rysa na spawie (RC46)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 02 paź 2009, 19:14

Damo 88 pisze:( bialy-mur..)

Zmień nazwę na Biały Szatan :smile:
Eno bez przesady , jam przeca szatan ale nikomu zle nie zycze
Co do tej ramy ja bym na Twoim miejscu nie pakował ani grosza w badania tylko kupił nową ,
No chyba ze pokazał to hondzie i zobaczył co oni powiedzą
Bałbym sie tym motungiem jechac pozniej . Az mi sie włosy na plecach zjezyły jak zobaczyłem takie dupne pekniecie.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
kłopot
teksciarz
teksciarz
Posty: 109
Rejestracja: pn 27 kwie 2009, 08:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: kłopot » pn 05 paź 2009, 18:25

Skuciok pisze:były ramy z papierami na allegro za 1200 zł, więc chyba trzeba wypatrywać czegoś takiego
ta rama była z mojego motonoga nie polecał bym jej

piw9001
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: pn 21 wrz 2009, 09:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piw9001 » wt 06 paź 2009, 23:04

Witam,
Dla osób zainteresowanych zamieszczam zdjęcia ukazujące połączenie belki ramy z głową.

pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piw9001
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: pn 21 wrz 2009, 09:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piw9001 » wt 06 paź 2009, 23:10

Rama jest zespawana z belkami na tzw. zakładkę.
Przedstawiam uproszczony schemat połączenia. Możliwe, że takie informacje mogą sie przydać kiedyś w lepszych okolicznościch niż dla mnie.
Jutro bedę także znał skład stopu aluminium używanego przez Honda do produkcji ram.
Oddałem próbkę do specjalistycznego laboratorium przy zakładach PZL we Wrocławiu.
Odrazu jak uzyskam to zamieszcze wyniki badań.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piw9001
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: pn 21 wrz 2009, 09:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Stop aluminium

Post autor: piw9001 » śr 07 paź 2009, 12:12

Dziś przeprowadziłem badanie stopu aluminium ramy do VFR 800 V-tec (RC46).
Badaniu poddana został rpóbka pobrana z ramy. Próbka posiada średnicę 47 mm, grubość 6 mm, chropowiatość 1,25. Badanie zostało przeprowadzone w laboratorium PZL we Wrocławiu.
Nazwa stopu aluminium: AK7A1
Skład chemiczny:
1. Al - aluminium - 93,00
2. SI - krzem - 6,82
3. Fe - żelazo - 0,175
4. Cu - miedź - 0,007
5. Mn - mangan - 0,007
6. Mg - magnez - 0,384
7. Cr - chrom - 0,003
8. Ni - nikiel - 0,004
9. Zn - cynk - 0,014
10. B - bor - 0,0007
11. Be - beryl - 0,0010
12. PB - ołów - 0,011
13. Sn - cyna - 0,007
14. Zr - cyrkon - 0,006
15. Ti - tytan - 0,130
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » śr 07 paź 2009, 12:30

ja mam troszkę inna prośbę - napisz jeśli możesz jaką techniką wykonali Ci tę analizę.
pozdro

piw9001
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: pn 21 wrz 2009, 09:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piw9001 » śr 07 paź 2009, 13:47

Pomiar był wykonany spektometrem iskrowym lub łukowym. Nie jestme w stanie tego określić dokładnie.

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » pt 19 mar 2010, 22:41

piw9001
sprawa stara ale może jeszcze nie zrobiłeś ramy ?

znalazłem coś takiego: http://cgi.ebay.co.uk/LOOK-HONDA-VFR800 ... 563a3ec18a

piw9001
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: pn 21 wrz 2009, 09:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piw9001 » ndz 21 mar 2010, 22:19

Halo,
Dziękuje za podesłanie linku do aukcji. Rama wygląda dobrze oraz jest możliwa rejestracja. Dzięki HUBU, z twoją pomocą nabyłem ramę za 70 funciaków. Teraz czekam na przesyłkę. Mam nadzieje, że nowy sezon już bez strachu o pękającą ramę.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Hubu » pn 22 mar 2010, 09:54

Super - chyba lepiej jak na spawanej - tak mi się przynajmniej wydaje - a i koszt chyba do przyjęcia ;)

piw9001
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: pn 21 wrz 2009, 09:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piw9001 » czw 27 maja 2010, 22:37

Witam,
Temat stary, ale załatwiony.
W mojej VFR mam już nową ramę. Mam też nowe lagi. Moto po naprawie jest super.

Ponadto chce się podzielić ważną informacją:

Mimo, że ramę zakupiłem bez tzw. "papierów" - czyli dowodu rejestracyjnego, udało mi się zarejestrować moto ze zmienioną ramą. Dostałem nowy polski dowód rejestracyjny dotyczący mojego moto z wpisanym nowym numerem VIN.

Jeżeli taka informacja jest waszym zdaniem przydatna to mogę opisać jak to zrobić.

pozdrawiam

piw9001
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: pn 21 wrz 2009, 09:46
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: rysa na spawie (RC46)

Post autor: piw9001 » śr 10 paź 2012, 20:07

Na prośbę wyjaśniam jak zarejestrować motocykl (zaktualizować dane w dowodzie rejestracyjnym) po wymianie ramy, zakupionej bez dowodu rejestracyjnego.
1. Zakupiona rama - bez dowodu rejestracyjnego i tablicy - musi pochodzić z pojazdu, który nigdy nie był zarejestrowany na terenie RP, dlatego najlepiej zakupić poza granicami RP, ale w kraju należącym do UE.
2. Na zakupioną ramę potrzebna jest pisemna umowa, która zawiera numer VIN;
3. Rama może być zamontowana tylko do motocykla już zarejestrowanego na terenie RP;
4. Po zakupie ramy, wypada ją sprawdzić w ERP - bo skoro nie ma do niej dowodu rejestracyjnego, warto sprawdzić czy nie pochodzi z kradzieży (bo jak sprawdzi to urząd to będzie za późno);
5. Potem należy wymienić ramę w motocyklu.
6. Po wymianie należy motocyklem pojechać (na lawecie) do okręgowej stacji kontroli pojazdu i zrobić przegląd pełny. Należy mieć przy sobie umowę nabycia nowej ramy. Dobrze jest mieć fakturę za wymianę ramy, bo diagnosta będzie się obawiał dopuścić do ruchu jak się samemu wymieniało ramę. Jak wszystko będzie ok, to diagnosta wystawi zaświadczenia o spełnieniu wymogów dopuszczenia do ruchu drogowego, a następnie dokona wzmianki w CEPIK, że pojazd o określonym numerze rejestracyjnym ma nowy numer VIN.
7. Z zaświadczeniem o dopuszczeniu, umową nabycia ramy, tablicą rejestracyjną, dowodem rejestracyjnym do urzędu o zmianą dowodu rejestracyjnego w celu aktualizacji danych w nim zamieszczonych.
Urząd w pierwszym momencie odmówi aktualizacji danych w dowodzie rejestracyjnym. Wtedy należy poprosić o odmowę w formie pisemnej, jest to jedyna droga do odwołania do SKO.
Jak będzie mądry urzędnik to należy mu przedstawić Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. 2002 Nr 133, poz. 1123 tj. Dz.U. 2007 Nr 186, poz. 1322 Data uchwalenia: 2002-07-22). Dokładnie § 14. - wskazanego rozporządzenia [Zmiana danych w dowodzie rejestracyjnym], zgodnie z którym w przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej z wymiany podwozia lub ramy w pojeździe zarejestrowanym, do zawiadomienia dołącza się:
a) dowód własności podwozia lub ramy,
b) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli podwozie lub rama zostały sprowadzone z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim,
c) dowód rejestracyjny pojazdu lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, jeżeli to podwozie lub rama pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
Warunek pozytywnego załatwienia sprawy to posiadanie wszystkiego zgodnie z prawem.
Urząd może próbować odmówić aktualizacji danych w dowodzie rejestracyjnym, argumentując na podstawie art. 66 ust. 4 pkt 5 ustawy o ruchu drogowym, zgodnie z którym zabrania się wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne. Jednak motocykl nie posiada nadwozia! Nie można różnym słowom nadawać tego samego znaczenia. Skoro ustawodawca dopuścił w rozporządzeniu możliwość aktualizacji danych w przypadku wymiany ramy lub podwozia, to oznacza, że nie jest to tożsame z wymianą nadwozia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości