Strona 13 z 16

Re: Opony sportowe i turystyczne

: ndz 08 mar 2015, 21:56
autor: Bury
nie byłoby lepiej jak bym na przod zapodał pilot powera a na tył pilot roada? przod i tak mało co sie zdziera a power lepiej 3ma co?

Re: Opony sportowe i turystyczne

: ndz 08 mar 2015, 22:02
autor: figaro
Bury pisze:figaro 3 sezony, a ile robisz rocznie? ,mnie Michelin PR2 poszły w jeden sezon tyle ze nowki nie były. zobaczymy ile wytrzymają PR4 GT bo juz zamowione ;) aha ale ja smigam z plecaczkiem kufrem centr praktycznie zawsze no i czasem z kuframi bocznymi a to tez robi roznice
Przejechane mają dopiero 25000. :shock: Rocznie wychodzi średnio jakoś 8000. :wink:

Re: Opony sportowe i turystyczne

: ndz 08 mar 2015, 22:38
autor: Bury
teraz bede miał nowki to sprawdze ile mi wytrzymają bo jak kupowalem sprzeta to nie byly nowe opony. Ja robie 13000 na sezon ;)

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 09:33
autor: Niron
ja do cbr 600f kupiłem nową michelin PR2, po 7tyś wyglądała dalej praktycznie jak nowa, a cbr się wściekałem jak mogłem i na torze byłem, b.dobra i uniwersalna oponka, jak mi się w vfr teraz skończą te oponki to pewnie do niej kupię taki zestaw. wcześniej miałem z tyłu michelin PP 2ct i wytrzymała jakieś 12tyś na przodzie pirelli diablo strada któa wytrzymała jakieś 18tyś.

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 09:42
autor: siwy77
Panowie zbijają mnie z tropu :mrgreen:

... a co np. takie Pirelli Diablo Strada, Bridgestone BT014/BT021, Continental Road Attack 2, Michelin Pilot Power lub Dunlop Qualifier ze sobą prezentują :?:

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 12:31
autor: Niron
nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem, ale odpowiem tak jak interpretuję Twoje pytanie, każda z tych opon może być wykonana z innej gumy/mieszanki, co to niesie ze sobą np. 1.dłużysz czas potrzebny na rozgrzanie opony do temp. roboczej, co za tym idzie szybciej/wolniej od czasu ruszenia będziesz mógł wchodzić ostrzej w zakręty, nie obawiając się że opona złapie uślizg gdyż będzie nie dogrzana. przykład na michelin po 5km będziesz mógł zejść na kolano bez obaw, a continentalem po 15km
2.skład mieszanki wpływa też na wytrzymałość opony na przejechane kilometry, np. michelinem zrobisz 13tyś a continentalem 25tyś
3.odprowadzanie wody, opona z mniejszą ilością nacięć lepiej spisuję się na suchym gorzej na mokrym bo nie ma co odprowadzać wody,analogicznie działa to w drugą stronę, opona z większą ilością naciec na suchym będzie gorsza, ponieważ ma mniejszy punkt styczności z asfaltem tam gdzie jest rowek opona nie dotyka asfaltu, przez co możesz mieć dłuższą drogę hamowania mniejszą prędkość w zakrętach.
Tyle mi na ten moment przychodzi do głowy :P mam nadzieję że odpowiedziałem na pytanie które zadałeś.
Co do konkretnych właściwości podanych opon to musisz poszukać w necie opinii użytkowników, jak się sprawują itp. każdy producent też daję krótki opis każdej opony żebyś mógł sobie dobrać odpowiadającą Twoim potrzebom :wink:

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 13:19
autor: siwy77
Jest to konkretna odpowiedź... ale lepiej by było - "bierz tą xxx" :mrgreen:
... i wiedziałbym co robić :D

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 13:47
autor: belkot
Im mieksza opona tym lepiej nadaje sie do latania po winklach. Oczywiscie nalezy dobrze ja rozgrzac bo zimna jest sliska. Im twardsza opona tym lepiej nadaje sie na turystyke bo sciera sie wolniej. Ja osobiscie wypracowalem sobie dunlopy Qualifier. Dla mnie rewelacja na winklach i dosc szybko sie rozgrzewa. Zalezy na czym komu zalezy.

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 13:57
autor: siwy77
Zależy mi bardziej na turystyce... ale, że np. do trasy 1000 Zakrętów Czaplinek - Połczyn Zdrój daleko nie mam to też już sobie tam specjalnie kilka razy pojechałem... no i było bosko nawet w byłej xj600s :mrgreen:

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 14:27
autor: olo
siwy, jesli zależy Ci na turystyce to bierz gumę turystyczną (chyba że z kasą się nie liczysz-to zupełnie inna sprawa). Taka opona starczy nawet na ok. 20kkm a przy lekkiej redukcji ciśnienia polatasz świetnie po winklach, pozamykasz gumy i poszlifujesz podnóżki jeśli tylko będziesz chciał. Natomiast jesli na takich gumach wybierzesz się na tor albo w innym miejscu będziesz chciał ostro pozapierdalać odkręcając manetę w mocnym złożeniu to szybko się przekonasz że nie do tego służą Twoje kapcie ;)
Ja stoję przed identycznym dylematem teraz i chyba wybiorę Diablo Stradę, bo tania jest i wiem że potrafi ładnie trzymać. Mam tą przewagę że właśnie zanabyłem dodatkową felę na tył i na nią założę sobie typową torówkę żeby się porządnie powściekać jak trzeba będzie :D

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 14:40
autor: siwy77
Fakt - Pirelli Diablo Strada kusi ceną, bo można wyrwać komplet za 560,- z przesyłką

Zapieprzać raczej nie będę, bo mi doświadczenie po prostu na to nie pozwala :mrgreen:

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 19:05
autor: Samson1983
Witam,
Jeżeli chodzi o Pirelli Diablo Strada owszem są to tanie opony ale mieszanka gumy twarda.
Do turystyki się nadają bo się nie chcą ścierać :P , ale do wściekania absolutnie odradzam.

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 20:33
autor: figaro
siwy77 a co miałeś założone na XJ-cie :?:

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 20:58
autor: PETER
Bury ja myślę że Fakir pchał ten motocykl :lol: :lol: :lol:

Re: Opony sportowe i turystyczne

: pn 09 mar 2015, 20:58
autor: siwy77
Metzeler Lasertec