Strona 1 z 16

Opony sportowe i turystyczne

: pn 05 sty 2009, 22:03
autor: Yaco
Witam w Nowym Roku :)

Jako, że szykuje mi się wymiana przedniej opony, naszła mnie pewna wizja. Mam do wymiany przednią oponę i stwierdziłem, że warto było by założyć jakiegoś sporta. Wstępnie padło na Metzelera M3... :aww W każdym razie na tyle mam Z6, a to "raczej" turystyk. Co sądzicie o takim połączeniu? Z góry uprzedzam odpowiedzi typu wymień komplet - tylny kapeć nie ma 3k przejechane i nie zamierzam go na razie wymieniać.

Z góry dzięki za opinie.

: pn 05 sty 2009, 22:07
autor: Fred
A może sprzedaj tylni kapeć i "wymień komplet" :D

Jakoś bardziej ufam kompletom

: pn 05 sty 2009, 22:12
autor: KolczyK
miałem z tyłu Continentala Conti Force a z przodu Michelin Pilot sporta i szło w zakręty lepiej, aniżeli na poprzednim Metzie M1, i to grubo lepiej w zakręty szła.

: pn 05 sty 2009, 22:28
autor: orzyl
no ja nie widze problemu. Najwyzej stwierdzisz ze cos Ci nie pasuje i wtedy bedziesz kombinowal. Moto jezdzilo bedzie. Wiadomo ze przy takich zamianach mozna sie spodziewac "czegos". Trzeba później uważnie jeździć, ale przeszkód nie widzę większych.

: pn 05 sty 2009, 23:46
autor: Yaco
Jakoś nie mam zaufania do Michelina - pozostałość za macadama. Jak można coś takiego wyprodukować. Zastanawia mnie teraz, jak mają się do siebie M1 i M3. Różnica w cenie znaczna, wiec przeskok technologiczny także powinien być konkretny.

Dzieki

PS. W poprzednim moto miałem z przodu D207 i z tyłu kartoflaka Z4. Jeździło całkiem dobrze, ale i moto zacne...

: wt 06 sty 2009, 13:19
autor: Art
Yaco pisze: Mam do wymiany przednią oponę i stwierdziłem, że warto było by założyć jakiegoś sporta. Wstępnie padło na Metzelera M3... W każdym razie na tyle mam Z6, a to "raczej" turystyk. Co sądzicie o takim połączeniu?
połączenie 2 twardości/ rodzaju opon jest jak najbardziej korzystne.
przemawia za tym wiele danych:
- nawet zawodnicy mają różne twardości opon przód/ tył
- różne temp pracy opon ma wpływ na bezpieczenstwo
tył nagrzewa się mocniej, szybciej się zuzywa- dlatego opona moze byc twardsza.
przód - powinien byc miękki- lepsza przyczepność i prowadzenie

biorąc to m.inn pod uwagę z premedytacją mam różne opony przód/ tył
M3- z przodu, sportowa, swietnie trzymająca
Michelin Ct II - tył twarda, ale jak chce poszaleć na krawędziach to akurat miękka.
I ta opcaj jest dla mnie optymalna
Art

: wt 06 sty 2009, 13:32
autor: Kornik
no zgadza sie dlatego np Pilot Road 2 mają przednia opone mieksza od tylniej :) pomijajac bajer dwu skladnikowy :)

: śr 07 sty 2009, 09:42
autor: Art
Kornik pisze:no zgadza sie dlatego np Pilot Road 2 mają przednia opone mieksza od tylniej pomijajac bajer dwu skladnikowy
jestes pewny , że skład mieszanki przodu i tyłu jest inny?
bo to , że są 2 składnikowe to pewne , ale to że przody maja inne mieszanki - to nie wiedziałem..
pozdro

: śr 07 sty 2009, 15:00
autor: Kornik
Art, jestem pewny o ile Michelin nie klamie :)

http://www.michelin-pilotroad2.de/pilotroad2/daten.php - dla niemiecko języcznych

http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 19&lang=EN - dla angielsko języcznych :)

: śr 07 sty 2009, 15:34
autor: Janusz B.
[b]Yaco pisze:[/b]założyć jakiegoś sporta (...) W każdym razie na tyle mam Z6, a to "raczej" turystyk. Co sądzicie o takim połączeniu?
Jeździłem sobie na kombinacji Metzelera:
tył Roadtec Z6 przód: me Z4 i było fajnie

teraz mam
Tył Roadtec Z6 przód: Bridgestone BT 002 i jest zajebiście.
Zmiana na "+" jest wg mnie ogromna.

: czw 08 sty 2009, 11:48
autor: maciek
Jeżdżę od jakiegoś czasu na komplecie Metzelerów:
- M1 z przodu
- Z6 z tyłu
Latałem nawet po torze w Lublinie. Polecam taki zestaw. Nie wiem jak będzie z M3 z przodu ale pewnie podobnie :)

: czw 08 sty 2009, 15:02
autor: mario_blues
Przednie i tylne opony tego samego modelu chyba jednak są wykonywane z jednakowych mieszanek.
W tym linku Kornik jest opisana technologia opon dwuskładnikowych produkowanych z dwóch różnych kauczuków w zależności od części opony (środek twarde, boki miękkie, etc).
Wydaje mi się że te schematy procentowe nie przedstawiają składu przedniej i tylnej opony, ale możliwe do wyboru 2 różne opcje całego kompletu - różniące się twardością.
Ale mogę się mylić oczywiście :)
A może ktoś słyszał o różnych opcjach Pilot Road 2?

: czw 08 sty 2009, 16:58
autor: Kornik
A zwróciłes uwage na kolor który jest opisany? Sa 3 odcienie oznaczajase soft -medium - hard tył jest hard - medium a przód medium - soft

Procenty to tylko rozkład mieszanki a kolory to jej miekkość

: czw 08 sty 2009, 20:42
autor: marmot
Ja tam hard nie widzę, ale faktycznie są trzy twardości od soft przez pośredni do medium i przód od tyłu się różni.

: czw 08 sty 2009, 20:56
autor: Kornik
Prawda sie pomyliłem jest soft - soft/medium - medium :)

A tak BTW. gum ile da rade zrobić na Michelin Pilot Power 2TC? Testował ktoś?