ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Awatar użytkownika
slawoo
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 08:51
Model VFR: jajecznica
Imię: Sławek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: slawoo » pn 23 mar 2015, 20:41

Cześć :D

Przyjrzyjcie się zdjęciom poniżej i wyraźcie swoją opinię. Otóż, założyłem do swojej cbr 600 f2 komplet świeżutkich (2006 rok :mrgreen: ) opon metzeler sportec m1. Cebra służy mi głównie do jazdy po bardzo krótkim i wolnym torze gokartowym.

https://www.google.pl/maps/place/Czy%C5 ... 7d3dc305f1

Zazwyczaj poruszam się po nim w lewą stronę, czyli jedno okrążenie to 5 lewych i 2 prawe zakręty.
Tylna opona zużywa się w normalnym tempie, guma nie jest pozrywana ani niesymetrycznie zużyta. Natomiast zużycie przedniej to dla mnie prawdziwa zagadka… Po dosłownie kilku (5 może 6) około godzinnych sesjach (łącznie z odpoczynkiem) przednia guma zużyła się od stanu praktycznie nowego do tego na zdjęciach. Zauważcie że po lewej stronie nie ma już w ogóle bieżnika, a na brzegu zrobił się głęboki rant. Czym tłumaczyć tak ekspresowe zużycie?

Cebra jest całkowicie seryjna, tylko olej w lagach 15 zamiast 10. Opony w rozmiarze zalecanym przez producenta, a ciśnienie podczas jazdy po torze to 2 at. Jeszcze słowo na temat rocznika opon – niby 9 letnie gumy, a nigdy mi się nie odkleiły… Jeśli macie jakieś sensowne wytłumaczenie dla tak szybkiego zużycia przedniej opony to piszcie.

Pozdrawiam :D

Ps.
Pierwsze zdjęcie przedstawia nie używaną oponę sportec m1, pozostałe zużytą. Oponę ustawiłem do zdjęć zgodnie z kierunkiem jazdy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś."
Mark Twain

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: emil » pn 23 mar 2015, 20:44

może przez zbyt niskie ciśnienie w oponie?

Awatar użytkownika
slawoo
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 08:51
Model VFR: jajecznica
Imię: Sławek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: slawoo » pn 23 mar 2015, 21:01

odpada, reszta ekipy też jeździ na obniżonym ciśnieniu i ich opony zużywają się w normalnym tempie.
"Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś."
Mark Twain

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Model VFR: CBR1100XX
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Bury » pn 23 mar 2015, 21:11

heh a to zagadka moze dot z lewej strony opony jest starszy niż z prawej :P założ teraz w odwrotnym kierunku i sie wytrze do rowna :biggrin hehe
a tak poważnie to dziwne troche co? wada? kupiłeś je nowe ze sklepu?
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Model VFR: BMW
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: benito » wt 24 mar 2015, 11:15

Na dobrą jazdę po torze, to masz zbyt wysokie ciśnienie.
Opony do jazdy po torze się NIE NADAJĄ!!!!
To nie ma prawa trzymać...prawie 10 lat.
Opona motocyklowa po 4 - 5 latach niewiele jest warta...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: olo » wt 24 mar 2015, 13:28

Zobaczymy co będzie na "nowej" bo to co sie z tą stało to dla mnie totalna zagadka...

Beny-powielasz utarte schematy... Niby to racja ALE-wiele razy miałem założone gumy pięcioletnie i starsze i nigdy żadnych problemów, jeżdziłem też po torze na typowych turystykach i tez żadnych problemów. Oczywiście styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci-to oczywista oczywistość :)
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

szysiw
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: czw 15 sty 2015, 19:33
Model VFR: rc36 II
Imię: Szymon
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: szysiw » wt 24 mar 2015, 13:59

1. odkręć śrubkę odbicia o jeden dwa kliki - jeśli to nie pomoże, to masz złe ciśnienie.
2. opona z tego roku nadaje się jedynie do palenia i nie szukał bym innej przyczyny szybkiego zużycia :)

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Jacko » wt 24 mar 2015, 15:03

Patrząc na strukturę zużytej opony jest dość prawidłowa więc nie doszukiwał bym się złego ustawienia zawieszenia. Mieszanka m1 jest najbardziej miękką więc pytanie ile kilometrów dałeś rady zrobić w czasie tych 5-6 godzin?
Te 2 atmosfery ciśnienia to masz gdzie ? (tyl,przód ) Na zimnych czy goracych kapciach? No i jak pociskasz czy tak hardkorowo czy bardziej dokształcająco?

Ale przede wszystkim to nie odważył bym się cisnać na granicy umiejętności na tak starych kapciach !!!!!
9 lat to przesada. Najstarsze jakie kiedyś zdecydowałem się zalozyc to 5 lat i czuć bylo że punkt graniczny ich możliwości był zdecydowanie wczesniej.

Olo zgadzam się , że można i na turystykach ale jak sam zauważyłeś "styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci)

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Model VFR: CBF600SA
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: klosiewi » wt 24 mar 2015, 16:25

Jacko pisze: "styl jazdy adekwatny do posiadanych kapci)
No co Ty? Na BT021 też da radę, co prawda nie pamięta się chwil kilka, ale daje radę :biggrin

Awatar użytkownika
slawoo
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: ndz 08 lut 2009, 08:51
Model VFR: jajecznica
Imię: Sławek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: slawoo » wt 24 mar 2015, 19:07

Jacko pisze:nie doszukiwał bym się złego ustawienia zawieszenia
W ustawieniach zawiechy mam zamiar poszperać dopiero w tym sezonie.
Jacko pisze:ile kilometrów dałeś rady zrobić w czasie tych 5-6 godzin?
Niestety nie mam pojęcia... Już wymieniłem ślimak i linkę więc przebieg będę monitował na "nowej" M1. Czy jakimkolwiek wyznacznikiem, w moim przypadku, może być w miarę symetryczne i niewielkie zużycie tylnej opony?
Jacko pisze:2 atmosfery ciśnienia to masz gdzie ?
2 at w przednim i tylnym kole na zimnych kapciach. A ile powinno być aby było w miarę optymalnie?
Jacko pisze:No i jak pociskasz czy tak hardkorowo czy bardziej dokształcająco?
Tak jak pisałem, tor jest bardzo wolny (nie dam rady powiedzieć ile jechałem w jakimkolwiek zakręcie - zepsuty ślimak i linka), poza tym dopiero poznaję ten sprzęt - pierwszy raz wyjechałem we wrześniu 2014. Reasumując jeżdżę tylko i wyłącznie doskonaląc technikę jazdy i poznając możliwości swoje i sprzętu. Wprawdzie udaje mi się przejeżdżać zakręty na kolanie, ale jak sami dobrze wiecie jest to dość marny wyznacznik szybkości.

Teraz słowo o tym, za co dostałem solidarnie od prawie (Olo :D ) wszystkich baty - czego się zresztą spodziewałem :mrgreen: Panowie rozumiem Wasze oburzenie wiekiem opon, może jest to spowodowane Waszymi doświadczeniami z szybkich torów... Sam nigdy w życiu nie zdecydowałbym się na takie opony wyjeżdżając na szybki tor, gdzie prędkość w zakręcie a tym samym siły boczne działające na motocykl są nieporównywalnie większe.
Jednak NA RAZIE biorąc pod uwagę szybkość w zakrętach i moje umiejętności te stare kapcie dają radę. Całkiem możliwe że przy większym złożeniu moja teoria pryśnie, wraz z rozbitym reflektorem :wink:
olo pisze:Zobaczymy co będzie na "nowej"
No właśnie, cebra już gotowa do śmigania :D Opiszę moje dalsze perypetie, wraz z kolejnymi wyjazdami.
"Za dwadzieścia lat bar­dziej będziesz żałował te­go, cze­go nie zro­biłeś, niż te­go, co zro­biłeś."
Mark Twain

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Lucek » wt 24 mar 2015, 21:51

Raz założyłem 6letni slick i właśnie dużo szybciej się Zuzyl. Opona była o połowę tańszą Ale dwa razy szybciejszybciej się skończyła.Co dodo klejeniaklejenia toto najlepszy czas mam na niej.
To że tył ok o niczym nie świadczy. Mocniej hamujesz niż odkrecasz.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Jacko » śr 25 mar 2015, 09:47

slawoo pisze: W ustawieniach zawiechy mam zamiar poszperać dopiero w tym sezonie.
To że nie skupiałeś się do tej pory na ustawieniu zawieszenia nie oznacza że jest źle. Najwyraźniej do tego stylu jazdy jaki wykonujesz+tor na którym jeździsz+temperatura=dobrze ale może być tak że jak będziesz coraz szybciej latał to Ci się zmieni. Jest wiele czynników które wpływają na zużycie.
slawoo pisze:Niestety nie mam pojęcia... Już wymieniłem ślimak i linkę więc przebieg będę monitował na "nowej" M1. Czy jakimkolwiek wyznacznikiem, w moim przypadku, może być w miarę symetryczne i niewielkie zużycie tylnej opony?
co do tylnej to tak jak Lucek wyżej napisał.
slawoo pisze:2 at w przednim i tylnym kole na zimnych kapciach. A ile powinno być aby było w miarę optymalnie?
Ja latam na sporo mniejszym ale skoro na razie jest u Ciebie nieźle (patrząc na oponę) to sam stopniowo dojdziesz do właściwej temperatury w oponie korzystnej dla Twojego stylu jazdy.
slawoo pisze:Tak jak pisałem, tor jest bardzo wolny (nie dam rady powiedzieć ile jechałem w jakimkolwiek zakręcie
Wielu mistrzów prostej co to potrafią 300 km/h jechać są zesrani nawet w wolnych łukach 60 km/h.
Mi nie chodzi o prędkość tylko w jakim stopniu potrafisz opóźniać hamowanie i jak mocno odkręcasz na wyjściach bo to ma wpływ na zużywanie się opony na krawędziach.
slawoo pisze:Jednak NA RAZIE biorąc pod uwagę szybkość w zakrętach i moje umiejętności te stare kapcie dają radę. Całkiem możliwe że przy większym złożeniu moja teoria pryśnie, wraz z rozbitym reflektorem
Obyś się nie przekonał. Apetyt rośnie w miarę jedzenia więc pamiętaj żeby wraz ze zdobytym doświadczeniem=większe opóźnienia
pamiętać też o właściwych kapciach.
Lucek pisze:Raz założyłem 6letni slick i właśnie dużo szybciej się Zuzyl. Opona była o połowę tańszą Ale dwa razy szybciejszybciej się skończyła.Co dodo klejeniaklejenia toto najlepszy czas mam na niej.
Może byłby jeszcze lepszy na 3 letniej :P :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Lucek » śr 25 mar 2015, 10:28

albo raczej 9cio!
bo na 2 i rocznej bylo wolniej. ale to raczej kwestia treningu co nie zmienia faktu ze na 6cio tez sie da szybko!
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Jacko » śr 25 mar 2015, 10:41

Lucuś nie twierdzę, że się nie da szybko ale (przynajmniej w moim przypadku) na świeżych jest szybciej. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Model VFR: NC24
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Re: ekspresowe zużycie - metzeler sportec m1

Post autor: Radarro » czw 26 mar 2015, 10:43

Ja tam miałem max ~ 65 km/h na "najdłuższej prostej" :) Potem trzeba heblować i się składać.

Obstawiłbym to co pisze Jacko, stara guma + mięciutka mieszanka = guma znikła w oczach.
Moje wrażenie jest takie, że asfalt tam jest bardzo chropowaty co tez miało wpływ.

Slawoo - jezdzilem tam 2-3 razy w drugą stronę toru. Może warto dać raz w lewo dla odmiany? :)

PS - kiedy start "sezonu" ? Dałem świeżego P-Powera na przód, zobaczymy jak będzie.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości