Strona 1 z 3

czy opona 190 wejdzie do rc36 I??

: czw 13 lis 2008, 23:16
autor: Gacol
Witam.Jak w temacie pytanko do opon o wymiarach 190.czy wejdzie?nie ma wydechu wiec z jednej na pewno.jak ktoś ma taka albo wie coś na tren temat to dprosze o pomoc

: pt 14 lis 2008, 01:52
autor: marlon
zmiana szerokości opony wpłynie Ci na prowadzenie moto i to raczej na minus niż na plus.napewno moto będzie mniej zwrotne,nie jestem zwolennikiem takiego poprawiania producenta.no ale to twoje moto.. pozdr

190

: pt 14 lis 2008, 18:53
autor: lucek74
kolega założył 190 do vfr weszła o nic nie obcierała ale wyglądało to jakby zachwilę miała spaść opona z felgi

: pt 14 lis 2008, 19:52
autor: grizzly
190 pewnie wejdzie wg moich wstępnyvch pomiarów, bo też podobają mi się takie walce z tyłu, ale musiałaby mieć wyższy profil, bo w przeciwnym wypadku bardziej się zawinie na feldze i rzeczywista szerokość nie będzie 190, tylko mniejsza. Jak wytłumaczył mi znajomy wulkanizator, szerokość opony tworzy felga i te dwie szerokości muszą być zgrane, bo inaczej moto żle się poprowadzi. Kształt opony w przekroju powinien być taki sam bez felgi, jak i na feldze. Co prawda nie jestem w tym temacie znawcą i podpieram się opiniami innych, bardziej znających się na rzeczy, więc nie muszę wcale mieć racji, ale te wywody mają wg mnie logiczne uzasadnienie.

: sob 15 lis 2008, 16:30
autor: robsonic
Zmieniam gumy na wiosnę i też myśl nad 190 mnie dręczy :smile:
Jeśli profil ma być wyższy to jaka ta opona powinna być.....tzn.rozmiar np.190/???? żeby wyglądało i śmigało :mrgreen:

: sob 15 lis 2008, 18:17
autor: grizzly
Ja mam z tyłu buta 170/60/17 (rozmiar fabryczny). Srodkowa liczba (60) to profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. 60% ze 170, czyli 102 mm. Taka jest wysokość opony. Jeśli będziemy chcieli założyć szerszą oponę na felgę, to logiczne, że trudniej wejdzie, bo boki się bardziej zawiną, jako, że szerokość felgi pozostanie ta sama. Więc żeby to "zawinięcie"oponie ułatwić, profil musi być wyższy, np 70. 70% ze 190, czyli 133 mm. Czyli wysokość opony na feldze wzrośnie o 31 mm, ale łatwiej ją będzie założyć i uzyskać jej właściwą szerokość, czyli 190. I trzeba wziąć pod uwagę, że średnica całego koła wzrośnie o ponad 6 cm. Wyglądać to może nieciekawie. To już lepiej spróbować założyć 190/60/17 (wys. 114 mm) lub 180/60/17 (wys. 108 mm), może da radę, bo wysokość opony i tak wzrośnie. Jeśli coś namieszałem w obliczeniach lub wywodach, to mnie poprawcie. Stary już jestem... :lol:

: sob 15 lis 2008, 23:25
autor: Gacol
Ja mam 180/60/17 i jest w pelni ok.a mam taki lac przywieziony od kumpla ktory w niemczech lata na torze.Diablo corsa III...w stai\nie igła.Najwyżej ja gdzies opchne

: czw 09 kwie 2009, 21:53
autor: brutoos
odgrzebuję temat :)

Mam z tyłu 190/55 BT002 i powiem tak - nie wiem jak jest z fabryczną wielkością, ale mam wrażenie że moto jest baaardzo stabilne na prostych i przy prędkościach 0-10km/h, ale zakręty jakoś tak tępo się robi..

: czw 09 kwie 2009, 22:59
autor: Kornik
brutoos pisze:odgrzebuję temat :)

Mam z tyłu 190/55 BT002 i powiem tak - nie wiem jak jest z fabryczną wielkością, ale mam wrażenie że moto jest baaardzo stabilne na prostych i przy prędkościach 0-10km/h, ale zakręty jakoś tak tępo się robi..
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
A które moto nie jest stabilne na prostej? ;) No zakręty będą gorsze to już było wałkowane Hondasan nie bez kozery wymyślił sobie w RC46 przód 120 tyła 180 i tego się lepiej trzymać chyba że robisz sprzęta do 1/4 mili :lol

: pt 10 kwie 2009, 09:04
autor: brutoos
Kornik pisze: A które moto nie jest stabilne na prostej? ;)
krzywe :D

a tak na poważnie to miałem na myśli niskie prędkości (0-10)

: sob 11 kwie 2009, 14:22
autor: Pepe VFR
nie zakładajcie takiej opony!!!! kiedś krisek jeździł na 190 w 36II i powiem tak pomijając kwestie poręczności prowadzenia i całej reszty związanej z geometrią moto to problem jest w tym że FELGA JEST ZA WĄSKA! i opona nieodpowiednio sie układa wygląda beznadziejnie i zawija się na rantach zniekształcając profil opony zmiejszając przyczepność w złożeniach.
Max 180 ale seria zawsze najlepiej jeżdzi :mrgreen:

: sob 11 kwie 2009, 17:54
autor: G O F E R
Pepe dobrze prawi. Testowałem na swojej RC36I rózne rozmiary tylnej gumy i jak załorzyłem 180 to wydawało mi się że jest ok (poza większym momentem prostującym) Ale jak wróciłem do zalecanej 170 to zwariowałem :szok Nie wiedziałem, że ten sam sprzęt z taką łatwością polyka winkle.
VFR-ka i tak jest śliczna, nie potrzeba jej ponadwymiarowej gumy!

: sob 11 kwie 2009, 18:29
autor: Achmed
Pepe VFR pisze:nie zakładajcie takiej opony!!!! kiedś krisek jeździł na 190 w 36II i powiem tak pomijając kwestie poręczności prowadzenia i całej reszty związanej z geometrią moto to problem jest w tym że FELGA JEST ZA WĄSKA!
tyle tylko że felga od RC 36II ma 5 cali a od RC 36I 5,5 cala :shock:

: sob 11 kwie 2009, 19:46
autor: qfel
Kupiłem vfr od kriska i opona 190 mi została, nie wiem jak jest ze 170, ale całkiem wporzo się lata, nie będę jej zmieniał bo całkiem nieźle wygląda, ale jak się skończy to kto wie? Pożyjemy zobaczymy. W/g mnie nie ma żadnej tragedii, aha 190/50/17. pozdro i wesołych świąt.

: sob 11 kwie 2009, 19:52
autor: Pepe VFR
Achmed pisze:yle tylko że felga od RC 36II ma 5 cali a od RC 36I 5,5 cala :shock:
a ja tego nie wiedział :oops:
Aale prawda jest taka nie poprawiajmy fabryki :mrgreen: