Pamiętam że ostatnio były wieczne rozkminki jak to jest z zmianą zębatki przedniej w RC46, każdy upornie obstawał przy tym żeby przedniej nie ruszać bo będzie zakłamywała odczyt prędkości i po wnikliwej analizie i zaczerpnięciu wiedzy u speców, którzy mieli już tylko potwierdzić to co sam ustaliłem, okazuje się że Japońskie inżyniery nie były takie głupie jak większość myślała

Może się mylę ale wśród szanownych kolegów wyjadaczy krążyła opinia że wymiana przedniej zębatki na mniejsza lub większą zakłamie odczyt czujnika prędkości umieszczonego na przedniej zębatce, otóż NIE

Zębatki można mieniać wedle woli

odczyt się nie zmieni ponieważ ów czujnik czyta prędkość nie z zębów jak większość myślała (w tym i ja do póki temat mnie nie zaciekawił

) lecz z obrotów śruby którą to jest zamocowana zębatka do wałka zdawczego (czy jak go zwać)

Samego czujnika poza serwisówką jeszcze nie widziałem na oczy ale z tego co widzę zakończony jest jakimś elementem stykającym się z ta śrubą i podczas obrotów wałka zdawczego generuje impulsy w górnej części pod czarną obudową.
ps.: nie wiem czy to odkrywcze czy się tylko wygłupiłem ale nie ta wiedza cieszy bo sobie chce zmienić zębatki bo wolę mieć większe odejście niż prędkość maksymalną

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid