Kapeć, pęknięta guma

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » wt 23 mar 2010, 23:16

Krąży wiele opinii o tym, że z kołkiem w gumie jest jak ze spawem - jest mocniejszy niż reszta ;)
Czyli większa szansa na to, że coś się z gumą w innym miejscu stanie niż z kołkiem.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 24 mar 2010, 00:22

brii pisze:Krąży wiele opinii o tym, że z kołkiem w gumie jest jak ze spawem - jest mocniejszy niż reszta
Wiem co piszę i odpowiem, że to tylko mity a dokładniej to jest tak, że sam kołek a i owszem jest ok lecz przestrzeń pomiędzy nim a oponą jest najsłabszym elementem tego układu.

Z doświadczenia wiem, że nawet najlepiej założony kołek lub łata potrafi się niekiedy rozszczelnić i .... różnica polega natym, że auto ma jeszcze trzy koła i zapas w bagażniku.

Osobiście jestem stanowczo na NIE naprawianiu opon motocyklowych.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 24 mar 2010, 01:05

Także nie jestem za Naprawianiem lecz czasem decyduje sytuacja Finansowa , nie pozwól aby ona wzięła Górę . Pamiętajmy że opona Pracuje , A teraz Żartobliwie Jak byście pracowali z Kołkiem W Dupie :grin:

Szerokości

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie
Kontakt:

Post autor: scibor » śr 24 mar 2010, 07:02

PETER pisze:
Wojtek86 pisze:czym się różni opona motocyklowa z kołkiem od opony samochodowej z kołkiem?
Tak mi sie wydaje ze SKUTKIEM 100km/h i puszcza kołek w przedniej oponie --samochód ???????????? motocykl??????????????? :lol: :lol:
dokladnie - jest roznica w opanowaniu pojazdu w przypadku rozszczelnienia - na korzysc samochodu;
chociaz w tym przypadku swiadomosc, ze masz latana opone w motocyklu moze dzialac jak psychologiczna granica w odkrecaniu manetki :mrgreen: :mrgreen:
od kilku lat jesli pojawia sie koniecznosc zalatania opony w motocyklu robie to sam, bo mam do tego stosunek osobisty i emocjonalny, podczas gdy zawodowi wulkanizatorzy sa zwykle rutyniarzami :???:

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 24 mar 2010, 08:15

scibor pisze:chociaz w tym przypadku swiadomosc, ze masz latana opone w motocyklu moze dzialac jak psychologiczna granica w odkrecaniu manetki :mrgreen: :mrgreen:
No i tu się niestety mówię nie. W tamtym sezonie złapałem gume nad morzem ( tylną). Została zaklejona łatką ( nie kołkiem - podobno lepsza ) i pamiętałem o niej przez jakiś czas (niestety krótki). Przypomniała mi się dopiero niedawno jak miałem z ciągnięte gumy :roll:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie
Kontakt:

Post autor: scibor » śr 24 mar 2010, 10:59

Gregory pisze:No i tu się niestety mówię nie
a to juz zalezy w takim razie od cech osobniczych - pamiec, swiadomosc, te rzeczy;)
w ubieglym roku na wiosne zalatalem tylna opone w CBF i caly sezon przy 130km/h zapalala mi sie w glowie lampka ostrzegawcza:/

tez uwazam ze latki sa lepsze od kolkow, choc nie umiem tego racjonalnie wyjasnic

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 24 mar 2010, 11:07

Nie wiem o jakiej łatce mówicie, ale wydaj mi się, że kołek chyba lepszy jednak - jak się go wsadza w gumę od środka z szerszym "łebkiem" to łebek go blokuje a siła odśrodkowa próbuje wyciągać, więc się klinuje, do tego "wulkanizacja" łączy go z gumą. Łatka to chyba tylko od środka opony jest - czy też może wypełnia całą "wysokość" ubytku w dziurze?
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 24 mar 2010, 11:42

łatka jest tylko od wewn. opony. i nie wypełnia opony - zwykła łatka ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » śr 24 mar 2010, 15:20

Pojechałem do Olek Motocykle do Goczałkowic celem wymiany opony. Macherzy tam pracujący powiedzieli, że ta opona nie kwalifikuje się na wymianę. Dziura była taka mała i w takim miejscu, że spokojnie można przykleić łatkę (na kołek trzeba by rozwiercać dziurę).

Za ich namową załatałem, wyważyłem i pojechałem.

Montaż, demontaż koła, łatanie, wywarzanie - 50zł

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 24 mar 2010, 15:42

Wojtek86 pisze:Montaż, demontaż koła, łatanie, wywarzanie - 50zł
No to Cie skroili :shock: . Ja ostatnio z ciągałem i zakładałem 2 kapcie - z wyważeniem kosztowało mnie to 50zł ( chociaż, wiem, że pewnie w 40zł by się zamknęło - tylko byłem jeszcze winien za co innego im :razz: )
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 24 mar 2010, 15:46

Wojtek86 - weź koniecznie fakturę - w razie "W" będziesz miał papier (oby nie był nigdy potrzebny).
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 24 mar 2010, 15:47

brii pisze:Wojtek86 - weź koniecznie fakturę - w razie "W" będziesz miał papier (oby nie był nigdy potrzebny).
A po co mu faktura?
Jak by co - oby nie - to i tak mogą powiedzieć, że oni mu odradzali i po sprawie
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 24 mar 2010, 15:55

Wojtek86 pisze:Dziura była taka mała i w takim miejscu, że spokojnie można przykleić łatkę
I tak już po temacie ale nie kumam słowa "mała dziura i spokojnie można przykleić łatkę".

Jeśli opona nie jest rozerwana to zawsze można przykleić łatkę a jak jest nieco większa to kołek, ale Wojtek86, nie wiem po co zakładałeś temat, jeśli większość odradzała Ci łatanie a Ty i tak swoje.

Tym bardziej, że bez względu na "wielkość" dziury to zawsze będzie dziura przez którą i tak spie..rza powietrze :!:

Jedyne co teraz pozostaje to :

1. Pamiętać o tym.
2. Częściej sprawdzać ciśnienie.

PS. Łata w oponie diametralnie zmienia jej wyważenie i nikt mi nie powie, że tak nie jest.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 24 mar 2010, 16:29

Gregory pisze:Jak by co - oby nie - to i tak mogą powiedzieć, że oni mu odradzali i po sprawie
Wykonując usługę bierze się za nią odpowiedzialność, w przypadku jeśli odradzali powinni sporządzić oświadczenie i wymagać podpisu, inaczej są w pupie ;) Zawsze też mogli odmówić. Jak coś będzie nie tak to oni mają duży problem bo są "zawodowcami" a klient konsumentem.
MC_Hammer pisze:PS. Łata w oponie diametralnie zmienia jej wyważenie i nikt mi nie powie, że tak nie jest.
Przecież koła nie wyważa się z dokładnością do 1g ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 24 mar 2010, 16:57

brii pisze:Przecież koła nie wyważa się z dokładnością do 1g
Ja nie o jednym gramie piszę.

Może tak :

Aby przykleić łatę trzeba najpierw usunąć wewnętrzną warstwę butylową z opony.
Następnie odtłuścić, nanieść klei, przykleić łatę (kołek), nanieść warstwę płynnej gumy.
99% fachmanów nie ma płynnej gumy bo to drogie jest :)

Opon po bokach uszkodzonych się nie naprawia a jeśli już to jest to naciąganie klienta, czemu ???

Spowodowane jest to tym, że łata jest dużo sztywniejsza od gumy z jakiej jest wykonana opona i nie wymyślono jeszcze kleju co by na pracującej powierzchni (a taką jest powierzchnia boczna opony) utrzymał TRWALE jedno z drugim, kwestia czasu i łata się rozszczelni.

Czemu jestem na nie jeśli chodzi naprawę opon motocyklowych - a widzieliście od środka oponę samochodową i motocyklową :)

To ta druga jak by nie chciał to zawsze łata z boku :grin:

To tak dla sprostowania.
I nie będę już się rospisywał o kordzie w oponach i różnicy między takowym w oponie motocyklowej a samochodowej, bo według mnie dalsza polemika mija się z celem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości