Strona 1 z 2

Pilot Road II

: wt 29 kwie 2008, 10:27
autor: Fazer72
Na ten sezon zakupiłem oponke przód Michelin Pilot Road II i jest super ale ......
około i cm od środka z jednej strony na oponce pojawiła sie cienka ryska na całym obwodzie opony . Początkowo sprawdziłem , czy jest to głęboka rysa , lecz wyglądała na powierzchniową . Zbiegiem czasu i nawiniętych km ryska przekształciła sie w pasek o 1 mm szerokości i wyrażnie widać , że nie jest to uszkodzenie mechaniczne lecz materiał nie jest jednolity . sprzedawca twierdzi , że można z tym jeździć , ale nie ma pojęcia co to jest i nie weźmie za to odpowiedzialności

prosze o opinie

: śr 30 kwie 2008, 08:22
autor: Shoov
Sprzedawcy twierdzą różne rzeczy, ja bym zadzwonił:
http://www.michelin.pl/pl/front/affich. ... 0713114555
i dokładnie wypytał, zwłaszcza że kiedys była akcja serwisowa któreś micheliny miały wady fabryczne czy coś już nie pamietam o które modele chodziło, ewentualnie reklamacje składał w michelin może od razu dadzą Ci nową, co do PR II to nie wiem o tym pasku nic bo miałem te opony przez jakies 300km tylko, ale mam PR Ike na przedzie i ona ma taka jakby ryske wzdłuż całej oponu tak właśnie cm dwa od środka ale ona sie nię powieksza poprostu wyglada jakby ktos szpila przejechał wzdłuż, ale absolutnie się nie rozwarstwia, to nie pęknięcie tylko ślad taki..

[ Dodano: 2008-04-30, 08:30 ]
http://www.scigacz.pl/Michelin,wzywa,do ... ,3343.html
tam nic o roadach nie pisze.. ale zadzwonic można :mrgreen:

[ Dodano: 2008-04-30, 08:31 ]
P.S. co to za sprzedawca który nie wezmie a to odpowiedzialności?

: śr 30 kwie 2008, 10:20
autor: Fazer72
Oczywiście dzwoniłem do Michelina w Olsztynie , ale oni nie zajmują się oponami do motocykli
Pilot Road 2 jest produkowana we francji a importerem na Polske jest PoloniaCup z Tarnowskich Gór ( to ci sami u których reklamowałem stelarz z kufrem i równe 2 miesiące na nowe czekałem )
Mój bezpośredni sprzedawca był u nich wczoraj i przyglądał sie stosowi nowych opon i na wszystkich jest taka ryska w tym miejscu . Wniosek nasuwa sie taki :
1) jest to wada fabryczna całej partii
2) jest to jakiś znacznik o którym nie wie sprzedawca

: śr 30 kwie 2008, 10:58
autor: Shoov
Najlepiej chyba było by spłodzić jakiegoś maila do fabryki która tą opone wyprodukowała, załączyć jakieś foto, nie sądze żeby okazało się że to wada fabryczna, ale zawsze to lepsze upewnienie się, niż u nas gdzie nikt nic nie wie tak na prawde. Myśle ze fabryce albo centrali michelina zależy bardziej na opini niż lokalnym oddziałom. Ja bym pisał gdzie się da.. ale ja mam hopla na punkcie opon każda ryska i pekniecię sa zawsze drobiazgowo przebadane ;-)

: śr 30 kwie 2008, 11:20
autor: Fred

: śr 30 kwie 2008, 20:51
autor: wheelman
Nie wiem czy mowimy o tym samym. U mnie i u kumpla z tylu na Pilot Roadach byly takie pojedyncze kreski (dosc nieregularne) na calym obwodzie opony. Przyczyna powstanai nieznana, podejzewalismy, ze na cos musialismy wjechac. Dodatkowo mialem takei cos u siebie w Pilot Sporcie. Generalnei jak nie widac drutow to nie masz sie czego bac :)

: śr 30 kwie 2008, 22:58
autor: mario_blues
no śmiem się nie zgodzić, chyba że to żart :/

: czw 01 maja 2008, 20:01
autor: Daniel
Założyłem taką oponę na przód dwa tygodnie temu. DOT 0708. Nie widze żadnych rys ani innych śladów ale przejechałem na niej dopiero ok 300 km. Zobaczymy co będzie dalej. Opona kupiona i wymieniona w Holandii.
Pozdrawiam.

: pt 02 maja 2008, 20:31
autor: Siwy
Ja na swoich PRII zrobiłem jakieś 2 tysie, też zauważyłem taki cienutki pasek ok 1 cm od środka opony. Taki sam pasek jest i na przedniej i tylnej oponie, nie jest to rowek, jest to gładkie tylko wygląda jak taka minimalna rysa. Nie wiem czy tak ma być , ale na 99% pewnie będzie to miało coś wspólnego z tą technologią 2CT, zapytam sprzedawcy co on na to. :roll:

: pt 02 maja 2008, 20:39
autor: Arturo
Siwy pisze:zapytam sprzedawcy co on na to
Watpie zebys sie cos dowiedzial...ale moze sie uda, powodzenia.
Pamietacie moze dyskusje na temat budowy bieznika opon motocyklowych?-viewtopic.php?t=2115&highlight=bieznik
Zeby to wyjasnic na 100% pisalem maile do importerow i osob zajmujacych sie dystrybucja opon motocyklowych i nikt nie umial mi odpowiedziec na to pytanie. W Polsce nie robi sie opon do moto dlatego nie ma zadnego inzyniera lub kogos kto odpowie kompleksowo na to pytanie.

: wt 20 maja 2008, 20:20
autor: Daniel
Hej! Zrobiłem jeszcze pare setek kilometrów i też pojawił się ten ślad :smile:
Myśle że to normalne skoro każdy to ma. Może to jakiś firmowy znacznik świadczący o oryginalności opony? :shock:
Pozdrawiam

opony Pilot Road

: wt 30 gru 2008, 09:30
autor: gruber
Mam zamiar wymienić opony w swojej vfr-ce, nie mam zbyt dobrego rozeznania w tej kwesti, ale na forum doczytałem się, że Pilot RoadII jest chwaloną oponą.Mam takie pytanie czy poprzedni ich model(Pilot road) też były udane? i jakie oponki mogli byście jeszcze polecić mając na uwadze ich przyczepność,trwałość i cenę? a może nie da się tego wszystkiego pogodzić?

: wt 30 gru 2008, 10:21
autor: Arturo
gruber pisze:Mam takie pytanie czy poprzedni ich model(Pilot road) też były udane?
Nie jezdzilem na tym ale slyszalem ze tak. Nie chce sklamac ale Mors na "jedynkach" zrobil ok 22 000km
Moglbys jeszcze sprawdzic Dunlop Roadsmart - opona rowniez dwokomponentowa. Dunlopy sa dostepne w Intermotors a Fabiq ma tam chyba promocje i moze moglbys wyrwac je za dobra kase.

: wt 30 gru 2008, 16:36
autor: Szozdul
Ten pasek to jest normalna rzecz w oponach dwuskładnikowych czyli o oznaczeniu 2CT, w tym miejscu połączone są różne mieszanki i to dlatego, jest to norma więc nie ma się czego obawiać. A pilot road 2 jest produkowany w Hiszpani a nie we Francji... przynajmniej moje obydwie oponki są wyprodukowane w Hiszpani mimo ze jak kupowalem oponę na tył to sprzedawca na moje pytanie o kraj pochodzenia odpowiedział ze jest to francuska opona, ale napis na oponie made in spain jednak go przekonał :D
co od zywotnosci to zrobiłem na tylnej oponie (kupilem ją jak bylem w Hiszpanii) i na niej wróciłem, aktualnie bedzie jakies 4-5 tys duzo km nawiniętych na autostradzie przy duzych predkosciach 180-220 i duzym obciążeniu (2 osoby + 3 bardzo mocno zapakowane kufry) :) i powiem Wam ze nie zrobił się kwadrat tak jak to sie stalo z oponą fabryczną.
Jeśli chodzi o trzymanie sie to na suchym extra, na mokrym tez bardzo dobrze sie spisuje ale na takich nakładkach na drodze ze smoły miałem dwa razy porządny uślizg tyłu, mimo że nie odwijałem mocno...
PS.
Podobno pilot road 1 jest duzo gorszy od 2

: wt 30 gru 2008, 21:59
autor: marmot
Szozdul pisze:ale na takich nakładkach na drodze ze smoły miałem dwa razy porządny uślizg tyłu, mimo że nie odwijałem mocno...
Na tych nakładkach chyba nic się nie trzyma.Również się na tym sparzyłem.