostu kręcić kołem reką-nie będzie szarpania a przy okazji nasmarujesz precyzyjniej...
może w rzędowej czwórce by to przeszło a przy szóstce to juz raczej na pewno
spróbuj po prostu kręcić kołem reką-nie będzie szarpania a przy okazji nasmarujesz precyzyjniej...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
- White_Rider
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 17:49
- Model VFR: VFR 750 RC 36
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Model VFR: Fireblade
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Ja bym nie straszył chłopaka. Jeżeli nawet jest trochę wyciągniety, podkreślam TROCHĘ to da się jeszcze z tym polatać i nie ma co się spinać. Chyba że jest tak, że w jednym miejscu jest naciągnięty jak struna w gitarze a w drugim wisi jak f... po sprawie to do wymiany. Czyli podsumowując, różnica 1 cm to jeszcze nie tragedia ale 4 to do widzenia i trzeba nowy napęd. Oczywiście wymieniaj razem z zębatkami.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Model VFR: RC 46 '01
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Problem przy smarowaniu.
Przede wszystkim łańcucha nie smaruje się przy odpalonym silniku i wrzuconym biegu.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Model VFR: VFR+LC4
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem przy smarowaniu.
Zgadza się bo można stracić paluszki albo i rękę może nieźle poharatać. Dużo kręcenia przecież nie ma a na dodatek jak się ma centralkę? toż to sama przyjemność
Czerwone najszybsze !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości