Opony sportowe i turystyczne
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Kontakt:
Re: Opony sportowe i turystyczne
Zabijcie za archeologa roku i dajcie złotą łopatę - ale nie lubię śmiecić na forach więc odkopuje
A wracając do meritum. Przeczytałem chyba wszystkie tematy o kapciach do VFR i jestem jeszcze głupszy niż przed lekturą... A że gumy wymienić trzeba to czytam, czytam i głupieje z każdą minutą (podobnie zresztą miałem jak kupowałem kapcie do XV535).
Po raz kolejny zadam to samo pytanie: jakie kapcie polecacie... Żeby było łatwiej: jeżdżę raczej spokojnie (140 na autostradach raczej nie przekraczam), jeżdżę praktycznie w każdą pogodę, czy sucho i słoneczko czy pada (czy to złapie w trasie), czasem trafią się wycieczki "w stylu enduro" (ot choćby po takich drogach). Z trasami różnie bywa - od dojazdu do roboty po tripa przez bieszczady czy przez pół polski z rzeszowa do gadńska. W winklach kolanami nie szoruję, ale staram się dojść i do tego (jeszcze za mało praktyki na fistaszku ale powoli idzie do przodu). Od opony oczekuję jak najlepszego klejenia na każdej nawierzchni (sucho, mokro, sypko). Przebiegi nie muszą być kosmiczne rzędu 50kkm ale żeby też ich szlag nie trafił po sezonie (a kręce różnie ale średnio około 5-10kkm).
Opon od "brickstona" nie chcę - miałem w XV535 i teraz w fistaszku. (w fistaczku strasznie się spłaszczyła na środku na tyle). Wszyscy zachwalają Michałki PR4 ale cena ~1k pln za komplet troche odstrasza Podobno Maxxisy mają też niezłe opinie, na aledrogo wyszukałem coś takiego: http://allegro.pl/maxxis-ma-3ds-superma ... 25177.html Bieżnik po bokach wygląda ciekawie - testował ktoś te oponki?
Gumy preferowałbym nówki a nie używki. Da się znaleźć komplet do ~600-800pln który spełni moje wymagania?
Z góry dzieki za wszelkie info, najlepiej w "skondensowanej" wersji: mam XX przjeździłem Y km, na suchym idealnie, na mokrym dają dupy, na sypkim nie jeździłem - (nie)polecam
A wracając do meritum. Przeczytałem chyba wszystkie tematy o kapciach do VFR i jestem jeszcze głupszy niż przed lekturą... A że gumy wymienić trzeba to czytam, czytam i głupieje z każdą minutą (podobnie zresztą miałem jak kupowałem kapcie do XV535).
Po raz kolejny zadam to samo pytanie: jakie kapcie polecacie... Żeby było łatwiej: jeżdżę raczej spokojnie (140 na autostradach raczej nie przekraczam), jeżdżę praktycznie w każdą pogodę, czy sucho i słoneczko czy pada (czy to złapie w trasie), czasem trafią się wycieczki "w stylu enduro" (ot choćby po takich drogach). Z trasami różnie bywa - od dojazdu do roboty po tripa przez bieszczady czy przez pół polski z rzeszowa do gadńska. W winklach kolanami nie szoruję, ale staram się dojść i do tego (jeszcze za mało praktyki na fistaszku ale powoli idzie do przodu). Od opony oczekuję jak najlepszego klejenia na każdej nawierzchni (sucho, mokro, sypko). Przebiegi nie muszą być kosmiczne rzędu 50kkm ale żeby też ich szlag nie trafił po sezonie (a kręce różnie ale średnio około 5-10kkm).
Opon od "brickstona" nie chcę - miałem w XV535 i teraz w fistaszku. (w fistaczku strasznie się spłaszczyła na środku na tyle). Wszyscy zachwalają Michałki PR4 ale cena ~1k pln za komplet troche odstrasza Podobno Maxxisy mają też niezłe opinie, na aledrogo wyszukałem coś takiego: http://allegro.pl/maxxis-ma-3ds-superma ... 25177.html Bieżnik po bokach wygląda ciekawie - testował ktoś te oponki?
Gumy preferowałbym nówki a nie używki. Da się znaleźć komplet do ~600-800pln który spełni moje wymagania?
Z góry dzieki za wszelkie info, najlepiej w "skondensowanej" wersji: mam XX przjeździłem Y km, na suchym idealnie, na mokrym dają dupy, na sypkim nie jeździłem - (nie)polecam
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Opony sportowe i turystyczne
Podpytaj Gregora o komplet michelin pilot road 2 (2ct - mają twardszy środek i miękkie boki, więc w miarę zużycia nie robią się płaskie po środku)winnetou pisze:Gumy preferowałbym nówki a nie używki. Da się znaleźć komplet do ~600-800pln który spełni moje wymagania?
ew pirelli diablo strada - chyba najtańsze z najsensowniejszych
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Opony sportowe i turystyczne
Pogadaj z Gregorym o zwykłym komplecie PR4 zrobi Ci dobra cenę, PR2 może być ciężko znaleźć z dobrym DOT. Ja wychodzę z założenia że lepiej dołożyć 400zl do czegoś co jest lepsze zwlasza ze to wydatek pewnie na min 2 sezony. Diablo strady jak czytałem opinie to dobre opony na suchym a trochę gorzej na mokrym,ale niech się wypowie ten kto jeździł bo ja ich u siebie nie miałem.
- zaba80r
- pisarz
- Posty: 234
- Rejestracja: wt 27 mar 2012, 20:02
- Imię: Piotr
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Re: Opony sportowe i turystyczne
Ludzie latają po kilka sezonów na uzywkach i jest git. O ile krecisz się "wokół komina" , nie planujesz dalekich tras gdzie może złapać Cię deszcz to prawie każda opona spełni Twoje oczekiwania. Deszcz, dluga trasa zmienia postać rzeczy. Co do wyboru gum to miałem podobny problem co Ty. Im więcej czytasz tym większy bajzel w głowie. Do czołówki przeszły dunlop roadsmart i michalki pr3(pr4 jeszcze nie bylo na rynku). Miałem chajc na pr3 kupiłem pr2 i jestem mega zadowolony. Różnica w lamelkach z pr3 i ciut bardziej miekka guma nie robiły mi jakiegoś wow. Po jakimś czasie pr3 wyglada jak pr2 w deszcze latam ostrożnie i tyle. 300zl różnicy z pr 3 poszło na szybę mra turystycz. Pxdr
Ostatnio zmieniony pt 19 wrz 2014, 14:45 przez zaba80r, łącznie zmieniany 3 razy.
“You live more in 5 minutes going flat out on a vehicle like this than most people live in a lifetime” – Burt Munro...The world fastest Indian...
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Kontakt:
Re: Opony sportowe i turystyczne
przynajmniej raz w tygodniu zdarzaja się trasy po ~100-200km, ale jest też trochę dłuższych (choćby rzeszów - gdańsk/łodź, czy prawdopodobnie w przyszlym sezone rzeszów - oslo). Chyba faktycznie trzeba będzie sie jakoś spiąć i zakupić pr4
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Opony sportowe i turystyczne
Jeśli chodzi o Oslo to bym się szczególnie nie przygotowywał. Zrobiłem po Norwegii 2,5kkm i jedyna ważna rzecz to aby opony miały jeszcze troche bieżnika. Asfalt tam jest zajebisty i trzyma każdą oponę nawet w ulewnym deszczu - zdziera gumy jak się patrzy. Pozatym Oslo to sam początek norwegii więc spoko.
Ja po NO jeździłem na batlaxach BT21 - stary model ale dość dobry zwłaszcza jesli chodzi o zużycie.
P.S.
jak już będziesz w Oslo to podjedź tu Lysebotn, naprawdę warto
na samym dole jest jeszcze tunel w skale z nawrotem 180. Z Oslo 375 km więc tyle co nic.
No i nie szarżuj za nadto bo mandaty są drogie - ja za 14km/h ponad stan zapłaciłem 3400 noków = 1700 pln, a poznałem goscia co spędził 30 dni w pace bo jechał w mieście 65 - na 30 (ponad dwukrotnie większa prędkośc w terenie zabudowanym)
https://www.google.pl/maps/dir/Oslo,+No ... 4!2d59.055
Ja po NO jeździłem na batlaxach BT21 - stary model ale dość dobry zwłaszcza jesli chodzi o zużycie.
P.S.
jak już będziesz w Oslo to podjedź tu Lysebotn, naprawdę warto
na samym dole jest jeszcze tunel w skale z nawrotem 180. Z Oslo 375 km więc tyle co nic.
No i nie szarżuj za nadto bo mandaty są drogie - ja za 14km/h ponad stan zapłaciłem 3400 noków = 1700 pln, a poznałem goscia co spędził 30 dni w pace bo jechał w mieście 65 - na 30 (ponad dwukrotnie większa prędkośc w terenie zabudowanym)
https://www.google.pl/maps/dir/Oslo,+No ... 4!2d59.055
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opony sportowe i turystyczne
Zdarłem już w sumie 2 diablo strady z przodu i 3 z tyłu i powiem, że warto. Dają radę w turyzmie(1.8 w zakrecie na autostradzie w cro z pelnymi kuframi i pasazerem), jak i po różnych "torach" jak Lublin, Radom, lotniska i inne takie (kolano prawe, lewe i opona zamkniętą). Upały, deszcze i inne takie. Porównywałem z BT-002, BT-021 i zostałem przy nich.
Ostatnio mi się przód uślizgnął, ale było zimno, mokro i rano durna baba za kierownicą chciała mnie zabić. Poza tym polecam
Ostatnio mi się przód uślizgnął, ale było zimno, mokro i rano durna baba za kierownicą chciała mnie zabić. Poza tym polecam
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Kontakt:
Re: Opony sportowe i turystyczne
OK, dzięki wszsytkim za opinie Na razie przetestuję PR2, thx Gregory, i potorówki (bo mam możliwość wejść w posiadanie za przysłowiowe piwo).
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Opony sportowe i turystyczne
PR2 będą ok, mam na vtr i xx, na mokrym są przewidywalne, nie to co bridgestone bt21 czy metzeler z6 (choć zrobiłem na takich vfrą ok 60kkm)... a i nie zużywają się jakoś szybko jeszcze rok temu kupowałem nówki, więc powinno się dać coś wyrwać z nowym w miarę dotem.
guma się starzeje, może być głęboki bieżnik, ale stary i plastikowy (miałem takie bt21 na vtr), trochę deszczu wiosną z pyłkami kwiatów i gacie pełne.. dziękuję..
guma się starzeje, może być głęboki bieżnik, ale stary i plastikowy (miałem takie bt21 na vtr), trochę deszczu wiosną z pyłkami kwiatów i gacie pełne.. dziękuję..
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Kontakt:
Re: Opony sportowe i turystyczne
Brickstony mam teraz i miałem wcześniej w XV535 i nie chce ich już - no chyba że ktoś da nówki za flaszke
-
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: śr 05 sty 2011, 21:11
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czarna/Łańcut
Re: Opony sportowe i turystyczne
Z potorówkami uważaj bo nie każdą mieszankę da się dogrzać w drogowych warunkach
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Kontakt:
Re: Opony sportowe i turystyczne
dlatego na razie tylko 1 komplet do przetestowania. Coby nie mówić to moje brickstony przy aktualnej pogodzie też się nagrzać nie chcą - przejechałem dziś 80km po mokrym asfalcie i w lekkim deszczu i po dotknięciu opony nie dało się wyczuć różnicy między temperaturą opony a powietrza... Heidenau i Metzki z XV535 nawet w takich warunkach potrafiły się dobrze nagrzać ;) Ale co do aktualnych opon to tłumaczę to sobie "starym" DOTem i nabytą niechęcią do Bridgestona.
-
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: śr 05 sty 2011, 21:11
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czarna/Łańcut
Re: Opony sportowe i turystyczne
Też już nigdy więcej Bridgestona nie założę, chyba że na spalenie
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Kontakt:
Re: Opony sportowe i turystyczne
btw tomcat - tyś jest zarejestrowany na p2k pod tym samym nickiem? :>
-
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: śr 05 sty 2011, 21:11
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czarna/Łańcut
Re: Opony sportowe i turystyczne
taaaaaaaaa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości