Osłona łańcucha - mocowanie

Awatar użytkownika
staqqq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pn 12 lip 2010, 10:47
Imię: Stachu
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Osłona łańcucha - mocowanie

Post autor: staqqq » czw 27 sty 2011, 11:38

Witam.

Podczas zimowych prac nad sprzętem trafiłem na problem.
Chcę dokładnie wyczyścić łańcuch, ślizgi itd. Dlatego chcę zdjąć tą plastikową osłonę łańcucha.
Z przodu (czyli od zewnątrz) odkręcam tylko sety, żebym miał wygodne dojście, potem 2 imbusy od tej osłony i gotowe. Gorzej z tyłu. Tam są dwie śrubki, z czego 1 jest u mnie wyrwana albo złamana (nie wiem) - ta bliżej tylnego koła. Druga jest tak wciśnięta, że nie jestem w stanie zobaczyć jaką ma końcówkę a krzyżakiem odkręcić się nie da. Co to za śruby są? Jak je odkręcić?
Na forum nic nie znalazłem, w serwisówce też nie bardzo.

Dzięki, pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » czw 27 sty 2011, 12:10

Jak wymieniałem napęd też miałem z tym problem. Zrobiłem tak, odkręciłem lekko krzyżakiem śrubkę i płaskim śrubokrętem podważyłem kołnierz plastikowy i wyszło wszystko razem.
Przy składaniu, najpierw to plastikowe gniazdo w otwór wahacza i dokręciłem.

Awatar użytkownika
staqqq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pn 12 lip 2010, 10:47
Imię: Stachu
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: staqqq » czw 27 sty 2011, 14:11

Hej.

Dzięki za podpowiedź. Ale zacząłem podważać, coś mi chrupnęło i się przestraszyłem - już jednej śrubki tam nie mam... Więc to olałem i wyczyściłem tyle ile się da bez zdejmowania osłony. Teraz biorę się za felgi:)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » czw 27 sty 2011, 14:44

u mnie poprostu się wypina dwa plastiki typu kołek
A tak to wygląda od strony producenta:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » czw 27 sty 2011, 15:06

klosiewi pisze:u mnie poprostu się wypina dwa plastiki typu kołek
A tak to wygląda od strony producenta:
W FI też są kołki. Jak zdejmowałem tą osłonę uszkodziłem jednego, drugi ocalał, gdyż wiedziałem już co to jest za sprawą pierwszwszego. Przy składaniu VFR-ka otrzymała nowe kołeczki i po sprawie.

Awatar użytkownika
staqqq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: pn 12 lip 2010, 10:47
Imię: Stachu
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: staqqq » czw 27 sty 2011, 15:25

OK, dzięki za info.
Niezła stronka btw - ten sklep.motorista.pl. No ale na oryginały hondowskie raczej się mimo wszystko nie będę decydował.
A pamiętacie może jaką ten kołek miał średnicę? Prawdopodobnie 8mka, ale tak dla pewności. Jak następnym razem będę czyścił tamte rejony sprzęta:) to sobię wymienię.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » czw 27 sty 2011, 17:21

W podobnych przypadkach warto mieć tą strone w "ulubionych". :mrgreen:
http://www.spinkisamochodowe.pl/
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: 8Bodzio8 » pt 28 sty 2011, 21:52

Spoko nie ma stresu z tą osłoną łańcucha. Warto ją zdemontować bo pod spodem jest full smaru wymieszanego z piachem i błotem. odkręcasz dwie śruby imbusowe od wahacza, potem 4 śruby trzymające obejmy na przewody gumowe i zostają dwa kołki które możesz wyrwać najlepiej wymienić na nowe 2 pln komplet. Jak zdemontujesz to zobaczysz ile syfu pod spodem osłony i na ślizgaczu łańcucha. Przy okazji sprawdzisz w jakim stanie jest ślizgacz i czy łańcuch nie piłuje wahacza.
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości