Jak ściągnąć przednie koło / gdzie wulkanizator w Krakowie

marlubin
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 19:41
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: k/Krakowa

Jak ściągnąć przednie koło / gdzie wulkanizator w Krakowie

Post autor: marlubin » śr 10 lis 2010, 18:31

Tak mnie naszło, że VFR'ka stoi sobie w garażu i coś jej czas zimowy trzeba urozmaicic...
Chciałbym więc zmienić gumę na przednim kole, odkręcę kółko, wsadzę do bagażnika i podjadę do serwisu to zrobić

I teraz pytanko jak ściągnąć i potem poprawnie założyć przednie koło. Nigdy tego wcześniej nie robiłem wiec może jest to banalnie proste, ale zanim zabiorę się do roboty chcę być przygotowany i pytam Was o info.

Oraz gdzie w Krakowie polecacie takie serwisy, najlepiej gdzieś w południowo- wschodniej części Krakowa lub okolic?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 10 lis 2010, 18:45

Poluzuj sobie najpierw śrubę ośki. Odkręcasz zaciski hamulcowe (z lewej najłatwiej z całym zawiasem CBSu). Trzeba je odkręcić bo nie przejdzie przez nie koło. Odkręcasz śrubki które ściskają oś no spodzie lag. Wykręcasz śrubę ośki. Teraz musisz wyciągnąć oś za pomocą jakiegoś śrubokręta czy innego pręta. I tyle. koło na zewnątrz. :) Pamiętaj jak przychodzą tulejki które dystansują koło od lag. Skręcasz w odwrotnej kolejności.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
lukasg.81
teksciarz
teksciarz
Posty: 190
Rejestracja: sob 27 lut 2010, 10:56
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Orliska / Podkarpacie

Post autor: lukasg.81 » śr 10 lis 2010, 19:09

Pamiętaj że motor musisz podstawić pod kolektorami tylko delikatmie żeby ich nie pogiąc bo po wyciągnięciu koła moto będzie opadało na lagi i nie będzie stało na cetralnej :mrgreen:

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » śr 10 lis 2010, 21:59

To ja jeszcze dodam parę szczegółów do skręcania :)
Najlepiej zdjąć też błotnik, procedura skręcania jest następująca

1. zakładasz koło na ośkę z dystansami
2. Skręcasz ośkę (aby się nie kręciła po lewej stronie w otwory wkładasz śrubokręt i trzymasz)
3. Skręcasz śruby ściskające ośkę na prawej ladze
4. przykręcasz zaciski hamulcowe (najlepiej wyczyścić śruby i skręcić na klej do gwintów)
4. stawiasz moto na koła, wciskasz przedni hamulec i ruszasz zawieszeniem góra-dół kilka razy
5. przykręcasz dwie śruby ściskające ośkę na lewej ladze
6. przykręcasz błotnik
7. idziesz na piwo :mrgreen:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Kontakt:

Post autor: Bialy » śr 10 lis 2010, 22:09

Co do serwisu w Krakowie - ja zmieniałem gumy i wyważałem w MotorFanie na Kamieńskiego. Koleś z serwisu się znał na rzeczy i mi dokładnie wytłumaczył, jak się powinno motocyklowe koło wyważać, więc wzbudził moje zaufanie :P

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » czw 11 lis 2010, 00:26

Po skreceniu "napompuj" hamulec, bo mozesz miec mala niespodzianke na drodze.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » czw 11 lis 2010, 10:39

elco pisze:Po skreceniu "napompuj" hamulec, bo mozesz miec mala niespodzianke na drodze.
Miałem " przyjemność "
1 moto , szybki montaż koła , jazda testowa i.........
Owiewki znowu do klejenia i lakierowania , brama wjazdowa krzywa do dziś.... :oops:

A w temacie ;
Na osi z prawej strony jest znacznik , ile ma wystawać z lagi .

Awatar użytkownika
jabu
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: śr 06 paź 2010, 22:39
Imię: Marian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jabu » pn 15 lis 2010, 16:46

Jeśli nadal zainteresowany,to ja polecam wulkanizatora na Ul.Gałczyńskiego w Krk.
Wielki pozytyw dla warsztatu jeśli chodzi o podejscie do sprawy;)
V2=od stacji do stacji:)

Awatar użytkownika
coshuu
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 53
Rejestracja: czw 25 lip 2013, 11:27
Imię: Radosław
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak ściągnąć przednie koło / gdzie wulkanizator w Krakow

Post autor: coshuu » czw 27 mar 2014, 07:18

ponowie pytanie bo może coś sie zmieniło w tej materi. Gdzie w Krakowie możemy wyważyć tylne koło w vfrce?
na forum południowców zachwalany wcześniej adres gałczyńskiego zbiera od pewnego czasu bardzo nie pochlebne opinie

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Jak ściągnąć przednie koło / gdzie wulkanizator w Krakow

Post autor: belkot » czw 27 mar 2014, 07:51

A potrzebne ci wywazanie tylnego kola? Ja tam w swoim moto nigdy nie wywazalem tylnego i nic sie nie dzialo

Awatar użytkownika
coshuu
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 53
Rejestracja: czw 25 lip 2013, 11:27
Imię: Radosław
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak ściągnąć przednie koło / gdzie wulkanizator w Krakow

Post autor: coshuu » czw 27 mar 2014, 08:33

Hmmm mam wrażenie ze na nowej gumie mam delikatnego zajączka jak jadę ;) niby nic ale nie wiem w co się to przerodzi jak będę szybciej jechał

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości