Ciśnienie w oponach

Awatar użytkownika
rodeo
Posty: 16
Rejestracja: czw 11 maja 2006, 13:36
Model VFR: 800FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszafka

Ciśnienie w oponach

Post autor: rodeo » pn 04 wrz 2006, 22:51

Jeśli można spytać :"[shadow=red]jakie ciśnienie powinno się znajdować w oponach w VFR 800 FI" [/shadow]???
Spotkałem różne opinie. Mam opony Michelin'a. Chyba ciśnienie od firm oponiarskich zależeć nie może.???
Ostatnio zmieniony pn 04 wrz 2006, 22:57 przez rodeo, łącznie zmieniany 2 razy.
-------------------
pzdr.
Rodeo
---------------------------------------
wózek-->hulajnoga-->bmx-->góral-->VFR800
---------------------------------------

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 04 wrz 2006, 22:52

2.5 i 2.9 ale zaladuj sobie 2.4 i 2.8 lub mniej
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
rodeo
Posty: 16
Rejestracja: czw 11 maja 2006, 13:36
Model VFR: 800FI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszafka

Post autor: rodeo » pn 04 wrz 2006, 23:00

LukeVFR pisze:2.5 i 2.9 ale zaladuj sobie 2.4 i 2.8 lub mniej
A ty jeśli można spytać ile ładujesz ??? Tak z męskiej ciekawości.
-------------------
pzdr.
Rodeo
---------------------------------------
wózek-->hulajnoga-->bmx-->góral-->VFR800
---------------------------------------

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Model VFR: chwilowo brak :(
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 05 wrz 2006, 09:58

LukeVFR pisze:2.5 i 2.9 ale zaladuj sobie 2.4 i 2.8 lub mniej
Dlaczego?
Pytam bo nie wiem :oops:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 05 wrz 2006, 17:24

ja jak wale traske dalsza to 2.5 i 2.9 (tak jak w maunalu) a jesli smigam blisko lub po miescie to 2.3-2.4 i 2.7-2.8.
wiecej pow jest szybsza. mniej to lepiej sie trzyma i nie sciera sie tak baardzo na srodku ale jak tak malo ze za malo to buja w zakrecie i latwo o glebe
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
sebavfr
teksciarz
teksciarz
Posty: 149
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
Model VFR: RC46 "2001.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: sebavfr » pt 08 wrz 2006, 16:39

Witam ostatnio jeździłem kumpla VFR-ką boże myślałem, że się zabije ona wcale nie chciała składać się w zakręty myślę sobie, ale kupił walony sprzęt, ale coś mnie tknęło i pytam się czy sprawdzał kiedyś ciśnienie, a on mówi, że nie jak pomierzył miał około 1 atm.
Jak się później przejechałem motocykl zachowywał się w 100% poprawnie, więc ciśnienie w kołach to bardzo ważna rzecz i ma być takie jak przewidział producent?
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.

VFR 800. 2001.

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Model VFR: RC46C VTEC
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » sob 09 wrz 2006, 09:44

No cisnienie to bardzo wazna rzecz. I wlasnie jak nie ma prawidlowego cisnienia to motocykl tak sie zachowuje ze wali sie w zakrety , plywa i zamykasz opony nawet na malych winklach

zbyl

ps. tak wiec pilnowac cisnienia :D

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 09 wrz 2006, 16:44

1 ATM?? :D <hahaha>
jak mozna tego nie zauwazyc i nie czuc? co on?
Ostatnio zmieniony wt 12 wrz 2006, 21:45 przez Lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
BofA lysy
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: pt 12 maja 2006, 10:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BofA lysy » ndz 10 wrz 2006, 11:34

sebavfr pisze:Witam ostatnio jeździłem kumpla VFR-ką, a on mówi, że nie jak pomierzył miał około 1 atm.
Koles kupuje tak mocny motocykl jak VFR-ka i nie ogarnia takiej rzeczy jak cisnienie!!! troche chyba go poniosło! powinien raczej zaczac co najwyzej to od GS 500 :???: i mowie to z dobrego serca :razz:

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pn 11 wrz 2006, 22:16

No i dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w oponach.... :oops: . Jest to czynność tak oczywista, że... jej nie robiłem. Wynik? Przód 1,7 tył 2,3. Debil ze mnie i stąd mój nowy avatar na jakiś czas.
Przy okazji moje spstrzeżenia:
-duże zużycie paliwa (mocno odczuwalny wzrost)
-kicha w zakrętach (mocno ograniczone złożenie)
-motocykl z pasażerem zatacza się jak pijany
-czoperowa chrakterystyka przy wolnej jeździe (ktoś pisał, że vfr-a wali mu się w zakrętach; teraz już wiem, że to wina ciśnienia w oponach).
Wolałbym nie mieć takich doświadczeń :oops: , ale skoro już je mam to się nimi dzielę. Pamiętajcie o sprawdzaniu ciśnienia!

aVe vfr

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pn 11 wrz 2006, 22:24

chopy za duzo też nie dmuchajcie w te opony bo wtedy potrafi być shimiasto

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 11 wrz 2006, 22:33

:D
:lol:
oj Valdziu, zgoń to na to konto ze juz nie dlugo bedziesz mogl zaspiewac:"40 lat minelo jak jeden dzien..."
:D ;)
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » ndz 01 paź 2006, 11:47

Nikt tego nie napisał więc dla porzadku - podane cisnienia dotycza ZIMNYCH opon. Jak dojeżdżamy do stacji to opony sa GORĄCE - siłą rzeczy cisnienie jest wyższe niz przy oponie zimnej.
"ZIMNA"-wg instrukcji - motor zaparkowany przez min. 3h
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » ndz 01 paź 2006, 18:39

pokazuje raptem o,1atn mniej albo wiecej nie pamietam:]
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » ndz 01 paź 2006, 20:07

Myślę, że to jest też kwestia indywiDUALna, to trzeba wyczuć. Tak jak mówi luke, zależy czy robisz więcej traski czy miasta. To już trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie. Różnica 0,2-0,3 nie jest jeszcze taka straszna, ale kiedy się wyjezdza z 1 Atmosferką to już może być problem, szczególnia jak od razu damy pawera. Najlepiej SPRAWDZAJCIE CIŚNIENIE PRZED KAŻDĄ JAZDĄ !!! a przynajmniej kiedy postój moto będzie dłuższy niż 1 dzień. Wiem że pompują opony azotem czy czymś podobnym i wtedy nie występują różnice ciśnienia, no ale to już kwestia wyboru. U mnie w mieście i tak nie ma takiej możliwości.
possdrawiam GaBaS
http://www.allegro.pl/item123340979_wsk ... zoned.html http://net.bialystok.pl/~marider/Sale/p ... eGauge.jpg
http://www.x-design.com.pl/_bosmann/Pro ... _opon.html ten produkt jest do auta ale wiem, że jest taki typowy dla moto, no ale to już droższy biznes
zobaczcie to, może pomoże
GaBBaS

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości