Metzeler sportec M3 - M5

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Model VFR: 800 FI
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Zając » ndz 24 lut 2013, 10:44

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi oponami?
Jaka jest różnica między M3 a M5 czy np. M1?
Planowana jest przód.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Jacko » ndz 24 lut 2013, 11:12

M1 - najbardziej miękka
M3 - średnia
M5 - twarda

Awatar użytkownika
Czaro vfr RC36
teksciarz
teksciarz
Posty: 141
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 20:21
Model VFR: RC36
Imię: Czarek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Napiwoda

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Czaro vfr RC36 » ndz 24 lut 2013, 15:58

Ja mam na przodzie M3 a na tyle Z6 i też nie wiem co to oznacza :?:
Czarek

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Kolega_PL » ndz 24 lut 2013, 16:22

M3 - opona sportowa
Z6 - opona turystyczna, chętnie zakładana do vfr,
http://www.metzeler.com/site/com/produc ... logue.html
Wybrać model i voilà :)
Adam

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Model VFR: 800 FI
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Zając » ndz 24 lut 2013, 17:26

Czaro vfr RC36 pisze:Ja mam na przodzie M3 a na tyle Z6 i też nie wiem co to oznacza :?:
Właśnie taki układ planuję u siebie tył z6 a przód m3.

Z takimi gumami chcę po torze również pośmigać, myślę, że powinni dać radę jakie jest wasze zdanie?
LWL 74HN

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Kolega_PL » ndz 24 lut 2013, 17:39

To znaczy, że na torze będziesz jeździł na przednim kole, a w trasy na tylnym? ;)
Adam

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Model VFR: 800 FI
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Zając » ndz 24 lut 2013, 21:15

Uważasz że z6 z tylu nie poradzi sobie na torze?
LWL 74HN

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Kolega_PL » ndz 24 lut 2013, 21:34

Zając pisze:Uważasz że z6 z tylu nie poradzi sobie na torze?
Poradzi, nie poradzi, ale są do tego inne opony.
Adam

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Model VFR: 800 FI
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Zając » pn 25 lut 2013, 09:58

Idąc Twoim tokiem rozumowania to trzeba miec co najmniej trzy komplety opon jeden na tor drugi w trasę no i na deszcz by się przydały.
Jednak wielu nas nie stac na tak duże wydatki, producent też chyba o tym pomyślał gdy produkuje opony sportowo turystyczne, które w trasę są rewelacyjne ale i na torze dadzą radę.
Więc z całym szacunkiem do Ciebie ale pisząc takie rzeczy wcale mi nie pomagasz.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: magik » pn 25 lut 2013, 10:21

Jak nie pomaga?
Przecież dobrze radzi i zmusza trochę do myślenia. Na tor najlepsze są opony torowe niebieznikowane i miękkie. Jak by to zobrazować... Samochody F1 są od latania po torze, a alfa romeo od ciorania się po ulicach. Tak teoretycznie można skoczyć nią na tor ale to nigdy nie będzie F1. Dlatego na torze to przód będzie się lepiej trzymał niż tył jeśli założysz taką kombinację

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Jacko » pn 25 lut 2013, 11:24

Kolega_PL pisze:To znaczy, że na torze będziesz jeździł na przednim kole, a w trasy na tylnym?
Kolego myślę, że nie o to tu chodzi tylko o ilość kilometrów i procentowy podział całego sezonu.
Jeżeli (ja czysto teoretycznie) Zając na torze w sezonie zrobi np. 500 km a w trasie 10000 to stąd się to bierze zróżnicowanie opon.
magik pisze:Jak nie pomaga?
A no nie pomaga, bo każdy wie, że na tor najlepsze są slicki ale...
Porównujesz do F1 a według mnie to nietrafione. Jak sam zauważyłeś f1 na tor a nie na ulicę a co z VFR ??
Czy tylko na tor?
Czy tylko na ulicę?
Odpowiedź chyba sam znasz, za to wszyscy przecież lubicie VFRki że są takie uniwersalne.

Sam latałem kiedyś na Z6 na torze i dawały radę. Oczywiście, że jak ktoś chce się zbliżyć do czasów bliżej rekoru toru to ciężka sprawa ale do ćwiczeń nie jest tak, żeby się nie dało.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: olo » pn 25 lut 2013, 12:39

Zajic-popieram w stu procentach Twoje podejście. Dla kogoś kto chce poćwiczyć na torze (poćwiczyć a nie bić rekordy!) a nie stać go na kilka motocykli to jest idealne wyjście. Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu, na torze po redukcji ciśnienia taką oponę na wiele stać (wiem to z autopsji) a jak przestanie Ci wystarczać to to poczujesz i zapodasz torówkę...
Taaaaaaak, na torówkach jest różnica :-D
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: magik » pn 25 lut 2013, 13:03

Jacko pisze:Porównujesz do F1 a według mnie to nietrafione. Jak sam zauważyłeś f1 na tor a nie na ulicę a co z VFR ?? Czy tylko na tor?Czy tylko na ulicę?Odpowiedź chyba sam znasz, za to wszyscy przecież lubicie VFRki że są takie uniwersalne.
Nie chodzi o to tylko o to ze taki kompromisowy zestaw ani na torze nie będzie pozwalał na pełen Fun, a i turystyczne zastosowanie...
Wiadomo ze turystyczna opona jest z twardej mieszanki zrobiona i nie trzyma tak chyba ze ktoś zainwestuje w uniwersalna o różnej twardości w zależności od konta pochylenia osi moto. Tylko jak stare i prawdziwe (w 90%) przysłowie głosi jak coś jest do wszystkiego to jest do.... niczego.

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Kolega_PL » pn 25 lut 2013, 13:38

olo pisze:..... Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu ....
Jak będzie robił ten większy przebieg :biggrin to przednia opona będzie kaput :))))) i znów kolega zada pytanie jaka opona na przód. Ani to taniej, ani uniwersalnie, ani wygodnie.
Adam

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Metzeler sportec M3 - M5

Post autor: Jacko » pn 25 lut 2013, 15:31

olo pisze:Zajic-popieram w stu procentach Twoje podejście. Dla kogoś kto chce poćwiczyć na torze (poćwiczyć a nie bić rekordy!) a nie stać go na kilka motocykli to jest idealne wyjście. Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu, na torze po redukcji ciśnienia taką oponę na wiele stać (wiem to z autopsji) a jak przestanie Ci wystarczać to to poczujesz i zapodasz torówkę...
Taaaaaaak, na torówkach jest różnica
Olo, pięknie to ująłeś :mrgreen:

magik pisze:taki kompromisowy zestaw ani na torze nie będzie pozwalał na pełen Fun, a i turystyczne zastosowanie
A co to znaczy według Ciebie "pełen fun" ? I dlaczego nie będzie turystycznego zastosowania ?
Czy latałeś już może w takim zestawieniu opon?

Kolega_PL pisze:Jak będzie robił ten większy przebieg to przednia opona będzie kaput )))) i znów kolega zada pytanie jaka opona na przód.
Nie wydaje mi się, żeby przód się skończył w takim zestawie a tył miał jeszcze do zrobienia 10000km.
A czy jak założysz przód i tył np Z6 to się razem skończą ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości