Cisnienie w oponkach.

zuzia tajger
klepacz
klepacz
Posty: 1479
Rejestracja: ndz 15 kwie 2007, 18:41
Imię: ...
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Cisnienie w oponkach.

Post autor: zuzia tajger » śr 02 wrz 2009, 00:04

Jak to z wami jest ? Sprawdzacie często gęsto ?
Mój Dudek stoi w okolo 40 stopniach(garage) i codziennie jak sprawdzam i po przejechaniu paru metrów musze 0.1 dokładać.
I różnica w naszym przypadku bardzo wyczuwalna w jezdzie.
Jak z wami ??
...

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Model VFR: xx
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » śr 02 wrz 2009, 00:38

zuzia tajger, ciśnienie opon mierzy się przed jazdą,bo jak oponka Ci się nagrzeje to ciśnienie spada z tego co wiem hehe ;-)

zuzia tajger
klepacz
klepacz
Posty: 1479
Rejestracja: ndz 15 kwie 2007, 18:41
Imię: ...
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zuzia tajger » śr 02 wrz 2009, 00:48

marlon - ehh wiem wiem wiem wiem.
Garaz mam pod domem prawie, a nie mierze ani nie bierem ze sobą sprzeta wiec pare metrów robię. Poza tym opona nie nagrzeje się po przejechaniu 15 metrów ;]
...

donJakubo
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 23:06
Model VFR: vtec 2002
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: donJakubo » śr 02 wrz 2009, 07:58

marlon pisze:zuzia tajger, ciśnienie opon mierzy się przed jazdą,bo jak oponka Ci się nagrzeje to ciśnienie spada z tego co wiem hehe ;-)
a to ciekawa sprawa bo mi sie zawsze wydawalo (a wrecz bylem pewien) ze cisnienie rosnie wraz ze wzrostem temperatury opony. dla uzupełnienia dodam iż oponki pompujemy o 0.2 / 0.3 niżej niż jej nominalna temp pracy (nominalna czyli po rozgrzaniu)
idzie wiosna..... bedziemy zapier*dalac !!!

http://bikepics.com/members/donjakubo/97vfr750/

zuzia tajger
klepacz
klepacz
Posty: 1479
Rejestracja: ndz 15 kwie 2007, 18:41
Imię: ...
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zuzia tajger » śr 02 wrz 2009, 09:57

blad w pisaniu :)
donJakubo pisze:rosnie wraz ze wzrostem temperatury
:)
moim.
donJakubo pisze: 0.2 / 0.3
a tu albo na torze, albo wścieklak jesteś.
...

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Model VFR: xx
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » śr 02 wrz 2009, 16:21

A może i rośnie :shock: :shock: :shock: Ale napewno nie jest takie same jak opona zimna jest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Model VFR: 800 FI 2000
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 07 wrz 2009, 23:08

Sprawdzam z reguly raz na miesiac albo 1000 km. Roznice zwykle nie przekraczaja 0.1/0.2
No i zawsze sprawdzam przed dluzszym wyjazdem.
Ostatnio zmieniony wt 08 wrz 2009, 20:52 przez elco, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

zuzia tajger
klepacz
klepacz
Posty: 1479
Rejestracja: ndz 15 kwie 2007, 18:41
Imię: ...
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zuzia tajger » wt 08 wrz 2009, 10:41

elcommendante pisze:Sprawdzam z reguly raz na miesiac albo 1000 km. Roznice zwykle nieprzekraczaja 0.1/0.2
No i zawsze sprawdzam przed dluzszym wyjazdem.
o taką odpowiedz mi chodziło !
...

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Model VFR: SV1000N
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 09 wrz 2009, 12:15

Dla mnie najważniejszy jest przód. Lekko zaniżam ciśnienie wtedy guma lepiej trzyma się na mocnym hamowaniu. Tyłem rzadko hamuje chyba że sytuacja do tego zmusza. Jeśli moto jakoś żle się prowadz po dłuższej przerwie w np: 40 stopniowym garażu warto zacząc od dopompowania gum. Podobno gazem jest lepiej ale nie sprawdzałem...
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Model VFR: 750
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » śr 09 wrz 2009, 15:37

Ja sprawdzam średnio co dwa tygodnie(jak nie zapomnę) i przed każdą dłuższą traską. Moto ujeżdżam codziennie i w tygodniu robie ok. tysiąca km. U mnie różnice 0.1 - 0.3 są praktycznie nie odczuwalne.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Awatar użytkownika
Paltap
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: pn 20 kwie 2009, 12:41
Model VFR: 800 FI '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paltap » pt 11 wrz 2009, 09:57

A czym sprawdzacie ?
Ja zakupiłem ciśnieniomierz do kół (za jakieś 20pln) ale jak się po pewnym czasie okazało mocno zaniżał pomiar. A ile stacji benzynowych tyle różnych wskazań (może też dlatego, że przejazd z jednej do drugiej powoduje nagrzanie opon) ;)

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » pt 11 wrz 2009, 11:06

stacje benzynowe mają obowiązek posiadać świadectwa legalizacji na urządzenia pomiarowe, w tym na manometry - za ich brak grożą dość dotkliwe kary

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » pt 11 wrz 2009, 11:13

arczon pisze:stacje benzynowe mają obowiązek posiadać świadectwa legalizacji na urządzenia pomiarowe, w tym na manometry - za ich brak grożą dość dotkliwe kary
Nie przecze, żę tak nie jest bo nie wiem.

Ale z doświadczenia wiem, że co stacja to inne wskazanie manometra.
Sam też pompowałem koła na stacji (tu nazwy nie wymienie) niby było 2.2 a w rzeczywistości po sprawdzeniu w firmie na dokładnym manometrze było 3.4.

Dodam tylko, że znam właściciela jednej ze stacji i gadaliśmy o tym i w praktyce nikt ich nie skaluje od momentu zakupu do zezłomowania.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 18 wrz 2009, 22:18

nie skaluje?to malo powiedziane, niarzadko sa rozpieprzone, a ja cisnienie sprawdzam jak zaczyna mi sie dziwnie jezdzic i na dodatek wpadnie mi to do glowy, malych roznic nie odczuje, duze czuc wyraznie.

wiktorek
bywalec
bywalec
Posty: 22
Rejestracja: pt 12 maja 2006, 22:58
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: wiktorek » sob 19 wrz 2009, 11:04

robsonic pisze:Podobno gazem jest lepiej ale nie sprawdzałem...
Wtrące się delikatnie przytaczając poniższy link :

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... h-raz.html

i esenscjum z niego wynikające "gazem (mniemam ze masz na mysli azot) wcale nie jest lepiej" za to napewno drożej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości