Stopka serwisowa
- deemesz
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: sob 07 sie 2010, 19:49
- Imię: Dominik
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków / Warszawa
- Kontakt:
Stopka serwisowa
Witam,
W Warszawie lej od kilku dni i chce nasmarować napęd ale mam problem z postawieniem motocykla na stopce serwisowej.
Podejrzewam dwie przyczyny mojego problemu:
- mam za mało siły żeby go "dźwignąć"
- brakuje mi odpowiedniej techniki
Za każdym razem proszę kolegę o pomoc - wydaje mi się już to żenujące trochę
Mój motocykl to VFR RC36
W Warszawie lej od kilku dni i chce nasmarować napęd ale mam problem z postawieniem motocykla na stopce serwisowej.
Podejrzewam dwie przyczyny mojego problemu:
- mam za mało siły żeby go "dźwignąć"
- brakuje mi odpowiedniej techniki
Za każdym razem proszę kolegę o pomoc - wydaje mi się już to żenujące trochę
Mój motocykl to VFR RC36
DeeMeSz
-
- zadomowiony
- Posty: 70
- Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Czołem.
Nie masz za mało siły, żeby dźwignąć - wszystko jest kwestią techniki.
Stajesz z lewej strony motocykla, lewą ręką trzymasz kierownicę, prawą uchwyt dla pasażera lub za ramę. Stopka centralna jest tak wyprofilowana, że trzeba tylko mocno nacisnąć nogą stopkę i ciągnąć motocykl do tyłu dźwigając prawą ręką za uchwyt pasażera lub ramę.
Na pewno rozkminisz, tylko mocno naciskaj nogą - tu tkwi sekret. Buty z grubą podeszwą wskazane.
Powodzyska.
Nie masz za mało siły, żeby dźwignąć - wszystko jest kwestią techniki.
Stajesz z lewej strony motocykla, lewą ręką trzymasz kierownicę, prawą uchwyt dla pasażera lub za ramę. Stopka centralna jest tak wyprofilowana, że trzeba tylko mocno nacisnąć nogą stopkę i ciągnąć motocykl do tyłu dźwigając prawą ręką za uchwyt pasażera lub ramę.
Na pewno rozkminisz, tylko mocno naciskaj nogą - tu tkwi sekret. Buty z grubą podeszwą wskazane.
Powodzyska.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Stań z lewej strony motocykla;
Postaw moto na podpórce bocznej;
Lewą ręką złap za lewą manetkę, prawą za uchwyt przy zamku kanapy;
Prawą stopą rozłóż podstawkę centralną;
Naciskając prawą stopą ma podstawkę centralną delikatnie wyprostuj moto;
Gdy motocykl stanie pionowo na obu stopkach podstawki centralnej, przenieś cały ciężar ciała na prawą stopę jednocześnie ciągnąc prawą ręką za uchwyt moto nieco do góry i do tyłu;
Lewa ręka w zasadzie tylko pomaga, żebyś nie stracił równowagi;
Po postawieniu na centralce, złóż nóżkę boczną.
Stawianie na centralce nie jest trudne, wymaga jednak ze względu na masę VFR nieco treningu.
Powodzenia.
Postaw moto na podpórce bocznej;
Lewą ręką złap za lewą manetkę, prawą za uchwyt przy zamku kanapy;
Prawą stopą rozłóż podstawkę centralną;
Naciskając prawą stopą ma podstawkę centralną delikatnie wyprostuj moto;
Gdy motocykl stanie pionowo na obu stopkach podstawki centralnej, przenieś cały ciężar ciała na prawą stopę jednocześnie ciągnąc prawą ręką za uchwyt moto nieco do góry i do tyłu;
Lewa ręka w zasadzie tylko pomaga, żebyś nie stracił równowagi;
Po postawieniu na centralce, złóż nóżkę boczną.
Stawianie na centralce nie jest trudne, wymaga jednak ze względu na masę VFR nieco treningu.
Powodzenia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- deemesz
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: sob 07 sie 2010, 19:49
- Imię: Dominik
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków / Warszawa
- Kontakt:
Tym razem mi się nie udało Z kumplem szarpnęliśmy standardowo we dwóch do tyłu ale Figaro - przed tą operacją nie czytałem twojej rady Jutro jeszcze raz spróbujefigaro pisze:Stań z lewej strony motocykla;
Postaw moto na podpórce bocznej;
Lewą ręką złap za lewą manetkę, prawą za uchwyt przy zamku kanapy;
Prawą stopą rozłóż podstawkę centralną;
Naciskając prawą stopą ma podstawkę centralną delikatnie wyprostuj moto;
Gdy motocykl stanie pionowo na obu stopkach podstawki centralnej, przenieś cały ciężar ciała na prawą stopę jednocześnie ciągnąc prawą ręką za uchwyt moto nieco do góry i do tyłu;
Lewa ręka w zasadzie tylko pomaga, żebyś nie stracił równowagi;
Po postawieniu na centralce, złóż nóżkę boczną.
Stawianie na centralce nie jest trudne, wymaga jednak ze względu na masę VFR nieco treningu.
Powodzenia.
dzieki !
DeeMeSz
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
a ja dodam od siebie, że nie trzeba wcale dźwigać/podnosić prawą ręką - robisz to jak napisał figaro - z tym, że na ugiętej w kolanie prawej nodze, gdy centralka mocno już się opiera o podłoże - prostujesz energicznie prawą mogę - i motocykl sam wskakuje na centralkę
pozdro
pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- scibor
- pisarz
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
- Imię: Patryk
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie
- Kontakt:
co wyscie sie wszyscy na ta mase uwzieli? jakby conajmniej 250 na sucho wazyla:/ to leciutki motorek jest...figaro pisze:wymaga jednak ze względu na masę VFR nieco treningu.
zdecydowanie stawianie na centralce to kwestia techniki - pamietaj tylko zeby zawsze robic to na rownej nawierzchni i zeby nie bylo spadku w zadna strone, zwlaszcza w prawo, bo wtedy faktycznie mozna przewalic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości