wyważanie kół

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 01 maja 2011, 14:02

Kudlaty pisze:Ciężarki klejone po wewnętrznej stronie i zaraz za "szprychami".
Czyli prawie po środku felgi.
A nie prościej z fukcją "ukrytego ciężarka" ???
Hubu pisze:P.S. Właśnie może ktoś się orientuje gdzie najbliżej Legionowa wymienią mi opony?
W pruszkowie :roll:

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » ndz 01 maja 2011, 14:37

Funkcja ukrytego ciężarka to dodatkowa opcja. wie wiedziałęm dokładnie o co Ci chodzi. Myślałem że mówiłeś że takie felgi to tylko statycznie. Czasem nawet robię optymalizację, ukryty ciężarek i zawsze z dokładnością do 2g jeśli to Cię zadowala:)

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 01 maja 2011, 16:29

Spokojnie nie do tego zmierzam, już wyjaśniam czemu skierowałem rozmowę na felgę samochodową :)

Opcja "ukrytego ciężarka" w "działaniu" na wyważenie koła jest taka sama jak przy wyważeniu statycznym, o którym wcześniej napisałeś, że jest to jedynie wyważenie góra - dół.
Nie dokońca się z tym zgodzę, wyważenie koła to nic innego jak zniwelowanie "bicia" promieniowego, więc nie jest istotne gdzie na promieniu obręczy umieścisz ciężarki, czy na bokach czy jedynie na środku okręgu jakim jest obręcz felgi, suma ma być równa zeru.
Oba sposoby dynamiczny i statyczny są dobre.
Wszystko zależy jakości maszyny i osoby wyważającej ;-)

Nie zgodzę się też z tezą, że w morosporcie nikt nie dźwiga dużych maszyn do wyważania a powodem tego jest logistyka takowej maszyny, firmy króre stać na wystawienia motocykli na wyścigach nie baczą na takie szczegóły :)

Co do wyścigów to i tak większość teamów ma już zmontowane i gotowe do użycia zestawy kół 8)

Wracając do tematu wyważenia to moim skromnym zdaniem oba sposoby są tak samo dobre, podałem jedynie za przyklad koło od osobówki, bo napisałeś coś o szerokości koła przedniego i tylnego, więc napiszę, że jest to bez różnicy jakim sposobem się wyważa koło bez względu na szerokość obręczy, ważne natomiast jak dokładnie.

Patrząc na niektóre maszyny "komputerowe" do wyważania kół, śmiech człowieka ogarnia a ich dokładność pozostawia wiele do życzenia i tutaj pojawia się coś prostego i równie dokładnego - jest o wiele bardziej czasochłonny jednak wynik jest zawsze poprawny - wyważenie statyczne !!!

PS.
Kudlaty pisze:Czasem nawet robię optymalizację, ukryty ciężarek i zawsze z dokładnością do 2g jeśli to Cię zadowala:)

Owszem ja też, ale jedynie dla samochodów rajdowych, gdzie jest wszystko na tyle synchronizowane, że kierowcy czują 6 gram niewyważenia na kierze, dla zwykłego użytkownika 5 gram tolerancji bez potrzeby optymalizacji jest wystarczająca :P

BTW Ciekawa dyskusja i staram się prosto pisać, tak łopatologicznie aby Ci "nie w temacie" wiedzieli o czy w ogóle piszemy :)

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » ndz 01 maja 2011, 17:21

Z tym że nie czuć 5g różnicy to się nie zgodzę. Może niektórzy nie wiedzą, że nie czują. Jest różnica jak się wyważy na 10g i 2g. W niektórych autach nie czuć różnicy, ale jechałem dwiema toyotami corollami bo nie mogłem uwierzyć klientowi, że po najdokładniejszym wyważeniu dalej czuje bicie. Nie wiem od czego to zależy, może od luzów w układzie kierowniczym. optymalizację jak na razie robiłem tylko w swoim samochodzie. Ewentualnie jeśli ktoś ma bardzo duże niewyważenie to przekręcam oponę o 180 stopni i to pomaga.

Wczoraj dowiedziałem się że "szewc bez butów chodzi":D Wszystkim wyważam opony motocyklowe a swojej nie mogę bo nie mam nakładki która pozwoli wyważyć tylne koło w VFR:D Będzie trzeba do konkurencji jechać:D

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 01 maja 2011, 17:43

Wtrącę się ale proszę wytłumaczcie mi co to znaczy optymalizacja w wyważeniu?
Kudlaty pisze:Ewentualnie jeśli ktoś ma bardzo duże niewyważenie to przekręcam oponę o 180 stopni i to pomaga.
Czyli to by znaczyło że felga też jest "nierówna"? Z tego co mi wiadomo to sama felga bez opony powinna pokazać zera na wyważarce.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » ndz 01 maja 2011, 20:29

Arnold pisze:Wtrącę się ale proszę wytłumaczcie mi co to znaczy optymalizacja w wyważeniu?
Kudlaty pisze:Ewentualnie jeśli ktoś ma bardzo duże niewyważenie to przekręcam oponę o 180 stopni i to pomaga.
Czyli to by znaczyło że felga też jest "nierówna"? Z tego co mi wiadomo to sama felga bez opony powinna pokazać zera na wyważarce.
Optymalizacja polega na tym że najpierw na wyważarkę daję się samą felgę. W odpowiednim miejscu się to zaznacza. Później zakładamy na felgę oponę i wyważarka pokazuje nam jak najlepiej ustawić oponę względem felgi żeby założyć jak najmniej ciężarków.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 01 maja 2011, 20:34

Yhym. Czyli do tej "operacji" jest potrzebna odpowiednia wyważarka, tak?
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » ndz 01 maja 2011, 21:11

Raczej każda wyważarka to ma, ale nie opłaca się tego robić bo zajmuje to dużo czasu i przy małych niewyważeniach dużo nie pomaga.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 01 maja 2011, 23:01

Kudlaty pisze:Z tym że nie czuć 5g różnicy to się nie zgodzę
Między 2 a 5 jest 3 gramy ale ok :)
I czuć różnicę, ale nie poniżej 8 gram.
Kudlaty pisze:Ewentualnie jeśli ktoś ma bardzo duże niewyważenie to przekręcam oponę o 180 stopni i to pomaga.
To jest nas dwóch :D
Kudlaty pisze:Wczoraj dowiedziałem się że "szewc bez butów chodzi"
A ja jeszcze w aucie mam zimówki hehe
Arnold pisze:Wtrącę się ale proszę wytłumaczcie mi co to znaczy optymalizacja w wyważeniu?
...
Czyli to by znaczyło że felga też jest "nierówna"? Z tego co mi wiadomo to sama felga bez opony powinna pokazać zera na wyważarce.
Niestety nie, a i opona też ma swoje "bicie", więc jak Kudlaty napisał wstępnie wyważasz bądź niwelujesz nierówność felgi poprzez obracanie "nierównej" opony :)
Arnold pisze:Czyli do tej "operacji" jest potrzebna odpowiednia wyważarka, tak?
I znów podpiszę się pod Kudlatym, większość jak nie wszystkie nowsze wyważarki posiadają taką funkcję, jednak jest to strasznie czasochłonne i niewiele wnosi przy małych niewyważeniach koła.
A jak wiadomo czas to pieniądz więc się tego nie stosuje a jeśli już byś bardzo chciał to koszt wymiany opon z optymalizacją jest najczęściej 3 razy droższy niz normalnie :D
Kudlaty pisze:... ale nie opłaca się tego robić bo zajmuje to dużo czasu
Jak już wcześniej napisałem, czas to pieniądz, więc trzeba dopisać komu się nie opłaca, wulkanizatorowi czy klientowi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 02 maja 2011, 10:06

OK, to już kumam. Dzięki chłopaki. ;-)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
Model VFR: 800 FI 00/01
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: wyważanie kół

Post autor: pawels » sob 08 mar 2014, 15:04

Problem z wyważeniem tylnego koła również mnie dotknął. Gdzie mogę to zrobić w okolicy: Toruń, Grudziądz, Iława, Golub - Dobrzyń?

Awatar użytkownika
Tomek Grudziądz
klepacz
klepacz
Posty: 1150
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
Model VFR: TRIUMPH SPRINT 1050
Imię: Tomek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: wyważanie kół

Post autor: Tomek Grudziądz » sob 08 mar 2014, 17:44

pawels pisze:Grudziądz,
ul.Czerwonodworna
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
Model VFR: 800 FI 00/01
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: wyważanie kół

Post autor: pawels » ndz 09 mar 2014, 12:04

Dzięki Tomek

Awatar użytkownika
Miszak
pisarz
pisarz
Posty: 310
Rejestracja: wt 12 mar 2013, 15:15
Model VFR: RC46 2001r
Imię: Łukasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kłanino, (kiedyś Świecie n.W.)

Re: wyważanie kół

Post autor: Miszak » ndz 09 mar 2014, 13:41

Z czerwonodworną nie mam dobrych wspomnień. A i za dobrej opinii nie mieli swego czasu, chyba że coś się zmieniło.
KISZCZAK
519 082 037

Awatar użytkownika
Tomek Grudziądz
klepacz
klepacz
Posty: 1150
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
Model VFR: TRIUMPH SPRINT 1050
Imię: Tomek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: wyważanie kół

Post autor: Tomek Grudziądz » ndz 09 mar 2014, 16:08

Miszak pisze:Z czerwonodworną nie mam dobrych wspomnień. A i za dobrej opinii nie mieli swego czasu, chyba że coś się zmieniło.
Tobie chodzi o warsztat motocyklowy czy serwis opon? Bo to są dwie różne firmy.
Osobiście motocykla tam bym nie serwisował i nie serwisowałem nigdy,ale opony wymieniałem i było ok.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości