Strona 1 z 2
Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 10:44
autor: Zając
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi oponami?
Jaka jest różnica między M3 a M5 czy np. M1?
Planowana jest przód.
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 11:12
autor: Jacko
M1 - najbardziej miękka
M3 - średnia
M5 - twarda
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 15:58
autor: Czaro vfr RC36
Ja mam na przodzie M3 a na tyle Z6 i też nie wiem co to oznacza

Re: Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 16:22
autor: Kolega_PL
M3 - opona sportowa
Z6 - opona turystyczna, chętnie zakładana do vfr,
http://www.metzeler.com/site/com/produc ... logue.html
Wybrać model i voilà

Re: Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 17:26
autor: Zając
Czaro vfr RC36 pisze:Ja mam na przodzie M3 a na tyle Z6 i też nie wiem co to oznacza

Właśnie taki układ planuję u siebie tył z6 a przód m3.
Z takimi gumami chcę po torze również pośmigać, myślę, że powinni dać radę jakie jest wasze zdanie?
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 17:39
autor: Kolega_PL
To znaczy, że na torze będziesz jeździł na przednim kole, a w trasy na tylnym?

Re: Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 21:15
autor: Zając
Uważasz że z6 z tylu nie poradzi sobie na torze?
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: ndz 24 lut 2013, 21:34
autor: Kolega_PL
Zając pisze:Uważasz że z6 z tylu nie poradzi sobie na torze?
Poradzi, nie poradzi, ale są do tego inne opony.
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: pn 25 lut 2013, 09:58
autor: Zając
Idąc Twoim tokiem rozumowania to trzeba miec co najmniej trzy komplety opon jeden na tor drugi w trasę no i na deszcz by się przydały.
Jednak wielu nas nie stac na tak duże wydatki, producent też chyba o tym pomyślał gdy produkuje opony sportowo turystyczne, które w trasę są rewelacyjne ale i na torze dadzą radę.
Więc z całym szacunkiem do Ciebie ale pisząc takie rzeczy wcale mi nie pomagasz.
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: pn 25 lut 2013, 10:21
autor: magik
Jak nie pomaga?
Przecież dobrze radzi i zmusza trochę do myślenia. Na tor najlepsze są opony torowe niebieznikowane i miękkie. Jak by to zobrazować... Samochody F1 są od latania po torze, a alfa romeo od ciorania się po ulicach. Tak teoretycznie można skoczyć nią na tor ale to nigdy nie będzie F1. Dlatego na torze to przód będzie się lepiej trzymał niż tył jeśli założysz taką kombinację
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: pn 25 lut 2013, 11:24
autor: Jacko
Kolega_PL pisze:To znaczy, że na torze będziesz jeździł na przednim kole, a w trasy na tylnym?
Kolego myślę, że nie o to tu chodzi tylko o ilość kilometrów i procentowy podział całego sezonu.
Jeżeli (ja czysto teoretycznie) Zając na torze w sezonie zrobi np. 500 km a w trasie 10000 to stąd się to bierze zróżnicowanie opon.
magik pisze:Jak nie pomaga?
A no nie pomaga, bo każdy wie, że na tor najlepsze są slicki ale...
Porównujesz do F1 a według mnie to nietrafione. Jak sam zauważyłeś f1 na tor a nie na ulicę a co z VFR ??
Czy tylko na tor?
Czy tylko na ulicę?
Odpowiedź chyba sam znasz, za to wszyscy przecież lubicie VFRki że są takie uniwersalne.
Sam latałem kiedyś na Z6 na torze i dawały radę. Oczywiście, że jak ktoś chce się zbliżyć do czasów bliżej rekoru toru to ciężka sprawa ale do ćwiczeń nie jest tak, żeby się nie dało.
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: pn 25 lut 2013, 12:39
autor: olo
Zajic-popieram w stu procentach Twoje podejście. Dla kogoś kto chce poćwiczyć na torze (poćwiczyć a nie bić rekordy!) a nie stać go na kilka motocykli to jest idealne wyjście. Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu, na torze po redukcji ciśnienia taką oponę na wiele stać (wiem to z autopsji) a jak przestanie Ci wystarczać to to poczujesz i zapodasz torówkę...
Taaaaaaak, na torówkach jest różnica

Re: Metzeler sportec M3 - M5
: pn 25 lut 2013, 13:03
autor: magik
Jacko pisze:Porównujesz do F1 a według mnie to nietrafione. Jak sam zauważyłeś f1 na tor a nie na ulicę a co z VFR ?? Czy tylko na tor?Czy tylko na ulicę?Odpowiedź chyba sam znasz, za to wszyscy przecież lubicie VFRki że są takie uniwersalne.
Nie chodzi o to tylko o to ze taki kompromisowy zestaw ani na torze nie będzie pozwalał na pełen Fun, a i turystyczne zastosowanie...
Wiadomo ze turystyczna opona jest z twardej mieszanki zrobiona i nie trzyma tak chyba ze ktoś zainwestuje w uniwersalna o różnej twardości w zależności od konta pochylenia osi moto. Tylko jak stare i prawdziwe (w 90%) przysłowie głosi jak coś jest do wszystkiego to jest do.... niczego.
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: pn 25 lut 2013, 13:38
autor: Kolega_PL
olo pisze:..... Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu ....
Jak będzie robił ten większy przebieg

to przednia opona będzie kaput

)))) i znów kolega zada pytanie jaka opona na przód. Ani to taniej, ani uniwersalnie, ani wygodnie.
Re: Metzeler sportec M3 - M5
: pn 25 lut 2013, 15:31
autor: Jacko
olo pisze:Zajic-popieram w stu procentach Twoje podejście. Dla kogoś kto chce poćwiczyć na torze (poćwiczyć a nie bić rekordy!) a nie stać go na kilka motocykli to jest idealne wyjście. Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu, na torze po redukcji ciśnienia taką oponę na wiele stać (wiem to z autopsji) a jak przestanie Ci wystarczać to to poczujesz i zapodasz torówkę...
Taaaaaaak, na torówkach jest różnica
Olo, pięknie to ująłeś
magik pisze:taki kompromisowy zestaw ani na torze nie będzie pozwalał na pełen Fun, a i turystyczne zastosowanie
A co to znaczy według Ciebie "pełen fun" ? I dlaczego nie będzie turystycznego zastosowania ?
Czy latałeś już może w takim zestawieniu opon?
Kolega_PL pisze:Jak będzie robił ten większy przebieg to przednia opona będzie kaput )))) i znów kolega zada pytanie jaka opona na przód.
Nie wydaje mi się, żeby przód się skończył w takim zestawie a tył miał jeszcze do zrobienia 10000km.
A czy jak założysz przód i tył np Z6 to się razem skończą ?