Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego seta

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego seta

Post autor: Lesin » czw 29 wrz 2016, 21:11

Witam. Moja vfr 800 fi ucierpiała w kolizji. Muszę wymienić lewy set przód. Tutaj pytanie czy oba sety są na jednej osce? Jak odkrecę nakrętke z prawej strony to oś lekko wyjdzie? Czy to jest os dla wahacza? Jak ją będę wyjmował to coś może wypaść. Na co zwrócić uwagę.
Ponadto muszę wymienić lewy tylny set. I zamienic zamki do siedzenia na kluczyk. Tylko tam są jakieś nity. Ktoś podpowie jak to rozebrać. Trzeba zeszlifowac łebki?

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Mbwene » czw 29 wrz 2016, 22:07

To nie są nity - idzie to odkręcić. Zrób małe nacięcie przecinakiem a potem mały śrubokręt i młotek i powinno pójść.
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Lesin » czw 29 wrz 2016, 22:28

Dzięki za info, jutro tak zrobię. Jeszcze jakby ktoś dopomógł przy przednim secie.

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Lesin » pt 30 wrz 2016, 10:43

Ktoś pomoże jak zdjac lewy set przód?

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: śliniak290 » pt 30 wrz 2016, 13:02

Teraz to będziesz miał mało pomocy bo sporo ludzi jedzie na zlot w Białej
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Arnold » pt 30 wrz 2016, 14:28

Oba sety trzymają się na osi wahacza. Musisz wyciągnąć całą oś żeby ściągnąć jeden z setów. Z tego co pamiętam to nic się nie powinno stać, ale głowy nie dam za to. Najlepiej jakbyś przy wyciąganiu ośki z drugiej strony wpychał zastępczy pręt jakiś to ci się nic nie rozleci.
A przy zamku są normalne śruby tyle że bez łba do odkręcenia. Możesz, tak jak kolega wyżej radzi, naciąć je ale ja bym złapał je tzw. szczypcami morsa.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Lesin » pt 30 wrz 2016, 16:06

Dzięki ale szukam porady bardziej precyzyjnej, skoro upewniles mnie ze to oś wahacza. Wygląda to na poważną naprawę. W nakrętce tej osi są dwie blaszki, jakby zabezpieczenie. W manualu ta nakretka to pivot nut. O ile sobie to wyobrażam to w ten wałek trzeba będzie mocno stukać żeby wybić go z łożysk. Ciekawe czy tylny amor jest wstępnie ściśnięty i jak wybije oske to będzie prężył. Zastanawiam się nad przyspawanien ulamanego podnóżka, tylko że set mam już kupiony i pospawane będzie mogło się ulamać i wartość motocykla spadnie przy odsprzedaży której narazie nie planuję.

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Lesin » pt 30 wrz 2016, 16:11

Oczywiście każde info jest pomocne. ☺

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Arnold » pt 30 wrz 2016, 17:36

To chce Ci się spawać ale wyciągnąć ośki to już nie? Dobre, dobre. W nakrętce te blaszki to owszem zabezpieczenie ale przed samoczynnym odkręceniem. Tak jak plastik w śrubie samokontrujacej. Czyli odkręcisz ją normalnie. Druga sprawa jak nie masz przyrdzewiałej ośki na tulei od łożyska to powinna wyjść dość lekko. Jakby Ci amor prężył to sobie go podlewarkujesz. Daj moto na centralkę i wykręcaj, nie ma się co szczypać. Uważaj na tulejki po bokach wahacza.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Lesin » sob 01 paź 2016, 11:02

Będę próbował wybić oske. Z tym podlewarowaniem amor a to ciężka sprawa. Nawet nie wiem jak to się zachowa po wybiciu.Ty już to robiłeś?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Arnold » sob 01 paź 2016, 11:32

Ja ten motor znam prawie na pamięć. ;) Dlatego z tego co kojarzę to po wyciągnięciu ośki nic się nie stanie. Ale lepiej coś wsadzić z drugiej strony.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Lesin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 08 lis 2015, 19:08
Model VFR: rc46
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Zdjęcie lewego seta przód oraz demontaż zamka z tylnego

Post autor: Lesin » ndz 02 paź 2016, 14:44

Vfrka naprawiona 8) podstęplowałem podnośnikiem dla bezpieczeństwa i nic się nie ruszyło po wybiciu oski. Już po jazdach testowych i jest ok. Dzięki za wszystkie rady :bye

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości