Opony sportowe i turystyczne

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pt 27 mar 2015, 08:52

gapa44 pisze:
siwy77 pisze: Dunlop'y Qualifier'y zakupione - względy ekonomiczne niestety... :roll:
A ja słyszałem że niezły wybór i dobra relacja ceny do jakości.
Daj znać jak trzymają na winklach i w jakim tempie znika bierznik.
Zanabyłem za 630,- z przesyłką
DOT przedniej z 2014 a tylnej z 2012
Na razie przejechane tylko jakieś 105 km
Przed pierwszym wyjazdem opony "rozdziewiczyłem" przecierając jakimś rozcienczalnikiem czy podobnym siuwaxem
W czasie pierwszej przedwczorajszej przebieżki tylko raz mocniej przyhamowałem i na razie jeszcze deko "płyną" - wg mnie ale mogę się mylić... jeszcze 200-300 km i dojdą do siebie
Winkli za bardzo to człowiek zamykać nie będzie, bo przesiadł się z xj600 także szału nie było na poprzednim moto - może człowiek będzie mógł się lepiej na tym moto wczuć w winklach
Opony te kupiłem, bo kolegi kobiałka ma je na szerszeniu i mówił, że był w lekkim szoku jak sobie dają radę... a Micheliny PR2 kosztowały 290,- więcej czyli wybór był "prosty" :D
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: bintom » pt 27 mar 2015, 10:46

A powiedzcie mi czy wszystkie Micheliny PR 2 są dwuskładnikowe ? W różnych ogłoszeniach różnie piszą.

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Niron » pt 27 mar 2015, 21:20

uu ciężkie pytanie wydaje mi się że wszystkie, ale ręki uciąć sobie nie dam :P najlepiej przed kupnem zadzwonić i zapytać, na oponie będzie napis 2CT więc nie pomylić jak by były wersje nie dwuskładnikowe.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: bintom » pt 27 mar 2015, 21:49

Dzwoniłem do Gregora i zamówiłem komplet Michelin PR 2 . Z tego co mówił wszystkie PR2 są dwuskładnikowe. Zobaczymy jakie będą różnice po zmianie opon. Teraz mam Diablo strady z 2009 i 2010 r ( przód nadal jak nowy , tył slick :) )

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: bintom » czw 02 kwie 2015, 09:45

Oponki przyszły :) , obie z 2015r ( 4 i 5 tydz ) 800 zł plus przesyłka lepszej ceny niż u Gregora nie dostaniecie POLECAM :) . Jeśli ktoś się zastanawia to nie ma na co czekać , bo każda dostawa będzie już droższa ( bliżej sezonu ) .

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: Samson1983 » czw 02 kwie 2015, 12:26

Wszystkie Micheliny Pilot Road 2 mają mieszankę 2 składnikową oznaczenie "2CT" o ile dobrze pamiętam :bye
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Model VFR: 1200X
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: ivan » pn 04 sty 2016, 09:46

Planuję zakup nowych gum a więc się zastanawiam jakie...
Czy ktoś z Was testował Pilot Road 2 i Pilot Road 4 i może powiedzieć czy różnica między nimi jest warta różnicy w cenie a więc ok. 150 zł?

Kolejne pytanie czy jest sens się pchać w opony leżakowane? Myślę tutaj o PR4
Co prawda leżą ok. roku ale sa tańsze ok 150-200 zł / kpl

Zastanawiałem się jeszcze nad Metzelerami Z8. Kiedyś latałem na Z6 i fajnie mi się latało na nich. Ktoś się wypowie o Z8?

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: bintom » pn 04 sty 2016, 11:07

Mogę napisac o PR2. Kupiłem komplet na zeszły sezon, przejechałem ok 6k km i prawie nie widać zużycia. Śmigałem w nich też po torze aż iskry leciały i czułem się dość przy tym pewnie. Ogólnie na tor są dużo lepsze opony ale te dla amatorskiej zabawy są ok. Polecam je.
Teraz PR4, jechałem na nich tylko raz w deszczu na moto znajomego. Dużo o nich nie powiem bo był to dość krótki odcinek. Nie zauważyłem czegoś złego ;-) ale czy warto? PR4 są bardziej deszczowe i jeśli jezdzisz na wyprawy przez pół europy nie patrząc na pogodę to warto. Jak preferujesz wypady ( też mogą być oczywiście dłuższe) ale raczej tylko w słoneczne dni to bierz PR2 będziesz zadowolony.
Na Z6, ani Z8 nie jeździłem.
Czy brać leżaki? Czasami warto, jednak nie zawsze.
Jeśli jeździsz po 15k km na sezon to weź leżaki. Prędzej je skończysz niz się zużyją. Jeśli mniej niż 5-6k rocznie to weź nowe, prędzej popęka guma niż ją zajedziesz.
A i jak kupisz nowe to uważaj, na zakretach póki się nie wytrą troche są śliskie !

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 04 sty 2016, 11:19

bintom pisze:A i jak kupisz nowe to uważaj, na zakretach póki się nie wytrą troche są śliskie !
Spokojnie - trzeba przetrzeć konkretnie jakimś konkretnym siuwaxem (rozcienczalnikiem, rozpuszczalnikiem lub coś koło tego) i będzie o wiele bezpieczniej. Naturalnie jakieś pierwsze 300 km trzeba i tak uważać :bye
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Model VFR: 800FI 1998r
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: bintom » pn 04 sty 2016, 22:00

Nie robiłem tego, takie środki mają bardzo zły wpływ na gumę, tak mi się wydawało. Po za tym nie wiedziałem, że takie zabiegi się robi. Kolega zakładał też nowe tylko w innym miejscu z tefo co słyszałem też nie robili mu tego.

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 04 sty 2016, 22:15

Też bym na to nie wpadł ale... mam kolegę, który swojego czasu sporo czasu spędził za zachodnią granicą naprawiając tam moto, handlując nimi i malując je a po powrocie, już prawie 10 lat temu, zajmuje się u nas tym samym. Mówi, że grubo ponad połowa motorynek, które u niego lądują, mają nówki gumy... wniosek jest jeden... gumki nie są "odkażane" po założeniu - i jest bum, bo jest mała przyczepność/jest ślisko :roll:
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: veeefour » pn 04 sty 2016, 22:28

siwy77 pisze:Też bym na to nie wpadł ale... mam kolegę, który swojego czasu sporo czasu spędził za zachodnią granicą naprawiając tam moto, handlując nimi i malując je a po powrocie, już prawie 10 lat temu, zajmuje się u nas tym samym. Mówi, że grubo ponad połowa motorynek, które u niego lądują, mają nówki gumy... wniosek jest jeden... gumki nie są "odkażane" po założeniu - i jest bum, bo jest mała przyczepność/jest ślisko :roll:
Ten kolega Lukasz sie nazywa?

Awatar użytkownika
tomcatek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: wt 02 wrz 2014, 16:01
Model VFR: 1200FD
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: tomcatek » pn 04 sty 2016, 22:39

Ja na zestawie PR4 GT przejechałem zanim się skończył ~25kkm i mogę szczerze polecić. W trasach pewnie, na torze w Radomiu też dały radę.
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi, przed wrogami obronię się sam

Awatar użytkownika
siwy77
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 08 mar 2011, 18:40
Model VFR: RC36 ll '95 silber
Imię: siwy
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złotów vel PZL k/Piły

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: siwy77 » pn 04 sty 2016, 22:41

veeefour pisze:Ten kolega Lukasz sie nazywa?
Nie - nie znam człowieka :biggrin
Romet ogar 205.................. XV 500 -> XJ600s -> VFR 750 :)

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Model VFR: 1200F
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Opony sportowe i turystyczne

Post autor: veeefour » pn 04 sty 2016, 23:15

A bo ciebie kojarze(chyba) z forum v-maxa(chyba awatar byl ten sam) i tam blisko ciebie byl taki co ladowal fele z auta do maxow :>
Taka mnie naszla konluzja :> Chyba, ze totalnie sie myle to zapomnij :>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości