Opony sportowe i turystyczne

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Yaco » pn 05 sty 2009, 22:03

Witam w Nowym Roku :)

Jako, że szykuje mi się wymiana przedniej opony, naszła mnie pewna wizja. Mam do wymiany przednią oponę i stwierdziłem, że warto było by założyć jakiegoś sporta. Wstępnie padło na Metzelera M3... :aww W każdym razie na tyle mam Z6, a to "raczej" turystyk. Co sądzicie o takim połączeniu? Z góry uprzedzam odpowiedzi typu wymień komplet - tylny kapeć nie ma 3k przejechane i nie zamierzam go na razie wymieniać.

Z góry dzięki za opinie.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » pn 05 sty 2009, 22:07

A może sprzedaj tylni kapeć i "wymień komplet" :D

Jakoś bardziej ufam kompletom

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 05 sty 2009, 22:12

miałem z tyłu Continentala Conti Force a z przodu Michelin Pilot sporta i szło w zakręty lepiej, aniżeli na poprzednim Metzie M1, i to grubo lepiej w zakręty szła.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 05 sty 2009, 22:28

no ja nie widze problemu. Najwyzej stwierdzisz ze cos Ci nie pasuje i wtedy bedziesz kombinowal. Moto jezdzilo bedzie. Wiadomo ze przy takich zamianach mozna sie spodziewac "czegos". Trzeba później uważnie jeździć, ale przeszkód nie widzę większych.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Model VFR: RC36I ('92)
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 05 sty 2009, 23:46

Jakoś nie mam zaufania do Michelina - pozostałość za macadama. Jak można coś takiego wyprodukować. Zastanawia mnie teraz, jak mają się do siebie M1 i M3. Różnica w cenie znaczna, wiec przeskok technologiczny także powinien być konkretny.

Dzieki

PS. W poprzednim moto miałem z przodu D207 i z tyłu kartoflaka Z4. Jeździło całkiem dobrze, ale i moto zacne...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Model VFR: RC 46
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » wt 06 sty 2009, 13:19

Yaco pisze: Mam do wymiany przednią oponę i stwierdziłem, że warto było by założyć jakiegoś sporta. Wstępnie padło na Metzelera M3... W każdym razie na tyle mam Z6, a to "raczej" turystyk. Co sądzicie o takim połączeniu?
połączenie 2 twardości/ rodzaju opon jest jak najbardziej korzystne.
przemawia za tym wiele danych:
- nawet zawodnicy mają różne twardości opon przód/ tył
- różne temp pracy opon ma wpływ na bezpieczenstwo
tył nagrzewa się mocniej, szybciej się zuzywa- dlatego opona moze byc twardsza.
przód - powinien byc miękki- lepsza przyczepność i prowadzenie

biorąc to m.inn pod uwagę z premedytacją mam różne opony przód/ tył
M3- z przodu, sportowa, swietnie trzymająca
Michelin Ct II - tył twarda, ale jak chce poszaleć na krawędziach to akurat miękka.
I ta opcaj jest dla mnie optymalna
Art
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 06 sty 2009, 13:32

no zgadza sie dlatego np Pilot Road 2 mają przednia opone mieksza od tylniej :) pomijajac bajer dwu skladnikowy :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Model VFR: RC 46
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » śr 07 sty 2009, 09:42

Kornik pisze:no zgadza sie dlatego np Pilot Road 2 mają przednia opone mieksza od tylniej pomijajac bajer dwu skladnikowy
jestes pewny , że skład mieszanki przodu i tyłu jest inny?
bo to , że są 2 składnikowe to pewne , ale to że przody maja inne mieszanki - to nie wiedziałem..
pozdro
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » śr 07 sty 2009, 15:00

Art, jestem pewny o ile Michelin nie klamie :)

http://www.michelin-pilotroad2.de/pilotroad2/daten.php - dla niemiecko języcznych

http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 19&lang=EN - dla angielsko języcznych :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Model VFR: 3/4 K7
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » śr 07 sty 2009, 15:34

[b]Yaco pisze:[/b]założyć jakiegoś sporta (...) W każdym razie na tyle mam Z6, a to "raczej" turystyk. Co sądzicie o takim połączeniu?
Jeździłem sobie na kombinacji Metzelera:
tył Roadtec Z6 przód: me Z4 i było fajnie

teraz mam
Tył Roadtec Z6 przód: Bridgestone BT 002 i jest zajebiście.
Zmiana na "+" jest wg mnie ogromna.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Model VFR: chwilowo brak :(
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 08 sty 2009, 11:48

Jeżdżę od jakiegoś czasu na komplecie Metzelerów:
- M1 z przodu
- Z6 z tyłu
Latałem nawet po torze w Lublinie. Polecam taki zestaw. Nie wiem jak będzie z M3 z przodu ale pewnie podobnie :)
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Model VFR: GSXR 1000 K4
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » czw 08 sty 2009, 15:02

Przednie i tylne opony tego samego modelu chyba jednak są wykonywane z jednakowych mieszanek.
W tym linku Kornik jest opisana technologia opon dwuskładnikowych produkowanych z dwóch różnych kauczuków w zależności od części opony (środek twarde, boki miękkie, etc).
Wydaje mi się że te schematy procentowe nie przedstawiają składu przedniej i tylnej opony, ale możliwe do wyboru 2 różne opcje całego kompletu - różniące się twardością.
Ale mogę się mylić oczywiście :)
A może ktoś słyszał o różnych opcjach Pilot Road 2?

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 08 sty 2009, 16:58

A zwróciłes uwage na kolor który jest opisany? Sa 3 odcienie oznaczajase soft -medium - hard tył jest hard - medium a przód medium - soft

Procenty to tylko rozkład mieszanki a kolory to jej miekkość
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Model VFR: RC 46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » czw 08 sty 2009, 20:42

Ja tam hard nie widzę, ale faktycznie są trzy twardości od soft przez pośredni do medium i przód od tyłu się różni.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Model VFR: był
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 08 sty 2009, 20:56

Prawda sie pomyliłem jest soft - soft/medium - medium :)

A tak BTW. gum ile da rade zrobić na Michelin Pilot Power 2TC? Testował ktoś?
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości