METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Koobsky » wt 29 paź 2013, 07:07

Witam.
Po prawie 12000 km mój tylny Michelin Pilot Road 3 zrobił się na środku prawie łysy i myślę na jego wymianą na METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O.
Czy ktoś jeździł na tych METZELER'ach z tym oznaczeniem M i O? Zebrały świetne noty w teście Motorrad'u, szczególnie za bardzo dobre właściwości na mokrym a nie ukrywam, że po mokrym latam nie wiele mniej niż po suchym a do tego te 12000 tysięcy zrobiłem od Marca wiec jeżdzę sporo.
Pytanie uzupełniające - Co myślicie o przebiegu 12000 km na nowym Pilot Road'zie 3 (tył), czy to nie za mało...?
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

mamihlapinatapai
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 67
Rejestracja: wt 31 lip 2012, 16:05
Model VFR: 2002 Vtec
Imię: Przemek
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: mamihlapinatapai » wt 29 paź 2013, 08:26

Koobsky - nie wiem jaki jest przewidywany okres zywotnosci Michelinek PR3 ale mam nadzieje ze 12000 to ewidentnie jakas buba, sam posiadam takie oponki od poczatku tego sezonu, nalatalem na nich ok 6-7 tys km glownie na trasie polska-hipszania i fakt ze po powrocie przez momencik byly lekko "splaszczone" ale kilka milych przejazdow po winkielkach, rondkach itd i sa mega okraglutkie, fakt ze to jest dopiero polowa przebiegu o ktorym piszesz jednak moje doslownie wygladaja jak noweczki a to" splaszczenie" i "zaokraglenie" bardziej wynikaja z mojej bujnej wyobrazni i pedantyzmu gdzie kazde cwierc mm to dla mnie ogromna roznica :)... mam jednak nadzieje ze moje oponki powinny przelatac ok 20 tys na luzie... czyli zdrowe 2 sezony. - Daj znac jak beda sprawowaly sie te metzki :)
zyje sie tylko raz :) ....

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Model VFR: CBR1100XX
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Bury » wt 29 paź 2013, 20:34

Michelin Pilot Road 3 od maja nalatałem na nich 11600 i też mam łysego lacza ;( nie wiem ile poprzedni wlasciciel motka na niej zrobił ale była jak nówka
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Koobsky » wt 29 paź 2013, 20:56

Przyznam się, że liczyłem na trochę większy przebieg. Dużo latam do pracy i wychodzi na to, że w takim tempie będę zużywał rocznie 1 x przód i 2 x tył a to sporo kasy.
Przy nowej gumie będę jeszcze częściej kontrolował ciśnienie. Jutro wrzucę fotki opon w obecnym stanie. Przednia nie jest jeszcze taka zła ale na tylnej prawie zatarły się te cieniutkie nacięcia po środku.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: emil » wt 29 paź 2013, 21:05

ja tam gdzieś czytałem, że PR2 są żywotniejsze, dlatego też takie pakuję do moto ;)

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Model VFR: VFR VTEC
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: adam.ada » wt 29 paź 2013, 21:21

u mnie ponad 20 tyś na Pirelli Diablo Strada i mam nadzieję jeszcze piątkę przelecieć , tylko fakt " ja nie palę "
Adam

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Model VFR: CBR1100XX
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Bury » śr 30 paź 2013, 06:15

eeeej no ja też nie paliłem,a u mnie moze to ze jezdze 80% z plecaczkiem co?
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Koobsky » śr 30 paź 2013, 07:23

Nie no panowie... Jak bym palił kapcia to bym wam tu nie zawracal d... takim tematem. Jak już palę gumę to bieżnikia już na oponie na 100% nie ma i ma to miejsce w dniu wymiany oponki na nową. Tak zakończył żywot mój Bridgestone BT021, z którym kupiłem swoją VFR'kę.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
Marsel
pisarz
pisarz
Posty: 418
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:51
Model VFR: GTR1400
Imię: Marceli
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Marsel » śr 30 paź 2013, 08:38

Michelin Pilot Road 3 zakładałem nowe, przelatałem niespełna 11 tyś i wygląda prawie jak nowiutka. Mysle, że wielkie znaczenie będzie mialo to czy latamy sami (ja solo głównie trasy) czy z plecakiem i styl jazdy bez wątpienia.
Żyć szybko, umrzeć późno ...
http://babelkowy-swiat.pl/

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1632
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Model VFR: koza800Fi czerwona
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: puzon » śr 30 paź 2013, 19:17

Koobsky pisze:a nie ukrywam, że po mokrym latam nie wiele mniej niż po suchym
Kiedyś czytałem że na mokrej nawierzchni szybciej się opony zużywają.
Ale 1,2kkm na oponie raczej turystycznej to jak by nie patrzył to bardzo mało. Osobiście na PR2 zrobiłem 1,6kkm + 1800 poprzednik to daje w miarę przyzwoity wynik choć byli tu tacy co pod 30kkm robili.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Model VFR: VFR VTEC
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: adam.ada » śr 30 paź 2013, 21:15

Ja myślę , że ważne jest po jakich asfaltach się lata , i Koobsky w UK może mieć trochę bardziej przyczepne więc bardziej zjadają kapcia , często się słyszy o takich rzeczach na Skandynawi
Adam

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Koobsky » śr 30 paź 2013, 22:00

Napiszę swoje przemyślenia na ten temat co by nie propagować opinii, że PR3 się szybko zużywają..
Myślę, że wszyscy po trochu mają rację.
Jeżdżę dość agresywnie. Gumy nie palę, nie męczę też silnika do czerwonego pola na każdym biegu ale zdarza mi się dość mocno pociskać jak jadę do roboty spóźniony.
Trochę też na tej gumie latałem z plecakiem jako, że moja druga połowa lubi ze mną jeździć i czasem jak było cieplej to robiliśmy sobie jakieś wycieczki. Interesuję się też fotografią więc kuferek zawsze był zapakowany sprzętem foto.
Co chyba najważniejsze to mieście sporo używam tylnego hamulca. Oczywiście w sytuacjach kiedy trzeba ostro przyhamować łapię za przód. Wiadomo, że jest DUAL i do tego ABS (chyba dlatego pozwalam sobie na używanie tego tyłu tak dużo) ale mimo to oponka leci pewnie od tego szybciej.

Dzięki wszystkim za odzew. Fotki opon dopiero jutro bo dzisiaj trochę za dużo miałem na głowie i nie wyrobiłem się przed zmrokiem.
Będę zmieniał tą oponkę w najbliższym czasie na tego METZELER'a więc zobaczymy co Ci Niemcy tam wykombinowali. Miałem zakładać jeszcze raz Michelin'a ale jednak od razu zmienię na METZELER'a co by był już potestowany na wyjazd do Włoch w przyszłym roku. :)
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
Bury
klepacz
klepacz
Posty: 925
Rejestracja: czw 28 mar 2013, 21:53
Model VFR: CBR1100XX
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: Bury » czw 31 paź 2013, 20:22

oooo akurat tak se składa ze siedze w norkowni i faktycznie nie ma tutaj takich gładkich asfaltów jak np w pl są raczej chropowate jakby grubo ziarniste i to moze zdzierać bardziej oponke ale sprzętem tu nie byłem wiec nie wiem. W przyszłym roku bede to dam znać ;)


edit
a puki co to też musze kupić i na dzien dzisiejszy niewiem co wybiore
VFR800 RC46 98r była
CBR1100XX Super Blackbird
Darkness Black Metallic

Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Model VFR: DL 650
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: wolkan » ndz 05 sty 2014, 19:06

Ja chyba także się skuszę na te opony. Choć na moich Dunlopach roadsmart, nakręcone już koło 20 tyś. km i jeszcze nie dotarłem do minimalnego bieżnika, ale chętnie wypróbuję inne oponki. Szkoda, że tak niewiele jest opinii na jej temat.
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
WieniuZiel
Posty: 18
Rejestracja: sob 21 cze 2014, 12:38
Model VFR: 1200F DCT
Imię: Wieniu
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielątkowo k. Poznania

Re: METZELER Roadtec Z8 Iteract M/O

Post autor: WieniuZiel » sob 21 cze 2014, 14:54

Po fabrycznych Dunlopach u siebie zmieniłem na Z8 METZELERa. Wziąłem ją z polecenia i opinii i nie zawiodłem się póki co. Świetnie trzyma na suchym i powoli się ściera. Mówi się że powinna wytrzymać do 20 tysi, ale jak u mnie dojedzie do 12-15 to będę się cieszył. Dunlop przy 10 tys. nadawał się do wywalenia, albo do upalenia ;-). Z8 chwalę sobie na wypadach na tory (raczej techniczne), po dogrzaniu nic tylko odkręcać :-). Na mokrym nie zauważyłem nic niepokojącego, więc ogólnie godna polecenia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości