Wymiana zębatki zdawczej

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: Fakir » śr 18 cze 2014, 13:31

Da radę bez ściągania felgi jeśli masz mały fajkowy imbus, silownika sprzęgła nie odkrecaj od pokrywy zebatki to na pewno nie wyskoczy tloczek.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 230
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: Sebter » śr 18 cze 2014, 14:03

Fakir pisze:Da radę bez ściągania felgi jeśli masz mały fajkowy imbus, silownika sprzęgła nie odkrecaj od pokrywy zebatki to na pewno nie wyskoczy tloczek.
Powinien taki się znaleść ;D

Dzieki za rade bo znając życie zaczął bym od wykręcenia siłownika hrhr :) a tak zostawie go w osłonie i może będzie git :)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4200
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: KolczyK » śr 18 cze 2014, 14:06

generalnie da się

sprawnie jedynie musicie złapać każdą ze śrub od wew jest to imbus. na zew neiepamiętam chyba 13.

jak macie zakuty to poluzuj lewy set i lekko go wyciągnij, zdejmiecie cały łańcuch i jeśli jest zakuty włożysz bez problemu.

a z siłownika nie poleci gdy tłoczek nie będzie wysunięty na sam koniec po prostu.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2356
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '00
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: Arnold » śr 18 cze 2014, 14:50

Kolczyk. Śruba 13mm w japońcu? W którym miejscu? :D Tam jest 14mm. ;) A imbus 6mm.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 230
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: Sebter » śr 18 cze 2014, 15:01

No to chyba damy rade ;D w sumie kumpel kupił od razu nawet zakuwarkę także można zrobić tak i tak to chyba wogle powinna być prościzna chociaż ja bede robił to pierwszy raz, on kiedyś zmieniał w maszynach gorszego pokroju to moze coś sie wyduma ;D

Macpio
Posty: 3
Rejestracja: śr 08 sty 2020, 23:25
Model VFR: 750
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna

Re:

Post autor: Macpio » śr 08 sty 2020, 23:28

Dzien dobry koledzy
Może ktoś podrzucić aktywny link z instrukcja wymiany zębatki zdawczej? VFR 750
Albo chociaż jak się do niej dostać - co odkręcić itd
Chciałbym przeczyscic
Dzięki!

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3860
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: emil » czw 09 sty 2020, 08:05

Witamy na forum!

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2356
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '00
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: Arnold » czw 09 sty 2020, 08:14

Może to Ci pomoże.
https://www.youtube.com/watch?v=XMx6qNB ... =emb_title
Ogólnie żadna filozofia. Patrzysz jakie łby na śrubach i odkręcasz po kolei.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Macpio
Posty: 3
Rejestracja: śr 08 sty 2020, 23:25
Model VFR: 750
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: Macpio » czw 09 sty 2020, 08:30

Witam, witam 🙂

Arnold - dziękuję
Tylko mam problem bo moim zdaniem już odkręciłem wszystkie śruby na deklu zębatki, i ani rusz... Jedna śruba na górze długa, druga na dole krótsza.
Nie wiem czy zdjemowac, odkręcać ten odpowietrznik do sprzęgła... Wydaje się że on trzyma, ale właśnie nie wiem
Czy siłować się i podważać żeby zdjąć?

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1347
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: poscig » czw 09 sty 2020, 23:30

Jeśli piszemy o rc46 to dekiel pod którym jest zębatka zdawcza jest przykręcony 3 śrubami.Dwie ze śrub maja jednakowe długości, trzecia jest krótsza. Dekiel po wykreceniu tych śrub odchodzi lekko, bez użycia większej siły. Siłownik sprzęgła zostaje razem z deklem, trzyma go jedna ze śrub, której nie odkręcamy... Więcej pracy jest przy samym czyszczeniu tego wszystkiego ze starego smaru i brudu, piachu po odkreceniu, niż sama robota przy wymianie zębatki zdawczej i napędu. Dziś to robiłem, więc jestem na bieżąco 😂.

Macpio
Posty: 3
Rejestracja: śr 08 sty 2020, 23:25
Model VFR: 750
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: Macpio » pt 10 sty 2020, 07:22

Akurat mowa o 750
Odkręciłem dwie śruby z pokrywy - dłuższą i krótsza - nie ruszając siłownika sprzęgła.
Ale to ani drgnie ...

Ps czym czysciles

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1347
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Wymiana zębatki zdawczej

Post autor: poscig » sob 11 sty 2020, 03:52

Czysciłem najpierw fizycznie z brudu na sucho, później pędzel i ropa, kolejnie środek do czyszczenia łańcucha i środek do czyszczenia gaznikow pod ciśnieniem. Po tym zabiegu wszystko jest jak nowe. Oczywiście praca brudna i monotonna. Rękawiczki, coś na podłogę i do dzieła. Wracając do dekla , jeśli miałbyś wszystko odkrecone powinno zejść bez użycia siły. Popatrz na serwisówke i zobacz ile masz tam śrub i jak to wygląda na papierze... Nic na siłę.
Części OEM Honda https://www.lingshondaparts.com/

I z tego co ja widzę na rysunku z linku powyżej, dekiel ten trzyma się na. 3 lub 4 śrubach. Oczywiście sam siłownik sprzęgła, który jest na 3 srubach też ma 2 długie z 3 śrub, owe śruby trzymają też dekiel. Zostaw jedną śrubę najkrótszą na siłowniku żeby nic nie pocieklo i musi pójść.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości