Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Awatar użytkownika
konrad1f
pisarz
pisarz
Posty: 288
Rejestracja: śr 29 lut 2012, 00:45
Model VFR: rc46
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Post autor: konrad1f » pt 23 mar 2018, 21:57

?? yyyy??

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Post autor: robert13 » sob 24 mar 2018, 07:21

Tym wierceniem nie osłabisz kiery ? Wydaje się to trochę niebezpieczne , jednak ścianki kiery są mimo wszystko cienkie .

Awatar użytkownika
rafalW
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
Model VFR: RC36II
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Puławy

Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Post autor: rafalW » sob 24 mar 2018, 10:05

A jak inaczej zamontujesz przelaczniki? Bez pinu wchodzacego w kierownice beda sie krecic dookola

Inna bajka, ze w zyciu bym nie wpadl zeby robic specjalne narzedzie do wywiercenia dwoch otworow, nawet nie majac imadla jakos bym sobie poradzil

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Post autor: robert13 » sob 24 mar 2018, 12:02

Masz racje , jakoś odrazu po przeczytaniu posta z wierceniem kierownicy wydało mi się to jakieś karkołomne 😀

Awatar użytkownika
masa
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 01 sie 2016, 22:54
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Post autor: masa » sob 24 mar 2018, 18:24

Jak ktoś ma wątpliwości co do wytrzymałości po wierceniu to radzę popatrzeć na fabryczne clip-on'y. Fakt, że ram rurka jest stalowa nie aluminiowa ale ma minimum 3 otwory każda a co najlepsze to, rurka jest stalowa ale mocowanie do lagi jest aluminiowe więc jakoś to musi być połączone.

Co do wiercenia to ja już przechodziłem ręczne wiercenia otworów w kierownicy to nie polecam. Każda ręczna wiertarka ma bicie na wrzecionie/uchwycie, wiertło ma ścin itd. Nie ma szans żebyś wywiercił wiertłem o średnicy 5mm otwór o średnicy 5mm a tym bardziej prostopadle do osi rurki. A poza tym, zrobienie tego kosztowało mnie chwilę czasu w sobotę i zero pieniędzy, no i nie jest jednorazowe.
VFR800 RC46 '00
CBR SC50 '03

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Post autor: robert13 » sob 24 mar 2018, 19:44

Nie no ja się absolutnie nie czepiałem , tylko w pierwszym odruchu mną wstrząsło :)

Awatar użytkownika
masa
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 01 sie 2016, 22:54
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie

Post autor: masa » ndz 25 mar 2018, 14:53

Historii ciąg dalszy:

Postanowiłem jednak nie ciąć kierownicy a przez to musiałem wymieniać przewody od gazu. Jakoś to zmordowałem chociaż bez darcia airboxa z motocykla jest tragedia.

Co do ustawienia i wiercenia otworów w kierownicy, posłużyłem się suwmiarką i poziomicą.

Obrazek

Przy okazji okazało się, że poziomica ma magnes, nawet nie wiedziałem.

Schemat działania przy wierceniu ogólnie był taki: ustawienie długości na jednej stronie przy zamontowanej kierownicy, ustawienie uchwytu pionowo na poziomicę, ściąganie kierownicy, wiercenie, montaż i ustawienie pionu na poziomicy, druga strona analogicznie.

Efekty:

Obrazek Obrazek

No i wydawało by się, że coraz bliżej końca:

Obrazek

Okazuje się, że po montowaniu wszystkiego, końcówki przewodów od hamulca i sprzęgła, pomijając, że przewód od sprzęgła i tak trzeba puścić inaczej, wypadają idealnie w śrubach od górnej półki więc nie da się klamek sensownie ustawić. Co więcej, klamki mają "wypustki" do ustalania pozycji końcówek przewodów więc nie ma możliwości ustawienia końcówek pod innym kątem.
Trochę nie chce mi się demontować klamki i jakoś usuwać te "wypustki" ale z racji, że i tak muszę jakoś poradzić sobie z przewodem od sprzęgła to pewnie się na tym skończy.

Co dalej:
Zrobić porządek z klamkami, założyć grzane chwyty (czekają w szufladzie), założyć gniazdo do ładowarki, zmienić olej i ogień z rury.
VFR800 RC46 '00
CBR SC50 '03

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości