Strona 1 z 2
Ciężarki kierownicy
: śr 06 paź 2010, 10:27
autor: timi
Witam!!!
Potrzebuję podkleić ogrzewane manetki bo mi się ruszają i w tym celu muszę zdjąć ciężarki kiery. Jak to zrobić?. Mam tam śrubkę na duży śrubokręt krzyżakowy i za cholerę nie mogę odkręcić tych ciężarków. Czy tam jest lewy gwint?? a może jakaś specjalna technika ściągania???

Śruba w kierownicy kręci się w prawą stronę ale na tym się kończy, ciężarek przesunę się na zewnątrz o jakieś 2mm i pod nim widać jakby nakrętkę która kręci się razem ze wspomnianą śrubą. Co dalej...
: śr 06 paź 2010, 10:49
autor: C_L_K
Jeśli kręcisz śrubą, a ona się nie wykręca tylko znaczyło by, że w środku kiery pękła taka aluminiowa tulejka, w którą się wkręca ową śrubkę. Pozostało Ci tylko rozwiązanie siłowe

Musisz na siłę wyciągnąć ciężarek razem ze śrubą i tym urwanym kawałkiem tulejki a potem wydłubać resztę i w zależności od miejsca pęknięcia albo pospawać albo wypieprzyć.

: śr 06 paź 2010, 11:45
autor: Gienio
spróbuj jeszcze podczas odkręcania, odciągać ciężarek ręka, miałem ten sam problem i jakoś to zmęczyłem
: śr 06 paź 2010, 11:48
autor: emil
chyba że już masz akcesoryjne ciężarki, a w takowych są zazwyczaj nakrętki i albo guma rozporowa, albo rurka ścięta na klin, oryginalnie jest gwint wewn. kierownicy, w który jest wkręcona śruba od ciężarka. No i nie wiem jak w vitkach, u mnie jest na imbus co znacznie ułatwia robotę
jak juz widzisz tą nakrętkę, to spróbuj ją zablokować i kręcić dalej

: śr 06 paź 2010, 17:53
autor: timi
oki dzięki za podpowiedzi, użyjemy sposobu na chama

Podejrzewam tylko że już było tam coś majstrowane z uwagi właśnie na śrubę z krzyżakiem a nie imbus...
Jeszcze jedno pytanko jaki tam jest gwint normalny czy lewy???
: śr 06 paź 2010, 18:26
autor: klosiewi
W Vitku jest na śrubę pod śrubokręt krzyżakowy. Normalny gwint tylko drobny. Może ktoś wcześniej ściągał i wkręcił śrubę na klej do gwintów. Ja tak raz zrobiłem a później żałowałem bo musiałem się mocno nakręcić aby go wykręcić

: śr 06 paź 2010, 19:31
autor: timi
klosiewi pisze:Normalny gwint tylko drobny
hmmm... to ciekawe dlaczego nie mogę śrubki przekręcić w lewo???, za to w prawo kręcić mogę do rana.
No nic jutro druga runda miedzy mną a ciężarkami

Na chwilę obecną dzięki
: śr 06 paź 2010, 20:30
autor: Ruda i Piotr
Piotrusia nie na w domu, a ja nie pamiętam czy coś z ciężarkami robił, wiem tylko, że zmieniał manetki na podgrzewane.
Nawet nie pamiętam już czy w Hondzie mu to robili, czy któryś z Vikingów zakładał podczas jego nie obecności w domu jako niespodziankę
Domyślam się, że jak będzie miał dostęp do neta i zobaczy Twój temat to Ci coś podpowie

: śr 06 paź 2010, 20:46
autor: MC_Hammer
klosiewi pisze:W Vitku jest na śrubę pod śrubokręt krzyżakowy. Normalny gwint tylko drobny.
Potwierdzam, tak jest

: śr 06 paź 2010, 20:47
autor: ivan
W Vitku powinna się wykręcać śruba (krzyżak) w normalną stronę. Prawdopodobnie jak mówi klosiewi ktoś chciał sobie "pomóc" i wkręcił na klej. Możesz spróbować psiknąć WD40 i wyciągnąć razem z tulejką (ale na pewno łatwo nie będzie...) i wtedy próbować rozkręcić.
: śr 06 paź 2010, 22:34
autor: emil
ciekawi mnie że zrobili drobnozwojny gwint, hornet 2005 też ma na krzyżak te malutkie ciężarki, ale gwint zdaje mi się ma normalny skok jak na M6. U mnie napewno jest normalny bo wsadzilem swego czasu inne śruby
timi, a może Ci ktoś w jakiś sposób wkręcił śrube z lewym gwintem

?
: czw 07 paź 2010, 10:53
autor: UxY
Albo co gorsze do góry nogami

: czw 07 paź 2010, 14:11
autor: MC_Hammer
emil pisze:a może Ci ktoś w jakiś sposób wkręcił śrube z lewym gwintem

tak się napewno nie da
Więc takiej opcji nie brałbym pod uwagę.
UxY pisze:Albo co gorsze do góry nogami
mistrz

: czw 07 paź 2010, 16:03
autor: klosiewi
UxY pisze:Albo co gorsze do góry nogami
Ja bym obstawiał tył na przód
Ale tak na poważnie to spróbój w jakiś sposób złapać za ciężarek np. klucz hydrauliczny nasawny i śrubokrętem odkręcić śrubę

: czw 07 paź 2010, 16:16
autor: emil
MC_Hammer pisze:emil pisze:a może Ci ktoś w jakiś sposób wkręcił śrube z lewym gwintem

tak się napewno nie da
Więc takiej opcji nie brałbym pod uwagę.
stary

nie da to sie parasola w d. zamknąć

już widziałem moto bez śrub w dolnej półce - da sie?