Kapeć, pęknięta guma
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Wiem co piszę i odpowiem, że to tylko mity a dokładniej to jest tak, że sam kołek a i owszem jest ok lecz przestrzeń pomiędzy nim a oponą jest najsłabszym elementem tego układu.brii pisze:Krąży wiele opinii o tym, że z kołkiem w gumie jest jak ze spawem - jest mocniejszy niż reszta
Z doświadczenia wiem, że nawet najlepiej założony kołek lub łata potrafi się niekiedy rozszczelnić i .... różnica polega natym, że auto ma jeszcze trzy koła i zapas w bagażniku.
Osobiście jestem stanowczo na NIE naprawianiu opon motocyklowych.
- scibor
- pisarz
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
- Imię: Patryk
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie
- Kontakt:
dokladnie - jest roznica w opanowaniu pojazdu w przypadku rozszczelnienia - na korzysc samochodu;PETER pisze:Tak mi sie wydaje ze SKUTKIEM 100km/h i puszcza kołek w przedniej oponie --samochód ???????????? motocykl???????????????Wojtek86 pisze:czym się różni opona motocyklowa z kołkiem od opony samochodowej z kołkiem?
chociaz w tym przypadku swiadomosc, ze masz latana opone w motocyklu moze dzialac jak psychologiczna granica w odkrecaniu manetki
od kilku lat jesli pojawia sie koniecznosc zalatania opony w motocyklu robie to sam, bo mam do tego stosunek osobisty i emocjonalny, podczas gdy zawodowi wulkanizatorzy sa zwykle rutyniarzami
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
No i tu się niestety mówię nie. W tamtym sezonie złapałem gume nad morzem ( tylną). Została zaklejona łatką ( nie kołkiem - podobno lepsza ) i pamiętałem o niej przez jakiś czas (niestety krótki). Przypomniała mi się dopiero niedawno jak miałem z ciągnięte gumyscibor pisze:chociaz w tym przypadku swiadomosc, ze masz latana opone w motocyklu moze dzialac jak psychologiczna granica w odkrecaniu manetki
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- scibor
- pisarz
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
- Imię: Patryk
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie
- Kontakt:
a to juz zalezy w takim razie od cech osobniczych - pamiec, swiadomosc, te rzeczy;)Gregory pisze:No i tu się niestety mówię nie
w ubieglym roku na wiosne zalatalem tylna opone w CBF i caly sezon przy 130km/h zapalala mi sie w glowie lampka ostrzegawcza:/
tez uwazam ze latki sa lepsze od kolkow, choc nie umiem tego racjonalnie wyjasnic
- brii
- pisarz
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Nie wiem o jakiej łatce mówicie, ale wydaj mi się, że kołek chyba lepszy jednak - jak się go wsadza w gumę od środka z szerszym "łebkiem" to łebek go blokuje a siła odśrodkowa próbuje wyciągać, więc się klinuje, do tego "wulkanizacja" łączy go z gumą. Łatka to chyba tylko od środka opony jest - czy też może wypełnia całą "wysokość" ubytku w dziurze?
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
- Wojtek86
- klepacz
- Posty: 724
- Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
- Kontakt:
Pojechałem do Olek Motocykle do Goczałkowic celem wymiany opony. Macherzy tam pracujący powiedzieli, że ta opona nie kwalifikuje się na wymianę. Dziura była taka mała i w takim miejscu, że spokojnie można przykleić łatkę (na kołek trzeba by rozwiercać dziurę).
Za ich namową załatałem, wyważyłem i pojechałem.
Montaż, demontaż koła, łatanie, wywarzanie - 50zł
Za ich namową załatałem, wyważyłem i pojechałem.
Montaż, demontaż koła, łatanie, wywarzanie - 50zł
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
No to Cie skroili . Ja ostatnio z ciągałem i zakładałem 2 kapcie - z wyważeniem kosztowało mnie to 50zł ( chociaż, wiem, że pewnie w 40zł by się zamknęło - tylko byłem jeszcze winien za co innego im )Wojtek86 pisze:Montaż, demontaż koła, łatanie, wywarzanie - 50zł
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
A po co mu faktura?brii pisze:Wojtek86 - weź koniecznie fakturę - w razie "W" będziesz miał papier (oby nie był nigdy potrzebny).
Jak by co - oby nie - to i tak mogą powiedzieć, że oni mu odradzali i po sprawie
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
I tak już po temacie ale nie kumam słowa "mała dziura i spokojnie można przykleić łatkę".Wojtek86 pisze:Dziura była taka mała i w takim miejscu, że spokojnie można przykleić łatkę
Jeśli opona nie jest rozerwana to zawsze można przykleić łatkę a jak jest nieco większa to kołek, ale Wojtek86, nie wiem po co zakładałeś temat, jeśli większość odradzała Ci łatanie a Ty i tak swoje.
Tym bardziej, że bez względu na "wielkość" dziury to zawsze będzie dziura przez którą i tak spie..rza powietrze
Jedyne co teraz pozostaje to :
1. Pamiętać o tym.
2. Częściej sprawdzać ciśnienie.
PS. Łata w oponie diametralnie zmienia jej wyważenie i nikt mi nie powie, że tak nie jest.
- brii
- pisarz
- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Wykonując usługę bierze się za nią odpowiedzialność, w przypadku jeśli odradzali powinni sporządzić oświadczenie i wymagać podpisu, inaczej są w pupie Zawsze też mogli odmówić. Jak coś będzie nie tak to oni mają duży problem bo są "zawodowcami" a klient konsumentem.Gregory pisze:Jak by co - oby nie - to i tak mogą powiedzieć, że oni mu odradzali i po sprawie
Przecież koła nie wyważa się z dokładnością do 1gMC_Hammer pisze:PS. Łata w oponie diametralnie zmienia jej wyważenie i nikt mi nie powie, że tak nie jest.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Ja nie o jednym gramie piszę.brii pisze:Przecież koła nie wyważa się z dokładnością do 1g
Może tak :
Aby przykleić łatę trzeba najpierw usunąć wewnętrzną warstwę butylową z opony.
Następnie odtłuścić, nanieść klei, przykleić łatę (kołek), nanieść warstwę płynnej gumy.
99% fachmanów nie ma płynnej gumy bo to drogie jest
Opon po bokach uszkodzonych się nie naprawia a jeśli już to jest to naciąganie klienta, czemu ???
Spowodowane jest to tym, że łata jest dużo sztywniejsza od gumy z jakiej jest wykonana opona i nie wymyślono jeszcze kleju co by na pracującej powierzchni (a taką jest powierzchnia boczna opony) utrzymał TRWALE jedno z drugim, kwestia czasu i łata się rozszczelni.
Czemu jestem na nie jeśli chodzi naprawę opon motocyklowych - a widzieliście od środka oponę samochodową i motocyklową
To ta druga jak by nie chciał to zawsze łata z boku
To tak dla sprostowania.
I nie będę już się rospisywał o kordzie w oponach i różnicy między takowym w oponie motocyklowej a samochodowej, bo według mnie dalsza polemika mija się z celem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości