Problem przy smarowaniu.

Awatar użytkownika
White_Rider
Posty: 8
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 17:49
Model VFR: VFR 750 RC 36
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Problem przy smarowaniu.

Post autor: White_Rider » pn 20 wrz 2010, 14:03

Witam Wszystkich.

Dzisiaj zaobserwowałem pewien problem. Być może co dla niektórych jest to błachostka, ale ja jestem mało zaawansowany w naprawach motocykla. Otóż - przy smarowaniu łańcucha na centralnej stopce, co chwilę (nieregularnie) starsznie szarpie aż cały motor się trzęsie. Wbiłem II bieg żeby zobaczyć czy będzie to samo i.. tak samo. Zdziwiłem się gdyż jest to dopiero moje drugie smarowanie (motorek mam od m-ca). Przy pierwszym tak nie szarpał. Co według Was powinienem zrobić? Dodam jeszcze że sprawdzałem naciąg i luz nie jest wiekszy niż 2cm. Acha... i jeszcze podczas jazdy kilka razy tak jakby mi nie wbił dobrze biegu i zawył na obrotach - to ja sprzęgło i do góry ... potem ok.
White_Rider OST, VFR 750 1994 RC 36

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » pn 20 wrz 2010, 14:21

Naciągnij dobrze łańcuch i będzie ok ;)
No chyba, że to już końcówka napędu i jest nierównomiernie rozciągnięty ale to powinieneś być w stanie sam określić.
Obracając koło (moto na centralce) zobacz czy w każdym położeniu koła luz na łańcuchu jest taki sam.
Jeśli nie odpowiedź jest prosta :)

Co do wbijania biegów to staraj się "starannej" to robić bo łańcuch nie ma na to wpływu.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 20 wrz 2010, 21:12

rozumiem że odpalasz silnik, wrzucarz bieg i jak tak sobie na jałowych obrotach szarpie fałką to smarujesz łańcuch...
może w rzędowej czwórce by to przeszło a przy szóstce to juz raczej na pewno :grin:
spróbuj po prostu kręcić kołem reką-nie będzie szarpania a przy okazji nasmarujesz precyzyjniej...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

tomhagen
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: ndz 15 lis 2009, 18:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne

Post autor: tomhagen » pn 20 wrz 2010, 21:39

dokładnie jak mówi olo, to jest "V" i ma prawo szarpać na niskich obrotach pod warunkiem oczywiście że łańcuch jest w porządku. za mocno go nie naciągaj bo rozwalisz łożysko wałka zębatki zdawczej a w tych silnikach naprawa tego jest baaaardzo kosztowna :neutral:

Awatar użytkownika
White_Rider
Posty: 8
Rejestracja: ndz 22 sie 2010, 17:49
Model VFR: VFR 750 RC 36
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: White_Rider » pn 20 wrz 2010, 21:46

Dzięki za pomoc. Jutro udam się do mechanika celem oględzin całego napędu - gościu ponoć jest dobry w te klocki. Na pewno dam znać co i jak. Pozdro!!
White_Rider OST, VFR 750 1994 RC 36

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Model VFR: K1300S & EXC250F
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » pn 20 wrz 2010, 21:48

Tak czy siak ja stawiam na nierówno rozciągnięty łańcuch. Sprawdź kręcąc kołem ręką czy w każdym położeniu jest taki sam looz. Jeśli nie, to masz zestaw napędowy do wymiany. Jeśli tak, to znaczy, że się pomyliłem :D

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pn 20 wrz 2010, 23:37

Ja bym nie straszył chłopaka. Jeżeli nawet jest trochę wyciągniety, podkreślam TROCHĘ to da się jeszcze z tym polatać i nie ma co się spinać. Chyba że jest tak, że w jednym miejscu jest naciągnięty jak struna w gitarze a w drugim wisi jak f... po sprawie to do wymiany. Czyli podsumowując, różnica 1 cm to jeszcze nie tragedia ale 4 to do widzenia i trzeba nowy napęd. Oczywiście wymieniaj razem z zębatkami.

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » wt 21 wrz 2010, 00:42

Jak Ci tak wisi ............ :biggrin :biggrin
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 21 wrz 2010, 09:21

Diego, umiesz zobrazować sytuacje :mrgreen:

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Problem przy smarowaniu.

Post autor: armen1pl » pn 16 kwie 2012, 15:47

Przede wszystkim łańcucha nie smaruje się przy odpalonym silniku i wrzuconym biegu.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Model VFR: VFR+LC4
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem przy smarowaniu.

Post autor: michał RC 46 » pn 16 kwie 2012, 19:10

Zgadza się bo można stracić paluszki albo i rękę może nieźle poharatać. Dużo kręcenia przecież nie ma a na dodatek jak się ma centralkę? toż to sama przyjemność :D
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Problem przy smarowaniu.

Post autor: armen1pl » wt 17 kwie 2012, 09:19

Centralka dobra rzecz :)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości