Strona 1 z 1

kola pompowane azotem

: wt 23 maja 2006, 10:06
autor: Karol
Tak jak w temacie. Czy kto? z was u?ywa takiego patentu. czy takie k?lka poprawiaj? komfort jazdy i czy warto zainwestowa? par? zeta ?????

: wt 23 maja 2006, 12:31
autor: zbyl
tak ja uzywam u siebie Azot :D
a dokladnie to 78%.
A co ma sie poprawic bo za bardzo nie wiem ?
zawsze mnie interesowalo co takiego ma sie zmienic po magicznym 22 % wiecej azotu

zbyl

: wt 23 maja 2006, 13:50
autor: rommi
Z tego co s?ysza?em w firmie, kt?ra si? zajmuje wulkanizacj? itp. to, ?e azot nie zmienia swojej objeto?ci pod wp?ywem zmiany temperatury - (czy co? takiego) :mrgreen: przynajmniej zmienia swoj? obj?to?? w mniejszym stopniu.
Kto? jeszcze doda?, ?e jest l?ejszy od powietrza (ale wtedy to si? juz usmia?em :mrgreen: )

: wt 23 maja 2006, 14:36
autor: Karol
wida? Zbyl ?e to gra niewarta ?wieczki :)

: wt 23 maja 2006, 15:14
autor: zbyl
A no a moze dziala jak placebo :D

ja sie nie spotkalem i nie wiem jaka moze byc roznica ale nie sadze
zeby sie dalo odczuc nam smiertelnym.

zbyl

: wt 23 maja 2006, 16:06
autor: Radek
Jedno jest pewne VFR Ci nie odleci :mrgreen:

: wt 23 maja 2006, 21:10
autor: Vlaad
Ja dosta?em azot "z urz?du", bo cz?owiek kt?ry montowa? mi oponki (na Pu?awskiej) powiedzia?, ?e motocyklowe oponki pakuje tylko azotem. Jakie mam zdanie na ten temat? Nawet je?eli psikniemy azotem to w oponie zostanie 1 atm zwyk?ego powietrza (w tym 78% azotu). Pompuj?c 2,5 i 2,9 nadal mamy ok 1/3 zawarto?ci powietrza atmosferycznego. Zreszt? nie odczuwam ?adnej r??nicy w prowadzeniu motocykla.

: śr 24 maja 2006, 00:10
autor: Pawel
Ja powiem tak - pompujcie ko?a czym chcecie (nawet "zwyk?ym" powietrzem), ale Z ODPOWIEDNI? CZ?STOTLIWO?CI? i dok?adnym manometrem. 80 % moich klient?w ma niew?a?ciwe ci?nienie, zazwyczaj za ma?o. Wiele razy jest to np. 1,5 atm !!!! W takim przypadku czy jest to azot, czy powietrze nie ma znaczenia. Sorry za gadk? nie na temat, ale takie s? fakty. Zatem zamiast zastanawia? si? "czym" proponuj? "jak cz?sto i jak dok?adnie" :-).

Pozdrawiam, Pawe?

: śr 24 maja 2006, 08:30
autor: zbyl
no wlasnie od czasu do czasu trzeba pierdnac w oponke :D
hihi

zbyl

: śr 24 maja 2006, 09:43
autor: Karol
zgadza si?. Prawidlowe ci?nienie i moto inaczej si? prowadzi :)

: śr 24 maja 2006, 21:43
autor: Bart
za?o?enie pompowania azotem, to wieksza odpornosc na temperatury, a przez to mniejsze zmiany cisnienia (np w goracy dzie? nie powinno nam wrosnac cisnienie, jak to ma przy zwyklym powietrzu), no i druga sprawa to wieksza odpornosc na starzenie sie i powietrza(azotu) i samej gumy, a czy to dziala, mialem w autku kiedys i faktycznie sprawdzilem cisnienie w upalne ni nie roznilo sie od tego w zimniejsze ;)

: śr 24 maja 2006, 23:20
autor: Pawel
Za?o?enia jak najbardziej si? zgadzaj? :-). Co do starzenia opon - moje Metzelery pewnie i tak znikn? po kilku tys. km wi?c jako? ten argument do mnie nie przemawia :-). Musz? sie zapyta? co pompuj? ch?opaki na torze - jedno jest wiadome - na pewno o oko?o 0,5 atm mniej ni? wed?ug instrukcji.

Pawel

: ndz 15 cze 2008, 11:03
autor: toporek
Powietrze zmienia ciśnienie pod wpływem temperatury. Azot trzyma swoje parametry bez względu na st.C. A utrzymujące się stałe ciśnienie powoduje też wolniejsze zużycie opon, ciśnienie 2.4 i 2.8

: ndz 15 cze 2008, 16:53
autor: KolczyK
może w 36 bo standard u mnie w rc46FI to 2.5 przód i 2.9 tył

: ndz 15 cze 2008, 17:06
autor: Bolek101
KolczyK pisze:może w 36 bo standard u mnie w rc46FI to 2.5 przód i 2.9 tył
W 36 tak samo.