ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
- slawoo
- bywalec
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 08:51
- Imię: Sławek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
Cześć
Przyjrzyjcie się zdjęciom poniżej i wyraźcie swoją opinię. Otóż, założyłem do swojej cbr 600 f2 komplet świeżutkich (2006 rok ) opon metzeler sportec m1. Cebra służy mi głównie do jazdy po bardzo krótkim i wolnym torze gokartowym.
https://www.google.pl/maps/place/Czy%C5 ... 7d3dc305f1
Zazwyczaj poruszam się po nim w lewą stronę, czyli jedno okrążenie to 5 lewych i 2 prawe zakręty.
Tylna opona zużywa się w normalnym tempie, guma nie jest pozrywana ani niesymetrycznie zużyta. Natomiast zużycie przedniej to dla mnie prawdziwa zagadka… Po dosłownie kilku (5 może 6) około godzinnych sesjach (łącznie z odpoczynkiem) przednia guma zużyła się od stanu praktycznie nowego do tego na zdjęciach. Zauważcie że po lewej stronie nie ma już w ogóle bieżnika, a na brzegu zrobił się głęboki rant. Czym tłumaczyć tak ekspresowe zużycie?
Cebra jest całkowicie seryjna, tylko olej w lagach 15 zamiast 10. Opony w rozmiarze zalecanym przez producenta, a ciśnienie podczas jazdy po torze to 2 at. Jeszcze słowo na temat rocznika opon – niby 9 letnie gumy, a nigdy mi się nie odkleiły… Jeśli macie jakieś sensowne wytłumaczenie dla tak szybkiego zużycia przedniej opony to piszcie.
Pozdrawiam
Ps.
Pierwsze zdjęcie przedstawia nie używaną oponę sportec m1, pozostałe zużytą. Oponę ustawiłem do zdjęć zgodnie z kierunkiem jazdy.
Przyjrzyjcie się zdjęciom poniżej i wyraźcie swoją opinię. Otóż, założyłem do swojej cbr 600 f2 komplet świeżutkich (2006 rok ) opon metzeler sportec m1. Cebra służy mi głównie do jazdy po bardzo krótkim i wolnym torze gokartowym.
https://www.google.pl/maps/place/Czy%C5 ... 7d3dc305f1
Zazwyczaj poruszam się po nim w lewą stronę, czyli jedno okrążenie to 5 lewych i 2 prawe zakręty.
Tylna opona zużywa się w normalnym tempie, guma nie jest pozrywana ani niesymetrycznie zużyta. Natomiast zużycie przedniej to dla mnie prawdziwa zagadka… Po dosłownie kilku (5 może 6) około godzinnych sesjach (łącznie z odpoczynkiem) przednia guma zużyła się od stanu praktycznie nowego do tego na zdjęciach. Zauważcie że po lewej stronie nie ma już w ogóle bieżnika, a na brzegu zrobił się głęboki rant. Czym tłumaczyć tak ekspresowe zużycie?
Cebra jest całkowicie seryjna, tylko olej w lagach 15 zamiast 10. Opony w rozmiarze zalecanym przez producenta, a ciśnienie podczas jazdy po torze to 2 at. Jeszcze słowo na temat rocznika opon – niby 9 letnie gumy, a nigdy mi się nie odkleiły… Jeśli macie jakieś sensowne wytłumaczenie dla tak szybkiego zużycia przedniej opony to piszcie.
Pozdrawiam
Ps.
Pierwsze zdjęcie przedstawia nie używaną oponę sportec m1, pozostałe zużytą. Oponę ustawiłem do zdjęć zgodnie z kierunkiem jazdy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś."
Mark Twain
Mark Twain
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
może przez zbyt niskie ciśnienie w oponie?
- slawoo
- bywalec
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 08:51
- Imię: Sławek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
odpada, reszta ekipy też jeździ na obniżonym ciśnieniu i ich opony zużywają się w normalnym tempie.
"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś."
Mark Twain
Mark Twain
- Bury
- klepacz
- Posty: 925
- Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
heh a to zagadka moze dot z lewej strony opony jest starszy niż z prawej założ teraz w odwrotnym kierunku i sie wytrze do rowna hehe
a tak poważnie to dziwne troche co? wada? kupiłeś je nowe ze sklepu?
a tak poważnie to dziwne troche co? wada? kupiłeś je nowe ze sklepu?
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
Na dobrą jazdę po torze, to masz zbyt wysokie ciśnienie.
Opony do jazdy po torze się NIE NADAJĄ!!!!
To nie ma prawa trzymać...prawie 10 lat.
Opona motocyklowa po 4 - 5 latach niewiele jest warta...
Opony do jazdy po torze się NIE NADAJĄ!!!!
To nie ma prawa trzymać...prawie 10 lat.
Opona motocyklowa po 4 - 5 latach niewiele jest warta...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
Zobaczymy co będzie na "nowej" bo to co sie z tą stało to dla mnie totalna zagadka...
Beny-powielasz utarte schematy... Niby to racja ALE-wiele razy miałem założone gumy pięcioletnie i starsze i nigdy żadnych problemów, jeżdziłem też po torze na typowych turystykach i tez żadnych problemów. Oczywiście styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci-to oczywista oczywistość
Beny-powielasz utarte schematy... Niby to racja ALE-wiele razy miałem założone gumy pięcioletnie i starsze i nigdy żadnych problemów, jeżdziłem też po torze na typowych turystykach i tez żadnych problemów. Oczywiście styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci-to oczywista oczywistość
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
-
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: czw 15 sty 2015, 19:33
- Imię: Szymon
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
1. odkręć śrubkę odbicia o jeden dwa kliki - jeśli to nie pomoże, to masz złe ciśnienie.
2. opona z tego roku nadaje się jedynie do palenia i nie szukał bym innej przyczyny szybkiego zużycia
2. opona z tego roku nadaje się jedynie do palenia i nie szukał bym innej przyczyny szybkiego zużycia
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
Patrząc na strukturę zużytej opony jest dość prawidłowa więc nie doszukiwał bym się złego ustawienia zawieszenia. Mieszanka m1 jest najbardziej miękką więc pytanie ile kilometrów dałeś rady zrobić w czasie tych 5-6 godzin?
Te 2 atmosfery ciśnienia to masz gdzie ? (tyl,przód ) Na zimnych czy goracych kapciach? No i jak pociskasz czy tak hardkorowo czy bardziej dokształcająco?
Ale przede wszystkim to nie odważył bym się cisnać na granicy umiejętności na tak starych kapciach !!!!!
9 lat to przesada. Najstarsze jakie kiedyś zdecydowałem się zalozyc to 5 lat i czuć bylo że punkt graniczny ich możliwości był zdecydowanie wczesniej.
Olo zgadzam się , że można i na turystykach ale jak sam zauważyłeś "styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci)
Te 2 atmosfery ciśnienia to masz gdzie ? (tyl,przód ) Na zimnych czy goracych kapciach? No i jak pociskasz czy tak hardkorowo czy bardziej dokształcająco?
Ale przede wszystkim to nie odważył bym się cisnać na granicy umiejętności na tak starych kapciach !!!!!
9 lat to przesada. Najstarsze jakie kiedyś zdecydowałem się zalozyc to 5 lat i czuć bylo że punkt graniczny ich możliwości był zdecydowanie wczesniej.
Olo zgadzam się , że można i na turystykach ale jak sam zauważyłeś "styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci)
- klosiewi
- klepacz
- Posty: 1369
- Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
No co Ty? Na BT021 też da radę, co prawda nie pamięta się chwil kilka, ale daje radęJacko pisze: "styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci)
- slawoo
- bywalec
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 08:51
- Imię: Sławek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
W ustawieniach zawiechy mam zamiar poszperać dopiero w tym sezonie.Jacko pisze:nie doszukiwał bym się złego ustawienia zawieszenia
Niestety nie mam pojęcia... Już wymieniłem ślimak i linkę więc przebieg będę monitował na "nowej" M1. Czy jakimkolwiek wyznacznikiem, w moim przypadku, może być w miarę symetryczne i niewielkie zużycie tylnej opony?Jacko pisze:ile kilometrów dałeś rady zrobić w czasie tych 5-6 godzin?
2 at w przednim i tylnym kole na zimnych kapciach. A ile powinno być aby było w miarę optymalnie?Jacko pisze:2 atmosfery ciśnienia to masz gdzie ?
Tak jak pisałem, tor jest bardzo wolny (nie dam rady powiedzieć ile jechałem w jakimkolwiek zakręcie - zepsuty ślimak i linka), poza tym dopiero poznaję ten sprzęt - pierwszy raz wyjechałem we wrześniu 2014. Reasumując jeżdżę tylko i wyłącznie doskonaląc technikę jazdy i poznając możliwości swoje i sprzętu. Wprawdzie udaje mi się przejeżdżać zakręty na kolanie, ale jak sami dobrze wiecie jest to dość marny wyznacznik szybkości.Jacko pisze:No i jak pociskasz czy tak hardkorowo czy bardziej dokształcająco?
Teraz słowo o tym, za co dostałem solidarnie od prawie (Olo ) wszystkich baty - czego się zresztą spodziewałem Panowie rozumiem Wasze oburzenie wiekiem opon, może jest to spowodowane Waszymi doświadczeniami z szybkich torów... Sam nigdy w życiu nie zdecydowałbym się na takie opony wyjeżdżając na szybki tor, gdzie prędkość w zakręcie a tym samym siły boczne działające na motocykl są nieporównywalnie większe.
Jednak NA RAZIE biorąc pod uwagę szybkość w zakrętach i moje umiejętności te stare kapcie dają radę. Całkiem możliwe że przy większym złożeniu moja teoria pryśnie, wraz z rozbitym reflektorem
No właśnie, cebra już gotowa do śmigania Opiszę moje dalsze perypetie, wraz z kolejnymi wyjazdami.olo pisze:Zobaczymy co będzie na "nowej"
"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś."
Mark Twain
Mark Twain
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
Raz założyłem 6letni slick i właśnie dużo szybciej się Zuzyl. Opona była o połowę tańszą Ale dwa razy szybciejszybciej się skończyła.Co dodo klejeniaklejenia toto najlepszy czas mam na niej.
To że tył ok o niczym nie świadczy. Mocniej hamujesz niż odkrecasz.
To że tył ok o niczym nie świadczy. Mocniej hamujesz niż odkrecasz.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
To że nie skupiałeś się do tej pory na ustawieniu zawieszenia nie oznacza że jest źle. Najwyraźniej do tego stylu jazdy jaki wykonujesz+tor na którym jeździsz+temperatura=dobrze ale może być tak że jak będziesz coraz szybciej latał to Ci się zmieni. Jest wiele czynników które wpływają na zużycie.slawoo pisze: W ustawieniach zawiechy mam zamiar poszperać dopiero w tym sezonie.
co do tylnej to tak jak Lucek wyżej napisał.slawoo pisze:Niestety nie mam pojęcia... Już wymieniłem ślimak i linkę więc przebieg będę monitował na "nowej" M1. Czy jakimkolwiek wyznacznikiem, w moim przypadku, może być w miarę symetryczne i niewielkie zużycie tylnej opony?
Ja latam na sporo mniejszym ale skoro na razie jest u Ciebie nieźle (patrząc na oponę) to sam stopniowo dojdziesz do właściwej temperatury w oponie korzystnej dla Twojego stylu jazdy.slawoo pisze:2 at w przednim i tylnym kole na zimnych kapciach. A ile powinno być aby było w miarę optymalnie?
Wielu mistrzów prostej co to potrafią 300 km/h jechać są zesrani nawet w wolnych łukach 60 km/h.slawoo pisze:Tak jak pisałem, tor jest bardzo wolny (nie dam rady powiedzieć ile jechałem w jakimkolwiek zakręcie
Mi nie chodzi o prędkość tylko w jakim stopniu potrafisz opóźniać hamowanie i jak mocno odkręcasz na wyjściach bo to ma wpływ na zużywanie się opony na krawędziach.
Obyś się nie przekonał. Apetyt rośnie w miarę jedzenia więc pamiętaj żeby wraz ze zdobytym doświadczeniem=większe opóźnieniaslawoo pisze:Jednak NA RAZIE biorąc pod uwagę szybkość w zakrętach i moje umiejętności te stare kapcie dają radę. Całkiem możliwe że przy większym złożeniu moja teoria pryśnie, wraz z rozbitym reflektorem
pamiętać też o właściwych kapciach.
Może byłby jeszcze lepszy na 3 letniejLucek pisze:Raz założyłem 6letni slick i właśnie dużo szybciej się Zuzyl. Opona była o połowę tańszą Ale dwa razy szybciejszybciej się skończyła.Co dodo klejeniaklejenia toto najlepszy czas mam na niej.
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
albo raczej 9cio!
bo na 2 i rocznej bylo wolniej. ale to raczej kwestia treningu co nie zmienia faktu ze na 6cio tez sie da szybko!
bo na 2 i rocznej bylo wolniej. ale to raczej kwestia treningu co nie zmienia faktu ze na 6cio tez sie da szybko!
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
Lucuś nie twierdzę, że się nie da szybko ale (przynajmniej w moim przypadku) na świeżych jest szybciej.
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1
Ja tam miałem max ~ 65 km/h na "najdłuższej prostej" Potem trzeba heblować i się składać.
Obstawiłbym to co pisze Jacko, stara guma + mięciutka mieszanka = guma znikła w oczach.
Moje wrażenie jest takie, że asfalt tam jest bardzo chropowaty co tez miało wpływ.
Slawoo - jezdzilem tam 2-3 razy w drugą stronę toru. Może warto dać raz w lewo dla odmiany?
PS - kiedy start "sezonu" ? Dałem świeżego P-Powera na przód, zobaczymy jak będzie.
Obstawiłbym to co pisze Jacko, stara guma + mięciutka mieszanka = guma znikła w oczach.
Moje wrażenie jest takie, że asfalt tam jest bardzo chropowaty co tez miało wpływ.
Slawoo - jezdzilem tam 2-3 razy w drugą stronę toru. Może warto dać raz w lewo dla odmiany?
PS - kiedy start "sezonu" ? Dałem świeżego P-Powera na przód, zobaczymy jak będzie.
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości