nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem, ale odpowiem tak jak interpretuję Twoje pytanie, każda z tych opon może być wykonana z innej gumy/mieszanki, co to niesie ze sobą np. 1.dłużysz czas potrzebny na rozgrzanie opony do temp. roboczej, co za tym idzie szybciej/wolniej od czasu ruszenia będziesz mógł wchodzić ostrzej w zakręty, nie obawiając się że opona złapie uślizg gdyż będzie nie dogrzana. przykład na michelin po 5km będziesz mógł zejść na kolano bez obaw, a continentalem po 15km
2.skład mieszanki wpływa też na wytrzymałość opony na przejechane kilometry, np. michelinem zrobisz 13tyś a continentalem 25tyś
3.odprowadzanie wody, opona z mniejszą ilością nacięć lepiej spisuję się na suchym gorzej na mokrym bo nie ma co odprowadzać wody,analogicznie działa to w drugą stronę, opona z większą ilością naciec na suchym będzie gorsza, ponieważ ma mniejszy punkt styczności z asfaltem tam gdzie jest rowek opona nie dotyka asfaltu, przez co możesz mieć dłuższą drogę hamowania mniejszą prędkość w zakrętach.
Tyle mi na ten moment przychodzi do głowy
mam nadzieję że odpowiedziałem na pytanie które zadałeś.
Co do konkretnych właściwości podanych opon to musisz poszukać w necie opinii użytkowników, jak się sprawują itp. każdy producent też daję krótki opis każdej opony żebyś mógł sobie dobrać odpowiadającą Twoim potrzebom