Opony sportowe i turystyczne

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Model VFR: CBR1100XX
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Bury » ndz 08 mar 2015, 21:56

nie byłoby lepiej jak bym na przod zapodał pilot powera a na tył pilot roada? przod i tak mało co sie zdziera a power lepiej 3ma co?
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: figaro » ndz 08 mar 2015, 22:02

Bury pisze:figaro 3 sezony, a ile robisz rocznie? ,mnie Michelin PR2 poszły w jeden sezon tyle ze nowki nie były. zobaczymy ile wytrzymają PR4 GT bo juz zamowione ;) aha ale ja smigam z plecaczkiem kufrem centr praktycznie zawsze no i czasem z kuframi bocznymi a to tez robi roznice
Przejechane mają dopiero 25000. :shock: Rocznie wychodzi średnio jakoś 8000. :wink:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Model VFR: CBR1100XX
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Bury » ndz 08 mar 2015, 22:38

teraz bede miał nowki to sprawdze ile mi wytrzymają bo jak kupowalem sprzeta to nie byly nowe opony. Ja robie 13000 na sezon ;)
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Niron » pn 09 mar 2015, 09:33

ja do cbr 600f kupiłem nową michelin PR2, po 7tyś wyglądała dalej praktycznie jak nowa, a cbr się wściekałem jak mogłem i na torze byłem, b.dobra i uniwersalna oponka, jak mi się w vfr teraz skończą te oponki to pewnie do niej kupię taki zestaw. wcześniej miałem z tyłu michelin PP 2ct i wytrzymała jakieś 12tyś na przodzie pirelli diablo strada któa wytrzymała jakieś 18tyś.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 09 mar 2015, 09:42

Panowie zbijają mnie z tropu :mrgreen:

... a co np. takie Pirelli Diablo Strada, Bridgestone BT014/BT021, Continental Road Attack 2, Michelin Pilot Power lub Dunlop Qualifier ze sobą prezentują :?:
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Niron » pn 09 mar 2015, 12:31

nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem, ale odpowiem tak jak interpretuję Twoje pytanie, każda z tych opon może być wykonana z innej gumy/mieszanki, co to niesie ze sobą np. 1.dłużysz czas potrzebny na rozgrzanie opony do temp. roboczej, co za tym idzie szybciej/wolniej od czasu ruszenia będziesz mógł wchodzić ostrzej w zakręty, nie obawiając się że opona złapie uślizg gdyż będzie nie dogrzana. przykład na michelin po 5km będziesz mógł zejść na kolano bez obaw, a continentalem po 15km
2.skład mieszanki wpływa też na wytrzymałość opony na przejechane kilometry, np. michelinem zrobisz 13tyś a continentalem 25tyś
3.odprowadzanie wody, opona z mniejszą ilością nacięć lepiej spisuję się na suchym gorzej na mokrym bo nie ma co odprowadzać wody,analogicznie działa to w drugą stronę, opona z większą ilością naciec na suchym będzie gorsza, ponieważ ma mniejszy punkt styczności z asfaltem tam gdzie jest rowek opona nie dotyka asfaltu, przez co możesz mieć dłuższą drogę hamowania mniejszą prędkość w zakrętach.
Tyle mi na ten moment przychodzi do głowy :P mam nadzieję że odpowiedziałem na pytanie które zadałeś.
Co do konkretnych właściwości podanych opon to musisz poszukać w necie opinii użytkowników, jak się sprawują itp. każdy producent też daję krótki opis każdej opony żebyś mógł sobie dobrać odpowiadającą Twoim potrzebom :wink:
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 09 mar 2015, 13:19

Jest to konkretna odpowiedź... ale lepiej by było - "bierz tą xxx" :mrgreen:
... i wiedziałbym co robić :D
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: belkot » pn 09 mar 2015, 13:47

Im mieksza opona tym lepiej nadaje sie do latania po winklach. Oczywiscie nalezy dobrze ja rozgrzac bo zimna jest sliska. Im twardsza opona tym lepiej nadaje sie na turystyke bo sciera sie wolniej. Ja osobiscie wypracowalem sobie dunlopy Qualifier. Dla mnie rewelacja na winklach i dosc szybko sie rozgrzewa. Zalezy na czym komu zalezy.

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 09 mar 2015, 13:57

Zależy mi bardziej na turystyce... ale, że np. do trasy 1000 Zakrętów Czaplinek - Połczyn Zdrój daleko nie mam to też już sobie tam specjalnie kilka razy pojechałem... no i było bosko nawet w byłej xj600s :mrgreen:
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: olo » pn 09 mar 2015, 14:27

siwy, jesli zależy Ci na turystyce to bierz gumę turystyczną (chyba że z kasą się nie liczysz-to zupełnie inna sprawa). Taka opona starczy nawet na ok. 20kkm a przy lekkiej redukcji ciśnienia polatasz świetnie po winklach, pozamykasz gumy i poszlifujesz podnóżki jeśli tylko będziesz chciał. Natomiast jesli na takich gumach wybierzesz się na tor albo w innym miejscu będziesz chciał ostro pozapierdalać odkręcając manetę w mocnym złożeniu to szybko się przekonasz że nie do tego służą Twoje kapcie ;)
Ja stoję przed identycznym dylematem teraz i chyba wybiorę Diablo Stradę, bo tania jest i wiem że potrafi ładnie trzymać. Mam tą przewagę że właśnie zanabyłem dodatkową felę na tył i na nią założę sobie typową torówkę żeby się porządnie powściekać jak trzeba będzie :D
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 09 mar 2015, 14:40

Fakt - Pirelli Diablo Strada kusi ceną, bo można wyrwać komplet za 560,- z przesyłką

Zapieprzać raczej nie będę, bo mi doświadczenie po prostu na to nie pozwala :mrgreen:
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Samson1983 » pn 09 mar 2015, 19:05

Witam,
Jeżeli chodzi o Pirelli Diablo Strada owszem są to tanie opony ale mieszanka gumy twarda.
Do turystyki się nadają bo się nie chcą ścierać :P , ale do wściekania absolutnie odradzam.
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: figaro » pn 09 mar 2015, 20:33

siwy77 a co miałeś założone na XJ-cie :?:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: PETER » pn 09 mar 2015, 20:58

Bury ja myślę że Fakir pchał ten motocykl :lol: :lol: :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 09 mar 2015, 20:58

Metzeler Lasertec
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości