czy opona 190 wejdzie do rc36 I??
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
czy opona 190 wejdzie do rc36 I??
Witam.Jak w temacie pytanko do opon o wymiarach 190.czy wejdzie?nie ma wydechu wiec z jednej na pewno.jak ktoś ma taka albo wie coś na tren temat to dprosze o pomoc
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
- zadomowiony
- Posty: 60
- Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
190 pewnie wejdzie wg moich wstępnyvch pomiarów, bo też podobają mi się takie walce z tyłu, ale musiałaby mieć wyższy profil, bo w przeciwnym wypadku bardziej się zawinie na feldze i rzeczywista szerokość nie będzie 190, tylko mniejsza. Jak wytłumaczył mi znajomy wulkanizator, szerokość opony tworzy felga i te dwie szerokości muszą być zgrane, bo inaczej moto żle się poprowadzi. Kształt opony w przekroju powinien być taki sam bez felgi, jak i na feldze. Co prawda nie jestem w tym temacie znawcą i podpieram się opiniami innych, bardziej znających się na rzeczy, więc nie muszę wcale mieć racji, ale te wywody mają wg mnie logiczne uzasadnienie.
diesel-naprawa układów wtryskowych, mechanika pojazdowa, wymiana opon, naprawa motocykli, quadów i skuterów-Poznań 519 185 505
-
- zadomowiony
- Posty: 60
- Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Ja mam z tyłu buta 170/60/17 (rozmiar fabryczny). Srodkowa liczba (60) to profil opony, czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości. 60% ze 170, czyli 102 mm. Taka jest wysokość opony. Jeśli będziemy chcieli założyć szerszą oponę na felgę, to logiczne, że trudniej wejdzie, bo boki się bardziej zawiną, jako, że szerokość felgi pozostanie ta sama. Więc żeby to "zawinięcie"oponie ułatwić, profil musi być wyższy, np 70. 70% ze 190, czyli 133 mm. Czyli wysokość opony na feldze wzrośnie o 31 mm, ale łatwiej ją będzie założyć i uzyskać jej właściwą szerokość, czyli 190. I trzeba wziąć pod uwagę, że średnica całego koła wzrośnie o ponad 6 cm. Wyglądać to może nieciekawie. To już lepiej spróbować założyć 190/60/17 (wys. 114 mm) lub 180/60/17 (wys. 108 mm), może da radę, bo wysokość opony i tak wzrośnie. Jeśli coś namieszałem w obliczeniach lub wywodach, to mnie poprawcie. Stary już jestem... 

diesel-naprawa układów wtryskowych, mechanika pojazdowa, wymiana opon, naprawa motocykli, quadów i skuterów-Poznań 519 185 505
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
brutoos pisze:odgrzebuję temat
Mam z tyłu 190/55 BT002 i powiem tak - nie wiem jak jest z fabryczną wielkością, ale mam wrażenie że moto jest baaardzo stabilne na prostych i przy prędkościach 0-10km/h, ale zakręty jakoś tak tępo się robi..






A które moto nie jest stabilne na prostej?


Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Pepe VFR
- klepacz
- Posty: 944
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
nie zakładajcie takiej opony!!!! kiedś krisek jeździł na 190 w 36II i powiem tak pomijając kwestie poręczności prowadzenia i całej reszty związanej z geometrią moto to problem jest w tym że FELGA JEST ZA WĄSKA! i opona nieodpowiednio sie układa wygląda beznadziejnie i zawija się na rantach zniekształcając profil opony zmiejszając przyczepność w złożeniach.
Max 180 ale seria zawsze najlepiej jeżdzi
Max 180 ale seria zawsze najlepiej jeżdzi

Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
- G O F E R
- pisarz
- Posty: 342
- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 21:48
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Pepe dobrze prawi. Testowałem na swojej RC36I rózne rozmiary tylnej gumy i jak załorzyłem 180 to wydawało mi się że jest ok (poza większym momentem prostującym) Ale jak wróciłem do zalecanej 170 to zwariowałem
Nie wiedziałem, że ten sam sprzęt z taką łatwością polyka winkle.
VFR-ka i tak jest śliczna, nie potrzeba jej ponadwymiarowej gumy!

VFR-ka i tak jest śliczna, nie potrzeba jej ponadwymiarowej gumy!
- Achmed
- klepacz
- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
tyle tylko że felga od RC 36II ma 5 cali a od RC 36I 5,5 calaPepe VFR pisze:nie zakładajcie takiej opony!!!! kiedś krisek jeździł na 190 w 36II i powiem tak pomijając kwestie poręczności prowadzenia i całej reszty związanej z geometrią moto to problem jest w tym że FELGA JEST ZA WĄSKA!

VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości