Ciśnienie w oponach

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Model VFR: 800A2 RC46II VTEC bezzębna
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » ndz 01 paź 2006, 22:46

LukeVFR pisze:pokazuje raptem o,1atn mniej albo wiecej nie pamietam:]
TAK... PRAWIE TAK... NIEZUPEŁNIE.... RACZEJ NIE... NIE!!!! :)

Do szkoły chodziłem od 20 do 38 lat temu i często na fizyce rzucałem w nią kamieniami :oops:

ale zastanówmy się nad następującym przypadkiem:

Jest pażdziernik godzina 6 rano temperatura 8 stopni Celsja - wyciagam moją piękną z garażu (niestety nieogrzewany) ciśnienie w oponie 2.5 bar. Dojeżdżam do stacji na oponach goracych np. około 45st C - co pokazuje manometr? 2.85bar róznica - 0.35bar raptem niecałe 15%.
Myslę sobie - "trochę za duzo - WYPUSZCZĘ powietrze do ciśnienia 2.5 bar.
Wracam do domu - piękna do garażu - opony stygną.
Nazajutrz - godz. 7 rano (pospałem godzinkę dłużej) temperatura nadal 8C - jest trochę mokro - poranna rosa. wsiadam na piękną i ruszam... jakie mam ciśnienie w oponach na pierwszym winklu?... 1.87bar.

Być może się nie wyglebię... być może :mrgreen:
ale warto to wiedzieć
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 02 paź 2006, 06:50

byc moze samo Ci ucieka wentylkiem lub gdzies .... ?? :P
poza tym ja juz ponizej 10 st nie jezdze(wyroslem) i napisalem ze 'nie pamietam' :P
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3539
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Model VFR: RC46-2001
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ppamula » pn 02 paź 2006, 08:14

w Powietrzu jest 78 % azotu i azot jak każdy gaz zachowuje się tak samo czyli rozszerza się od temperatury w takim samym stopniu jak inne gazy. Pompowanie azotem ma inny cel. Brak tlenu w oponie powoduje że guma od środka nie parcieje.

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pn 02 paź 2006, 16:39

Wstyd się przyznać ale też za bardzo nie pilnowałem ciśnienia w moich oponkach (co niektórzy wiedzą to od soboty :mrgreen:) - ale po sprawdzeniu w sobotę na szczęście ciśnienie miałem takie jakie powinno być.
Pomimo to moja oponka ztarła sie nieprawidłowo, w tzw. "ząbki".
Cóż, trza będzie zakupić nowe gumy :neutral:
O.T. Mam przynajmniej na co wydawać pieniądze - ci co nie wiedzą na co wydać kasę to mają dopiero prz...bane :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hubert
klepacz
klepacz
Posty: 1022
Rejestracja: ndz 17 wrz 2006, 16:56
Model VFR: RC 46
Imię: Hubert
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hubert » śr 04 paź 2006, 19:07

Witam wszystkich!
Ja też doświadczyłem kiepskiego ciśnienia w oponach.Jak tylko odebrałem moją VFRkę jechałem do domu okolo 10 kilometrów po wyfrezowanym asfalcie.Ze dwa razy mnie majtnęło.Później pojechałem normalną jezdnia było trochę lepiej ale nie mogłem normalnie wejść w zakręt.Myślałem ,że kupiłem banana po którym przejechał kiedyś pociąg.Podjechałem na stację i okazało się ,że jest po 1,5 atmosfery na obydwu oponach.Do tego szrpała bo łańcuch miał z 5 cm luzu.Teraz jest wszystko poprawione i jest OK.Z tyłu dałem 2,9 z przodu 2,5.
Pozdrawiam wszystkich.

jancio777
Posty: 1
Rejestracja: czw 19 lip 2007, 11:00
Model VFR: honda VFR 800 Fi 2002
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Orzysz

ciśnienie w kołach

Post autor: jancio777 » czw 19 lip 2007, 11:05

mam pytanie - od niedawna jestem posiadaczem VFR - i chciałbym wiedzieć jakie powinno bnyćciśnienie w kole przednim i tylnym

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 19 lip 2007, 11:43

2,5 przód
2,9 tył

BTW zapraszam do powitalni.

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Model VFR: SC50
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » czw 19 lip 2007, 13:46

w 750 podają 2,4 przód i 2,5 tył w 800 2,5przód 2,9 tył jak jeżdisz z plecakiem to 2,9 tył napewno bo niektórzy twierdzy że z tyłu wystarcza 2,5 ale to jak sam latasz pozdro :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 19 lip 2007, 16:08

potwierdzam...i na osłonie łańcucha powinienes mieć wszystko wypisane....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Model VFR: Honda VFR800FI '99
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » czw 19 lip 2007, 22:19

Mysle, ze takie i inne dane powinny sie znajdowac na tej stronie:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/modele.html

Ale to tylko taka sugestia. Nie ja jestem tu adminem...

Pozdr

Awatar użytkownika
knight
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
Model VFR: 800 RC46
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)

Post autor: knight » ndz 22 lip 2007, 09:51

tylko sprwdzać to ciśnienie na zimnych gumach, bo inaczej lipa....

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » ndz 22 lip 2007, 19:37

Pepe VFR pisze:w 750 podają 2,4 przód i 2,5 tył
Kto tak podaje i do którego modelu 750?
Nie wiem jak w RC24, ale RC36: 2,5 przód 2,9 tył.

aVe cycki & vfr

Awatar użytkownika
Bohun
klepacz
klepacz
Posty: 854
Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
Model VFR: VS 1400
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Bohun » wt 18 mar 2008, 20:19

Vlaad pisze:[
Nie wiem jak w RC24, ale RC36: 2,5 przód 2,9 tył.
Vlaad, chodzi o RC 36 I ? to są dane z serwisówki ??

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 18 mar 2008, 20:20

myśle, ze kazda przy oponach 120 przód 180 tył, rc46 2,5 przód 2,9 tył, zmniejsz o 0,3 a zobaczysz jak niepoprawnie jedzie VFRa....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » sob 22 mar 2008, 09:15

Dane z serwisówki RC36I/II. Rzeczywiście, już nieznaczne obniżenie ciśnienia w oponach jest mocno wyczuwalne, zwłaszcza w zakrętach i w koleinach.

W/g Owner's Manual CLYMER ciśnienie dla RC 24/36I/36II:
przód: 36 psi/250 kPa/2,5 bar
tył: 42 psi/290 kPa/2,9 bar

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości