Centralny kufer GIVI do V-TECa (z oryginalnymi bocznymi)

no_kya
Posty: 11
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 09:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kąty Węgierskie k/Nieporętu

Centralny kufer GIVI do V-TECa (z oryginalnymi bocznymi)

Post autor: no_kya » czw 27 maja 2010, 14:11

Wiem, że może robię trochę bałaganu na forum, ale mam wrażenie, że odgrzanie kotleta (kiedyś był taki wątek) niewiele pomoże...

otóż chciałbym w swojej VFR (2008) zamontować stelaż z kufrem centralnymi GIVI, nie tylko dlatego, że jest tańszy od hondowskiego zestawu (powyżej 2k złych) ale również o 10 litrów pojemniejszy

zorientowałem się już, że stelaże od oryginalnych bocznych (skądinąd GIVI :!: ) nie grają ze stelażem centralnym GIVI i zacząłem się zastanawiać nad opcjami obejścia tego problemu
myślałem o hybrydzie (stelaż hondowski z płytą GIVI, tak jak na przykład na tym zdjęciu: http://www.motobagaz.pl/img/motobagaz-s ... llegro.jpg, choć nie mam bladego pojęcia jak właściciel dokonał sztuki połączenia płyty i stelaża) ale cenowo to wychodzi w dalszym ciągu niezbyt atrakcyjnie :???:

może ktoś już przećwiczył podobny problem... :?:
Ostatnio zmieniony śr 11 sie 2010, 11:25 przez no_kya, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » czw 27 maja 2010, 15:13

Mnie to wyglada bardzo prosto na tym zdjeciu.
Na motocyklu masz pelny zestaw stelazy od Hondy, pod wszystkie 3 kufry, a dodatkowo do centralnego stelaza jest przykrecona plyta M5 z Givi i do niej wpiety kufer Givi Maxia.

Natomiast jak chcesz miec centralny stelaz Givi i boczne Hondowskie... to sie nie da.

Sprzedaj boczne oryginalne hondowskie stelaze i kup zestaw Givi pod 3 kufry.

no_kya
Posty: 11
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 09:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kąty Węgierskie k/Nieporętu

Post autor: no_kya » czw 27 maja 2010, 17:48

kris2k pisze:do centralnego stelaza jest przykrecona plyta M5 z Givi
a mnie mówili, że te dwie części są nie do połączenia

[ Dodano: 2010-05-27, 17:51 ]
kris2k pisze:Sprzedaj boczne oryginalne hondowskie stelaze i kup zestaw Givi pod 3 kufry
:smile: to faktycznie najprostsze rozwiązanie, tyle że kufry hondy (givi ;-) ) są o wiele ładniejsze...
ok, nie zawracam już głowy swoimi rozterkami; pokombinuję coś a jak wymyślę to napiszę

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » czw 27 maja 2010, 18:25

widziałem kilka razy samoróbki na wzór oryginały. Może coś takiego Cie zainteresuje ?

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » czw 27 maja 2010, 22:50

no_kya pisze:
kris2k pisze:do centralnego stelaza jest przykrecona plyta M5 z Givi
a mnie mówili, że te dwie części są nie do połączenia
Mowic moze i mowili ale foto tez mowi samo za siebie.

no_kya pisze:
kris2k pisze:Sprzedaj boczne oryginalne hondowskie stelaze i kup zestaw Givi pod 3 kufry
:smile: to faktycznie najprostsze rozwiązanie, tyle że kufry hondy (givi ;-) ) są o wiele ładniejsze...
Nie przecze, dlatego kupisz sobie boczne stelaze Givi w systemie PLX zamiast PL, zakladam ze do PLX wlasnie kufry Hondowskie beda pasowac wysmienicie.
Do PLX pasuja tylko 2 kufry, Givi V35 lub Kappa K33, pewnie Hondowskie to sa jedne z tych tylko że ze znaczkiem Honda.

no_kya
Posty: 11
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 09:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kąty Węgierskie k/Nieporętu

Post autor: no_kya » pt 28 maja 2010, 23:10

adi610 pisze:widziałem kilka razy samoróbki na wzór oryginały. Może coś takiego Cie zainteresuje ?
no myślałem też o tym (prawie na pewno kufry boczne hondy nie pasują do mocowania PLX) więc trzeba by jeszcze coś pokombinować z oryginalnym mocowaniem centralnego (wygiąć, przyspawać etc.)
szczęśliwie mam w okolicy znajomego właściciela firmy produkującej z metalu ;-)

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » pt 28 maja 2010, 23:57

TUTAJ jest instrukcja do PLX166. Sam oceń, moim zdaniem GIVI ma inne mocowanie.

Obrazek
≥≥≥≥≥≥≥≥≥≥EDIT≤≤≤≤≤≤≤≤≤≤≤≤
poniżej fotki mocowania Honda

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

no_kya
Posty: 11
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 09:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kąty Węgierskie k/Nieporętu

Post autor: no_kya » pn 31 maja 2010, 13:32

adi610 pisze:TUTAJ jest instrukcja do PLX166. Sam oceń, moim zdaniem GIVI ma inne mocowanie.

Obrazek
≥≥≥≥≥≥≥≥≥≥EDIT≤≤≤≤≤≤≤≤≤≤≤≤
poniżej fotki mocowania Honda

[url=http://img405.imageshack.us/img405/1808/rc46abag2.jpg]Obrazek[/url] [url=http://img217.imageshack.us/img217/2848/rc46abag3.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://img413.imageshack.us/img413/9855/rc46abag4.jpg]Obrazek[/url] [url=http://img176.imageshack.us/img176/3851/rc46abag.jpg]Obrazek[/url]
kurczę, adi610 serdeczne dzięki za wysiłek i zdjęcia!
ja też się zastanawiałem nad samym 'zamkiem' mocowania kufrów w PLX166 i stelażu oryginalnym; potwierdziły się moje wątpliwości (dzięki Twoim zdjęciom)

będę musiał teraz jeszcze znaleźć kogoś w okolicy, kto ma zamocowany stelaż GIVI do centralnego i na żywca przyjrzeć się (porównując ze swoimi stelażami) kolizjom połączenia tych dwóch systemów; być może w jakiś niezbyt skomplikowany sposób da się je obejść

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Centralny kufer GIVI do V-TECa (z oryginalnymi bocznymi)

Post autor: adi610 » pn 31 maja 2010, 13:56

no_kya pisze: myślałem o hybrydzie (stelaż hondowski z płytą GIVI, tak jak na przykład na tym zdjęciu: http://www.motobagaz.pl/img/motobagaz-s ... llegro.jpg, choć nie mam bladego pojęcia jak właściciel dokonał sztuki połączenia płyty i stelaża) a
oryginalne mocowanie kufra centralnego wygląda tak:

1. Stelaż

Obrazek

2. Blacha - numer 3 na zdjęciu



3. Płyta

Obrazek

4. Kufer 45 litrów


Obrazek

Jeżeli chcesz mieć kufer centralny GIVI musisz zamienić płytę na GIVI. Cała operacja

Na zdjęciu oryginalny stelaż HONDA, konstrukcja nie wygląda skomplikowanie. Może zapytaj o dorobienie ?

Obrazek

Obrazek


Jeżeli chodzi o boczne to mocowanie Hondy wygląda tak:

Obrazek


-=≡EDIT≡=-

Teraz to już nic nie wiem. Fotka znaleziona w sieci

Obrazek

no_kya
Posty: 11
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 09:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kąty Węgierskie k/Nieporętu

Post autor: no_kya » pt 04 cze 2010, 13:15

ok, na dziś sprawa wygląda tak: kupiłem stelaż i płytę GIVI do centralnego i faktycznie następuje kolizja tego stelaża z mocowaniami hondowskimi do kufrów bocznych :disagree
tym jednak nie byłem zaskoczony bo pisali o tym w instrukcji ;-)

jednak rodzaj tego niedopasowania wyklucza moim zdaniem dłubanie przy stelażu GIVI w celu dostosowania go do mocowań hondowskich, przy założeniu, że nie chcę w najmniejszym stopniu osłabiać nośności całego zestawu - a nie chcę; niedopasowania niby są nieduże, ale też trudno byłoby je precyzyjnie wyeliminować (wg mnie trzeba by sporo pogrzebać - pociąć i pospawać - w konstrukcji stelaża bocznego, powyginać trochę centralny tu i ówdzie ale to naprawdę koronkowa robota)

pomysł na dziś jest taki: kupić stelaże do kufrów bocznych GIVI i dostosować je do zamontowania kufrów oryginalnych (pewnie trzeba będzie przespawać zapięcie zamka kufrów z oryginalnego mocowania oraz podnieść poprzeczkę dolną)

gdy już dokonam to się pochwalę zdjęciami

[ Dodano: 2010-07-09, 01:47 ]
no więc powoli i po dość długim czasie przedstawiam całą historię...
ale najpierw od d_py strony :)

tak wygląda efekt finalny
Obrazek

a teraz po kolei:

tak jak odgrażałem się wcześniej, zakupiłem GIVI PLX166 - stelaż do kufrów bocznych V35, po jego zamontowaniu na motocyklu kolejną rzeczą było usunięcie śrubek z dolnej belki stelaża; śrubki te wchodzą w dwie pionowe prowadnice kufrów v35...ale nie kufrów Hondy (GIVI :))

Obrazek

następnie usunąłem oryginalny uchwyt mocujący do zamka kufrów V35 (na zdjęciu już tylko pozostałość po mocowaniu tego uchwytu)

Obrazek

a potem z pomocą bardzo uczynnego fachowca przyspawaliśmy dwa ucha, na wzór tych, które znajdują się w oryginalnych stelażach Hondy; o tak:

Obrazek

Obrazek

oczywiście było trochę zabawy z dobraniem odpowiedniego kąta nachylenia tego ucha, ale finalnie się udało

Obrazek

efekt tej całej zabawy wygląda następująco:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kufry są nieco bardziej oddalone od tłumików niż w wypadku oryginalnego mocowania, ale myślę, że nie będzie to odgrywało szczególnej roli w czasie jazdy

Obrazek

Sorry wszystkich za może przyciężką relację, ale jestem bardzo zadowolony, iż udało mi się wreszcie rozwiązać ten problem

:)

do zoba na tasie :bye

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości