Michelin Pilot Road 4

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Zaper » śr 09 lip 2014, 13:05

GT zalecane są do cięzkich moto np BMW R 1200 RT waga gotowa do jazdy 260kg i ma 120 Nm, dla porównania VFR ma wagę 230 i 80Nm, czy warto zatem pchać się w twardszą gumę ? Ciekawe jak to się ma do przyczepności ? Czasem przejadę się sam ale to i tak jest jazda spokojna i bez żadnych szaleństw w zakrętach. Obecnie mam PR2 i jestem zadowolony.
W sumie dużo jeżdzę z plecakiem i kufrem + jeszcze dojdą kufry boczne, więc masa motocykla zwięszka się o 180KG(waga kierowcy i pasażera) + kufry z ładunkiem.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Zaper » pn 14 lip 2014, 23:38

Wersja GT różni się od Standardowej tylko i wyłącznie inną (twardszą) budową wewnątrz opony, mieszanka gumy z zewnątrz tak jak widać na obrazku na pierwszej stronie jest taka sama. Więc wnioski mam następujące:
Jeżdżąc samemu bez ładunku można brać standard i dokładanie do GT wydaje się stratą kasy.
Jak ktoś jeździ załadowany to pewnie warto dołożyć te 50zł i zyskać trochę na stabilności opony.
Jak założę i przejadę trochę to dam znać jak wrażenia.

bachu
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
Model VFR: RC36II
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3city/W-wa

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: bachu » śr 23 lip 2014, 22:35

Opinia mechanika, z którym gadałem na temat GT do VFR 750 była taka, że jest to średni pomysł. Stwierdził, że dłużej się będzie układać i ogólnie gorzej pracować z racji właśnie niższej masy VFRki. Trochę logiki w tym jest. Myślę, że producent przewiduje te opony z uwzględnieniem masy maksymalnej dla danego rodzaju motocykla, więc jeżdżenie z pełnym obciążeniem niekoniecznie kwalifikuje od razu do brania opon GT. Chociaż GT pewnie będzie się wolniej zużywać :D

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Koobsky » czw 24 lip 2014, 00:37

Założyłem PR4 zaraz przed wyjazdem do Włoch. Producent do V-Tec'a zaleca wersję standardową i taką też założyłem. Zrobiłem na nich do tej pory 7500 kilometrów. Większość motocyklem z pasażerem i do tego sporo przeładowanym. Niestety inaczej bym się nie zabrał ale Hanka dała radę. :)
Przeleciałem przez ostatnie 3 tygodnie sporo ciasnych winkli na przełęczach z całym majdanem i moją 2 połową z tyłu. Opony spisały się rewelacyjnie. Są prawie podomykane i zawsze trzymały perfekt. Żadnych niespodzianek ani na suchym ani na mokrym. Tylna opona wygląda, że jest gdzieś w połowie swojego żywota a przód nawet lepiej chyba. Zużyły się bardzo ładnie u równomiernie. Absolutnie nie zrobiły się kwadratowe a sporo też przeleciałem autostradami. Jak chcecie to jutro mogę porobić jakieś fotki i powrzucać. Jestem z nich bardzo zadowolony.

Dodam tylko, że PR3 też zużywały mi się bardzo równomiernie. Ostatecznie jak już dotarłem do limitu to widać było, że przód dostał trochę mocniej w dupę z prawej strony od jazdy po rondach a tył był mocniej zużyty na środku a brzegi jeszcze by trochę pożyły ale nie było mowy o tym by np. tył zrobił się jakoś paskudnie płaski na środku. Z moich obserwacji wynika, że z PR4 będzie podobnie. Nic jak na razie nie wskazuje by było inaczej. Dla porównania dodam, że po PR3 a przed PR4 miałem Metzeler'y Z8 i tył zrobił się płaski na środku a nie latałem na nich za wiele po trasie. Metzeler'y jeszcze mam bo zarzuciłem nowe gumy na ten wyjazd co by nie trzeba było zagranicą szukać nowej gumy w stresie. Jak już się PR4 skończą to dokończę te Z8 i następne znowu zakładam PR4.
Na PR3 latałem dużo w deszczu jako że na moto jeżdżę do pracy a w UK często pada. Nigdy nie miałem żadnej nerwowej sytuacji a często pociskałem w deszczu. Nie wydaje mi się, żeby z tymi było inaczej.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Zaper » czw 24 lip 2014, 08:04

bachu pisze:Opinia mechanika, z którym gadałem na temat GT do VFR 750 była taka, że jest to średni pomysł. Stwierdził, że dłużej się będzie układać i ogólnie gorzej pracować z racji właśnie niższej masy VFRki. Trochę logiki w tym jest. Myślę, że producent przewiduje te opony z uwzględnieniem masy maksymalnej dla danego rodzaju motocykla, więc jeżdżenie z pełnym obciążeniem niekoniecznie kwalifikuje od razu do brania opon GT. Chociaż GT pewnie będzie się wolniej zużywać :D
Zużywać się wolniej nie bedzie bo mieszanka na oponie jest ta sama co w wersji standard, różnią się konstrukcją wewnątrz, tzn ma mocniejsze wzmocnienie - przez co przy dużym obciążeniu moto opona nadal ma swój kształt - czyli nie zostaje spłaszczona pod wpływem ciężaru moto.

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Model VFR: rc 46 2001
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: jm31 » ndz 27 lip 2014, 17:20

A jak z porównaniem PR4 do PR2 ? O PR3 wyczytałem, że gorsza od PR2. Mam dylemat, czy kupić jeszcze raz sprawdzone i tańsze PR2, czy PR4. Na PR2 zrobiłem 19tys.km i jeszcze jest bieżnik, tylko DOT 0507 jest już nieciekawy.

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Koobsky » pn 28 lip 2014, 01:13

jm31 pisze:A jak z porównaniem PR4 do PR2 ? O PR3 wyczytałem, że gorsza od PR2. Mam dylemat, czy kupić jeszcze raz sprawdzone i tańsze PR2, czy PR4. Na PR2 zrobiłem 19tys.km i jeszcze jest bieżnik, tylko DOT 0507 jest już nieciekawy.
Ja nigdy na PR2 nie jeździłem ale też spotkałem się z opinią, że PR2 były lepsze od PR3. Jednak ktoś wtedy doprecyzował, że PR2 są jego zdaniem lepsze na suchym. Na mokrym były gorsze od PR3. Prawdopodobnie to samo co było przyczyną, że PR3 były gorsze na suchym było też powodem, dla którego były lepsze na mokrym. PR3 są bardzo podobne do PR2 z tym, że mają więcej nacięć przez co prawdopodobnie tracą na sztywności i to może być powodem gorszego zachowania się opony na suchej nawierzchni. Za to jak przychodzi do jazdy po mokrym to kluczową sprawą staje się odprowadzanie wody i wtedy te dodatkowe nacięcia stają się atutem PR3.
Ostatecznie jest to tylko czyjaś subiektywna opinia krążąca w internecie.

Jak Ci PR2 pasują i nie latasz zbyt często w deszczu to nie widzę większego powodu by zmieniać na inny model. Szczególnie, że PR3 i 4 są pewnie droższe od PR2. Jedyny problem to taki, że PR2 już od dawna chyba nie robią i może być ciężko o jakiś przyzwoity DOT.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

bachu
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
Model VFR: RC36II
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3city/W-wa

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: bachu » wt 12 sie 2014, 15:12

Zaper pisze:Zużywać się wolniej nie bedzie bo mieszanka na oponie jest ta sama co w wersji standard, różnią się konstrukcją wewnątrz, tzn ma mocniejsze wzmocnienie - przez co przy dużym obciążeniu moto opona nadal ma swój kształt - czyli nie zostaje spłaszczona pod wpływem ciężaru moto.
Tak to jest jak człowiek długo ogarnia zmianę opon. Zapomniałem o tym, że zwykłe są dość podobne do GT i w efekcie wziąłem tył w wersji Trail. Przy zmianie opon, na miejscu, okazało się, że tył zamiast zwykłej wersji jest właśnie Trail i krótka analiza internetów ( za krótka jak widać ) skończyła się montażem Trail zamiast zamówienia GT. Także będę chyba jedynym testerem na forum wersji "terenowej" :P. Patrząc po konstrukcji to chyba po prostu szybciej padnie...

Ciekawostka dla innych: W rozmiarze 170/60 są tylko wersje GT i Trail. W ogóle na stronie Michelin wyszukując opony dla VFR 750 pokazuje Pilot Road'y od 1 do 3.

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Koobsky » wt 12 sie 2014, 15:42

bachu pisze:
Zaper pisze:Zużywać się wolniej nie bedzie bo mieszanka na oponie jest ta sama co w wersji standard, różnią się konstrukcją wewnątrz, tzn ma mocniejsze wzmocnienie - przez co przy dużym obciążeniu moto opona nadal ma swój kształt - czyli nie zostaje spłaszczona pod wpływem ciężaru moto.
Tak to jest jak człowiek długo ogarnia zmianę opon. Zapomniałem o tym, że zwykłe są dość podobne do GT i w efekcie wziąłem tył w wersji Trail. Przy zmianie opon, na miejscu, okazało się, że tył zamiast zwykłej wersji jest właśnie Trail i krótka analiza internetów ( za krótka jak widać ) skończyła się montażem Trail zamiast zamówienia GT. Także będę chyba jedynym testerem na forum wersji "terenowej" :P. Patrząc po konstrukcji to chyba po prostu szybciej padnie...

Ciekawostka dla innych: W rozmiarze 170/60 są tylko wersje GT i Trail. W ogóle na stronie Michelin wyszukując opony dla VFR 750 pokazuje Pilot Road'y od 1 do 3.
Zawsze możesz sobie założyć 180/55 :D Cyba, że się nie zmieści... :P
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

bachu
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
Model VFR: RC36II
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3city/W-wa

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: bachu » wt 12 sie 2014, 16:14

Bez zmiany felgi to chyba średni pomysł w RC36 II. Wiem, że RC36 I ma szerszą felgę, która rozmiarowo w sumie pasuje do 180/55. Teraz to i tak po ptokach, bo ~50km zrobiłem, więc mam już używkę :lol: .

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: emils » śr 13 sie 2014, 10:01

Ja mam PR3 i w zimę będę musiał je już zmienić, dlatego mam nadzieje, że do tego czasu przetestujecie PR4 na deszczu. W tym roku miałem taką przypadłość, że każdy powrót z wyjazdu był w deszczu, więc na tym bardzo mi zależy. PR3 spisały się super, tak samo w deszczu, na sucho jak i na torze. Jeśli nie będzie odczuwalnej róznicy to po prostu wezmę PR3 bo mam je już przetestowane.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Koobsky » śr 13 sie 2014, 14:39

emils pisze:Ja mam PR3 i w zimę będę musiał je już zmienić, dlatego mam nadzieje, że do tego czasu przetestujecie PR4 na deszczu. W tym roku miałem taką przypadłość, że każdy powrót z wyjazdu był w deszczu, więc na tym bardzo mi zależy. PR3 spisały się super, tak samo w deszczu, na sucho jak i na torze. Jeśli nie będzie odczuwalnej róznicy to po prostu wezmę PR3 bo mam je już przetestowane.
Miałem PR3 i zjeździłem je w deszczu do końca. Bardzo dobrze się jeździło i nigdy nie miałem na nich żadnej niespodzianki czy to w deszczu czy na suchym.
Później kupiłem Metzeler'y Z8 wersję M i O bo miały przelatać więcej km. Też były świetne. Zmieniłem je na PR4 w połowie ich życia z powodu wyjazdu do Włoch. Jedyny minus jaki zauważyłem w Z8, to że tył się strasznie spłaszczył na środku. Tylna opona nie zużywała mi się równomiernie tylko robiła się płaska na środku. W PR3 też pierwszy poleciał środek ale opona do samego końca była ładnie zaokrąglona a Z8 robi się "kwadratowa".
Zdecydowałem się na PR4 bo miały być trwalsze od PR3. Czy tak jest nie wiem ale zrobiłem na nich trasę 6000km do Włoch na BARDZO obciążonym motocyklu (około 400kg) i nie mam im nic do zarzucenia. Spisały się rewelacyjnie zarówno na suchym jak i w deszczu.
Jak padną to dokończę te Z8 co zdjąłem przed wyjazdem i kupię kolejną parę PR4. Na PR4 zrobiłem masę autostradowej jazdy i nie zrobiła się płaska na środku z czego jestem bardzo zadowolony.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

maciek.ie
Posty: 7
Rejestracja: czw 14 sie 2014, 23:43
Model VFR: 800 rc46a
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: maciek.ie » pt 15 sie 2014, 01:43

Dywagacje dywagacjami ale jaka wybraliście?zwykle czy wersje gt?osobiscie sklanialbym sie ku drugiej z racji masy motoru ale moze Wy macie inne zdanie?Opony musze kupic dosc szybko wiec bylbym wdzieczny za doradzenie co za komplet brac.Moze jestescie juz po testach jednych i drugich?

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Koobsky » pt 15 sie 2014, 01:53

maciek.ie pisze:Dywagacje dywagacjami ale jaka wybraliście?zwykle czy wersje gt?osobiscie sklanialbym sie ku drugiej z racji masy motoru ale moze Wy macie inne zdanie?Opony musze kupic dosc szybko wiec bylbym wdzieczny za doradzenie co za komplet brac.Moze jestescie juz po testach jednych i drugich?
Ja według zaleceń producenta wybrałem zwykłe PR4. Z pełnym obciążeniem i pasażerem pościerałem sobie ślizgacze a opony trzymały świetnie. Po powrocie miałem może z 1 cm do brzegu opony. Jestem zadowolony i następnym razem też wezmę zwykłą wersję.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
Bruce
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: ndz 11 maja 2014, 21:00
Model VFR: 800 v-tec 2009
Imię: Tomek
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, pabianice i okolice

Re: Michelin Pilot Road 4

Post autor: Bruce » śr 10 wrz 2014, 20:39

Zaper pisze: Trial zalecają np do BMW 1200 GS gdzie waga gotowego do jazdy moto to 230kg czyli tyle samo co VFR 800 FI, jednak trail zalecana jest do enduro-turystyków, a VFR raczej się do tego grona nie zalicza. Z tego co tylko udało mi się znaleźć to miękkiej mieszanki na tylniej oponie w Trial jest mniej (najlepiej obrazuje to zdjęcie). Wersja GT jest do ciężkich motocykli więc do VFR 800 fi raczej wersja standardowa, co o tym sądzicie ?
No właśnie dobre pytanie.. też szukam oponek na nowy sezon i biorę pod uwagę pr4 i me Z8 interact M/O ze wskazaniem na michelina bo zdrobiłem na pr3 około 3tysie i nie miałem nic do zarzucenia czego o obecnych nie mogę powiedzieć..

Wracając do pytania.. pr4 do vitka na wyjazdy we dwoje w dłuższe trasy to chyba wersja GT będzie najlepsza, jak myślicie???
" Lepiej mieć z czego pocieniować niż nie mieć z czego pogrubasić " :mrgreen:

Coś dla nacieszenia oka:
http://www.youtube.com/watch?v=6wDBAU3kHZs
http://www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości