Czy mozna zakładac różne opony na przód i tył

Awatar użytkownika
KIJEK
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 23:22
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jedrzejow

Czy mozna zakładac różne opony na przód i tył

Post autor: KIJEK » pt 07 maja 2010, 01:54

Poradzcie czy mozna zakładac różnych producentow oponki przód/tył ? Bo gdzies czytałem ze najlepiej sie smiga na oponach 1 producenta(tzn przód i tył na Michellin pilot sport) chodzi o parametry toru jazdy że niby producenci zestawiaja tak oponki ze przednia "toruje" droge dla tyłu . Mam z tyłu własnie michellina pilot sport i a na przód chce załozyc np Pirelli -czy to w niczym nie przeszkadza?
Żyj z całych sił !

Awatar użytkownika
stoodent1
pisarz
pisarz
Posty: 221
Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Kontakt:

Post autor: stoodent1 » pt 07 maja 2010, 05:13

Moim zdaniem chodzi bardziej o profil opony tj. jeżeli jest z przodu opona turystyczna czyli profil U to i na tył należy założyć profil U a nie np sportowe V

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pt 07 maja 2010, 05:41

twardość musi być podobna i jak przedmówca pisze profil opony, choć te są zazwyczaj bez większych różnic

Problem odwieczny dla palaczy czy co wieczór wymieniać komplet - można różne byle o podobnych parametrach
rejoice o young man in thy youth

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pt 07 maja 2010, 08:48


Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » pt 07 maja 2010, 09:36

KIJEK pisze:Poradzcie
nie kombinuj.

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » pt 07 maja 2010, 10:00

moim skromnym zdaniem ... lepiej miec to samo i w dodatku z tego samego okresu produkcji .... jak zlapiesz uslizg przodu albo hight side to koszta beda o duzo wieksze niz wymiana obu oponek .... tym bardziej ze piszesz o zapier*** na torze a nie turystycznej jezdzie ulicami miast ....
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 07 maja 2010, 18:24

Gdzie on napisał o zapier**** na torze bo nie widzę?

Jeżeli profil opony jest taki sam i twardość (czyli nie założysz na przód sporta, a na tył turystyka) to jeździj do woli, niczym to nie grozi i nie szkodzi, chyba, że naprawdę zapier*** na torze ;] Dziesiątki motocykli widziałem z róznymi zestawieniami, baa nawet z różnymi profilami i nikt nie narzekał, oczywiście przy jeżdżeniu na rancie opony różnicę odczujesz, ale VFR'ą żeby zamknąć gumę musisz naprawdę "zapier****" na torze ;]
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » pt 07 maja 2010, 18:37

WiktorVFR pisze:
KIJEK pisze:Poradzcie
nie kombinuj.
Właśnie, nie kombinuj - załóż co Ci się podoba, tylko z jednym istotnym warunkiem - przód ma być miękki a tył dowolnie. Lepiej żeby Ci dupa odjechała niźli przód

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 07 maja 2010, 18:46

U mnie tył Metzeler przód Pirelli - nie narzekam lecz przy pierwszej wymianie przodu już taki sam jak tył ;-)

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pt 07 maja 2010, 19:08

Vermilion pisze:ale VFR'ą żeby zamknąć gumę musisz naprawdę "zapier****" na torze ;]
Próbowałeś czy tak tylko piszesz?
Głupoty opowiadasz, jak umiesz to nie ma większego problemu - akurat VFRą da się bez większego wysiłku zamknąć profil, co z tego jak najpierw powiesisz się na podnóżku centralnym... wiem coś o tym jak mnie z toru ściągali bo iskry szły...
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » pt 07 maja 2010, 21:13

sprawa z oponami jest taka, że różne gumy różnie kroczą. lepiej mieć do kompletu. łatwiej się jeździ i pewniej.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 07 maja 2010, 21:57

Argail próbowałem i to nie raz ;) Ślizgacze na kolanach i czubki butów poprzycierane, ale zanim zamknąłem oponę już szorowałem podnóżkami i centralką (przy pochyle na lewo), przy gwałtowniejszym dodaniu gazu zawieszenie się podnosi i można ciągnąć dalej, ale to trzeba mieć miejsce, żeby zacinać na rant przy takich prędkościach i przyspieszeniach, dlatego piszę o torze wyścigowym ;]

Weź jeszcze pod uwagę, że ja mam RC36I, a ty RC46


Igor piszesz z doświadczenia czy z teorii?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » sob 08 maja 2010, 12:49

Vermilion pisze:i czubki butów poprzycierane
Schowaj stopy na podnóżki to nie będziesz przycierał butów.


A co do opon różnych producentów na komplecie to ja nie widzę problemu.
brutoos pisze:tylko z jednym istotnym warunkiem - przód ma być miękki a tył dowolnie
Dokładnie, w drugą stronę to nie polecam.

baaartoosz
bywalec
bywalec
Posty: 38
Rejestracja: sob 12 cze 2010, 13:54
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn/Augustów
Kontakt:

Post autor: baaartoosz » pn 14 cze 2010, 18:24

Nie chce zasmiecac i tworzyc nowego tematu, ktorego odpowiedz skonczy sie zapewne jednym postem :P A wiec jaka jest tolerancja co do szerokosci opony do rc46 02' ? Chce zalozyc nieco szersze i nie przesadzic...wiec poradzcie.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 15 cze 2010, 14:14

baaartoosz, generalnie jak założysz o rozmiar szerszą to nie jest to jeszcze problem ale więcej to nie polecam. Będzie się moto gorzej zachowywało w zakrętach z powodu zbyt "dużego jajka" tak bym to nazwał. Profil opony robi sie wtedy za bardzo wybrzuszony. Generalnie rozmiary opon są dostosowane do motocykli i trzeba się trzymać zaleceń producentów danego moto wtedy trakcja nie ucierpi. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości