ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Model VFR: BMW
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: benito » czw 26 mar 2015, 15:42

Mi stare też dużo szybciej schodziły i zdecydowanie gorzej trzymały.
Oszczędzanie na gumie przenosi budżet na naprawę plastików i wymianę klamek ;)
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
slawoo
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 08:51
Model VFR: jajecznica
Imię: Sławek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: slawoo » czw 26 mar 2015, 18:30

Radarro pisze: Slawoo - jezdzilem tam 2-3 razy w drugą stronę toru. Może warto dać raz w lewo dla odmiany? :)
Radku, też jeździłem w drugą stronę - strasznie zakręty się zacieśniają na wyjściu :) Ale to też dobry trening.
Radarro pisze:PS - kiedy start "sezonu" ?
Podejdę w przyszłym tygodniu i zapytam.
Jacko pisze:Mi nie chodzi o prędkość tylko w jakim stopniu potrafisz opóźniać hamowanie i jak mocno odkręcasz na wyjściach bo to ma wpływ na zużywanie się opony na krawędziach.
No właśnie że jeździłem w miarę równo, bez późnego hamowania i mocnego odkręcania. Absorbowała mnie powtarzalność linii pokonania zakrętu, ułożenie ciała na motocyklu i prawidłowe operowanie gazem.
Jacko pisze:pamiętaj żeby wraz ze zdobytym doświadczeniem=większe opóźnienia
pamiętać też o właściwych kapciach.
Zapamiętam i postaram się odpowiednio dobrać opony.
benito pisze:Mi stare też dużo szybciej schodziły i zdecydowanie gorzej trzymały.
Panowie, czy zaczynamy obalać mit, że KAŻDE stare opony są twarde?
"Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś."
Mark Twain

Awatar użytkownika
Ryach
Posty: 13
Rejestracja: pt 20 mar 2015, 22:10
Model VFR: Vfr800fi
Imię: Rafal
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Ryach » czw 26 mar 2015, 19:15

Nie wiem czy każde stare są twarde ale na pewno szybciej się ścierają , do tego metzlery czy jak to się pisze dużo szybciej się scieraja, mogę je porównać z road smartami które teraz używam, na mtzelerach zrobiłem ledwie połowę tego co na road smartach, choć nie powiem wydaje mi się że metzlery trzymały się trochę lepiej nawierzchni podczas deszczu niż roadsmarty

Awatar użytkownika
gapa44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: ndz 09 paź 2011, 09:15
Model VFR: rc46
Imię: Sławek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Milanówek

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: gapa44 » pt 27 mar 2015, 00:20

Mi też tył Metzeler k1 zużył się po 800km( Radom ,Jastrząb i dwa dojazdy) . Zawodnicy na 'dorosłych' torach zużywają po dwa komplety dziennie. Nie da się mieć sportowej opony i wymagać od niej zużycia jak w turystyku.
Odróżniłbym opony starsze, ale fabrycznie nowe, fabrycznie zakonserwowane i odpowiednio przechowywane,
od opon używanych następnie rzuconych gdzieś w warsztacie w miejscu nasłonecznionym w oparach rozpuszczalników i tym podobnych środków.
Przy zakupie używek ponosimy pewne ryzyko i czasami rożnie to bywa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości