Strona 1 z 2
Czy mozna zakładac różne opony na przód i tył
: pt 07 maja 2010, 01:54
autor: KIJEK
Poradzcie czy mozna zakładac różnych producentow oponki przód/tył ? Bo gdzies czytałem ze najlepiej sie smiga na oponach 1 producenta(tzn przód i tył na Michellin pilot sport) chodzi o parametry toru jazdy że niby producenci zestawiaja tak oponki ze przednia "toruje" droge dla tyłu . Mam z tyłu własnie michellina pilot sport i a na przód chce załozyc np Pirelli -czy to w niczym nie przeszkadza?
: pt 07 maja 2010, 05:13
autor: stoodent1
Moim zdaniem chodzi bardziej o profil opony tj. jeżeli jest z przodu opona turystyczna czyli profil U to i na tył należy założyć profil U a nie np sportowe V
: pt 07 maja 2010, 05:41
autor: Argail
twardość musi być podobna i jak przedmówca pisze profil opony, choć te są zazwyczaj bez większych różnic
Problem odwieczny dla palaczy czy co wieczór wymieniać komplet - można różne byle o podobnych parametrach
: pt 07 maja 2010, 08:48
autor: Gienio
: pt 07 maja 2010, 09:36
autor: WiktorVFR
KIJEK pisze:Poradzcie
nie kombinuj.
: pt 07 maja 2010, 10:00
autor: daro1980
moim skromnym zdaniem ... lepiej miec to samo i w dodatku z tego samego okresu produkcji .... jak zlapiesz uslizg przodu albo hight side to koszta beda o duzo wieksze niz wymiana obu oponek .... tym bardziej ze piszesz o zapier*** na torze a nie turystycznej jezdzie ulicami miast ....
: pt 07 maja 2010, 18:24
autor: Vermilion
Gdzie on napisał o zapier**** na torze bo nie widzę?
Jeżeli profil opony jest taki sam i twardość (czyli nie założysz na przód sporta, a na tył turystyka) to jeździj do woli, niczym to nie grozi i nie szkodzi, chyba, że naprawdę zapier*** na torze ;] Dziesiątki motocykli widziałem z róznymi zestawieniami, baa nawet z różnymi profilami i nikt nie narzekał, oczywiście przy jeżdżeniu na rancie opony różnicę odczujesz, ale VFR'ą żeby zamknąć gumę musisz naprawdę "zapier****" na torze ;]
: pt 07 maja 2010, 18:37
autor: brutoos
WiktorVFR pisze:KIJEK pisze:Poradzcie
nie kombinuj.
Właśnie, nie kombinuj - załóż co Ci się podoba, tylko z jednym istotnym warunkiem - przód ma być miękki a tył dowolnie. Lepiej żeby Ci dupa odjechała niźli przód
: pt 07 maja 2010, 18:46
autor: Damo 88
U mnie tył Metzeler przód Pirelli - nie narzekam lecz przy pierwszej wymianie przodu już taki sam jak tył

: pt 07 maja 2010, 19:08
autor: Argail
Vermilion pisze:ale VFR'ą żeby zamknąć gumę musisz naprawdę "zapier****" na torze ;]
Próbowałeś czy tak tylko piszesz?
Głupoty opowiadasz, jak umiesz to nie ma większego problemu - akurat VFRą da się bez większego wysiłku zamknąć profil, co z tego jak najpierw powiesisz się na podnóżku centralnym... wiem coś o tym jak mnie z toru ściągali bo iskry szły...
: pt 07 maja 2010, 21:13
autor: igor
sprawa z oponami jest taka, że różne gumy różnie kroczą. lepiej mieć do kompletu. łatwiej się jeździ i pewniej.
: pt 07 maja 2010, 21:57
autor: Vermilion
Argail próbowałem i to nie raz

Ślizgacze na kolanach i czubki butów poprzycierane, ale zanim zamknąłem oponę już szorowałem podnóżkami i centralką (przy pochyle na lewo), przy gwałtowniejszym dodaniu gazu zawieszenie się podnosi i można ciągnąć dalej, ale to trzeba mieć miejsce, żeby zacinać na rant przy takich prędkościach i przyspieszeniach, dlatego piszę o torze wyścigowym ;]
Weź jeszcze pod uwagę, że ja mam RC36I, a ty RC46
Igor piszesz z doświadczenia czy z teorii?
: sob 08 maja 2010, 12:49
autor: Jacko
Vermilion pisze:i czubki butów poprzycierane
Schowaj stopy na podnóżki to nie będziesz przycierał butów.
A co do opon różnych producentów na komplecie to ja nie widzę problemu.
brutoos pisze:tylko z jednym istotnym warunkiem - przód ma być miękki a tył dowolnie
Dokładnie, w drugą stronę to nie polecam.
: pn 14 cze 2010, 18:24
autor: baaartoosz
Nie chce zasmiecac i tworzyc nowego tematu, ktorego odpowiedz skonczy sie zapewne jednym postem

A wiec jaka jest tolerancja co do szerokosci opony do rc46 02' ? Chce zalozyc nieco szersze i nie przesadzic...wiec poradzcie.
: wt 15 cze 2010, 14:14
autor: Jacko
baaartoosz, generalnie jak założysz o rozmiar szerszą to nie jest to jeszcze problem ale więcej to nie polecam. Będzie się moto gorzej zachowywało w zakrętach z powodu zbyt "dużego jajka" tak bym to nazwał. Profil opony robi sie wtedy za bardzo wybrzuszony. Generalnie rozmiary opon są dostosowane do motocykli i trzeba się trzymać zaleceń producentów danego moto wtedy trakcja nie ucierpi.
