Ślizka zprzęgło, proszę o pomoc !

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Ślizka zprzęgło, proszę o pomoc !

Post autor: mafiozo » sob 01 maja 2010, 21:49

Witam serdecznie zainteresowanych udzielenia mi informacji.
Od ostatnich około 200 km. zaczęło mi ślizgać sprzęgło i biegi twardo wchodzą
Podejrzewam, że mam tarcze sprzęgłowe do wymiany, ale fachowcem nie jestem
Na allegro znalazłem kilka producentów tarcz sprzęgłowych takich jak
NHC i EBC czy ktoś już miał styczność z tymi tarczami ? Pozdrawiam !

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » sob 01 maja 2010, 21:59

Ja czytałem i kilka osób radziło tarcze TRW / Lucas. Z daleka od EBC i NHC

U mnie też do wymiany tarcze i walne odrazu sprężyny, koszt ok. 280zł

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 01 maja 2010, 22:48

A jakie dokładnie masz objawy? Typowe ślizgające się sprzęgło to wzrost obrotów przy braku przyspieszenia na najwyższych biegach. To, że słabo wchodzą biegi świadczy raczej o problemach z wysprzęgleniem.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Alkad » ndz 02 maja 2010, 09:44

Fred pisze:Ja czytałem i kilka osób radziło tarcze TRW / Lucas. Z daleka od EBC i NHC
Testowałes EBC albo NHC ? Pewnie nie a sie wypowiadasz. EBC zakładałem do GPZ500S a NHC mam w mojej vfr-ce. Wszystko w najlepszym porządku. Nie widze potrzeby wydawać niepotrzebnie pieniędzy tylko po to zebym wiedział że mam wsadzone TRW albo Lukas. Według mnie śmiało zakładaj NHC albo EBC. Do NHC mam dobre dojście, mogę ci je załatwic po pieniadzach. Jak cos to pisz pw.
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » ndz 02 maja 2010, 10:11

Fred pisze:muchy
ciekawe co na to Mucha :D

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » ndz 02 maja 2010, 11:22

Yaco pisze:A jakie dokładnie masz objawy? Typowe ślizgające się sprzęgło to wzrost obrotów przy braku przyspieszenia na najwyższych biegach. To, że słabo wchodzą biegi świadczy raczej o problemach z wysprzęgleniem.
Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » ndz 02 maja 2010, 11:44

mi sie sprzeglo slizga od roku czasu i nie mam kiedy tego zrobic.

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » ndz 02 maja 2010, 11:57

Najpierw sprzęgło zdemontuje i pomierzę wszystko i się okaże co jest do wymiany nie ma sensu gdybać do przodu. Pomierzę i napisze co i jak będzie łatwiej i mniej zamieszania przy tym. Pozdrawiam !

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Alkad » ndz 02 maja 2010, 12:05

Fred pisze:No jak możesz załatwić to pewnie są najlepsze NHC ;-)


Przeczytałem kilka opinii i to mi wystarcza.


Tylko muchy bawią się gównem
Mam dojście do wielu firm tarcz sprzęgłowych. Mów co chcesz, nie testowałes tylko opierasz sie na opini innych i ostro wszechwiedzący jesteś. Przetestuj, sprawdź i później mów coś wiecej.
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 02 maja 2010, 12:31

mafiozo pisze:
Yaco pisze:A jakie dokładnie masz objawy? Typowe ślizgające się sprzęgło to wzrost obrotów przy braku przyspieszenia na najwyższych biegach. To, że słabo wchodzą biegi świadczy raczej o problemach z wysprzęgleniem.
Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu
Nie ma innej rady - musisz zajrzeć pod pokrywę.
Ja mam EBC i są w porządku. Koniecznie przed złożeniem pamiętaj o umyciu tarcz i przekładek benzyną ekstrakcyjną.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 02 maja 2010, 14:41

mafiozo pisze:Sprzęgło ślizga inaczej mówiąc obroty rosną a prędkość się nie zmienia lub zmienia w nieznacznym stopniu
miałem takie same objawy, wymieniłem tarcze (vesrah) i po problemie

Awatar użytkownika
mafiozo
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 29 wrz 2009, 21:20
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój 44-335
Kontakt:

Post autor: mafiozo » ndz 02 maja 2010, 15:17

a wiec rozebrałem sprzęgło i mam wszystko w domu jadę kupić sufmiarkę pomierzę wszystko i wieczorem opisze :)

Awatar użytkownika
adrian76
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: sob 13 mar 2010, 00:25
Imię: Adrian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: adrian76 » ndz 02 maja 2010, 18:28

Dużo roboty jest przy wymianie tarcz??? Potrzebna jest jakaś fachowa wiedza, czy manual i dobre chęci wystarczą???:) A może ma ktoś fotorelację?
Pozd

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Alkad » ndz 02 maja 2010, 18:39

Nie ma w tym żadej filozofi, nie będzie Ci nawet potrzebny manual. Spuszczasz olej, odkręcasz dekiel, odkręcasz 5 śrób na koszu sprzęgłowym wyciągasz tarcze, wkładasz nowe i skręcasz- tak w skrocie.
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 02 maja 2010, 18:48

To ja dodam, że niekoniecznie trzeba spuszczać olej. Wystarczy wjechać kołami na ok 1,5cm deskę i motocykl postawić na bocznej stopce. Niewprawionym przyda sie jeszcze klucz dynamometryczny podczas przykręcania śrub sprzęgła. Widziałem kilka koszy z urwanymi gniazdami śrub. Ten element jest dość delikatny wbrew pozorom.

mafiozo - suWmiarka, nie sufmiarka :mrgreen: Pomiar niekoniecznie zasugeruje Ci wymianę tarcz. Sprawdź przekładki, czy nie są za bardzo odbarwione na skutek przegrzania. Obejrzyj też dokładnie tarcze - mogą być przypalone.

[ Dodano: 2010-05-02, 18:49 ]
WiktorVFR pisze:mi sie sprzeglo slizga od roku czasu i nie mam kiedy tego zrobic.
Łolaboga :shock: ślizgające się sprzęgło i do tego xenony. To już normalny bandytyzm... :mrgreen:
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości