nie powiem na 100%, ale wydaje mi sie że widziałem takiego kapcia na V-tec`u.ctrlz pisze:Może mi ktoś potwierdzić czy do rc46 z 2004 zmieści się 190 na tył?
pozdrawiam
Rozmiar opony tyl
- Draghar
- pisarz
- Posty: 402
- Rejestracja: czw 23 lis 2006, 17:52
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Hej
ja sam załozylem do RC36 II na tył 180 i jest ok - moze zeczywiscie troche inaczej sie kładzie w zakret ale zle nie jest
co do zakladania 190 to o ile wiem RC46 ma orginalnie zalozona 180 i ludziska jezdza na 190 - chyba Mors tak zrobil
padlo pytanie dlaczego opona z tylu jest szersza
jest to dosc oczywiste - opona z tylu musi przeniesc caly moment obrotowy
jaki sie pojawia na tylnim kole
inaczej mowiac jak dasz gazu a mialbys cienka opone to wpadala by w poslizg
pozdro mam nadzieje ze pomoglem
[ Dodano: 2007-05-23, 09:20 ]
a wlasnie do RC36 nie zakladajcie 190! Chyba sie nawet nie zmiesci.
ja sam załozylem do RC36 II na tył 180 i jest ok - moze zeczywiscie troche inaczej sie kładzie w zakret ale zle nie jest
co do zakladania 190 to o ile wiem RC46 ma orginalnie zalozona 180 i ludziska jezdza na 190 - chyba Mors tak zrobil
padlo pytanie dlaczego opona z tylu jest szersza
jest to dosc oczywiste - opona z tylu musi przeniesc caly moment obrotowy
jaki sie pojawia na tylnim kole
inaczej mowiac jak dasz gazu a mialbys cienka opone to wpadala by w poslizg
pozdro mam nadzieje ze pomoglem
[ Dodano: 2007-05-23, 09:20 ]
a wlasnie do RC36 nie zakladajcie 190! Chyba sie nawet nie zmiesci.
Draghar
VFR Viking SEXszyn North Roads
VFR Viking SEXszyn North Roads
- MadziX
- stary wyjadacz
- Posty: 3123
- Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
- Imię: Magdalena
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Kontakt:
co jest ciekawe - jak zmienilam 170 na 180 to też mi sie wydawalo , że jest ok, trochę inaczej w zakrętach , ale generelanie bez większej róznicy..Draghar pisze:Hej
ja sam załozylem do RC36 II na tył 180 i jest ok - moze zeczywiscie troche inaczej sie kładzie w zakret ale zle nie jest
.
za to w drugą stornę - jak ostatnio zmieniłam 180 na 170 to różnicę czuję bardzo dużą..
na pewno dochodzi fakt,że teraz mam nówkę - prowadzenie bajka...
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
Szczerze powiem, że nie wiem, dlaczego Honda zwęziła felgę w RC36II w stosunku do poprzedniej wersji. Po pierwsze jest węższa o pół cala, po drugie - moim zdaniem - fela z RC36 II generacji jest poprostu brzydka porównując do 8ramiennej poprzedniczki.
Co do szerokości opon - szczerze odradzam zakładanie szerszej opony. A to dlatego, że w pełnym złożeniu szersza opona nie będzie miała odpowiedniej powierzchni styku z podłożem a co za tym idzie będziemy mieli słabsze trzymanie. A ze słabego trzymania tylnej opony w zakręcie zazwyczaj wynika efektowny high-side albo pokaźny szlif w najlepszym przypadku... Najlepsze efekty jednak dają opony racingowe (torowe). To zarówno ze względu na ich kształt (stożkowaty) jak i "miękką" mieszankę gumy. Motocykl "sam" kładzie się w zakręt i nie ma tendencji do wstawania w trakcie jego pokonywania. Najfajniej jeżdziło mi się na Metzellerach RENNSPORT i RACETEC. A lekko używane torówki - takie po 2-3 kółkach na torze - można kupić w granicach 500zeta za komplet z przekładką i wyważaniem.
Co do szerokości opon - szczerze odradzam zakładanie szerszej opony. A to dlatego, że w pełnym złożeniu szersza opona nie będzie miała odpowiedniej powierzchni styku z podłożem a co za tym idzie będziemy mieli słabsze trzymanie. A ze słabego trzymania tylnej opony w zakręcie zazwyczaj wynika efektowny high-side albo pokaźny szlif w najlepszym przypadku... Najlepsze efekty jednak dają opony racingowe (torowe). To zarówno ze względu na ich kształt (stożkowaty) jak i "miękką" mieszankę gumy. Motocykl "sam" kładzie się w zakręt i nie ma tendencji do wstawania w trakcie jego pokonywania. Najfajniej jeżdziło mi się na Metzellerach RENNSPORT i RACETEC. A lekko używane torówki - takie po 2-3 kółkach na torze - można kupić w granicach 500zeta za komplet z przekładką i wyważaniem.
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
Co masz na myśli mówiąc oponę sportową? Slicka? Jasne, kilka się wala po garażu.Klarkson pisze:Miałes kiedys oponę torową w ręce ? Chyba, ze masz na mysli oponę "sportową".
Na przykład: Dunlop D208 to opona sportowa a Dunlop D208GP to już "torówka" Generalnie chodzi o kształt opony (poprzeczny profil) i skład mieszanki. Modele typu Pirelli SuperCorsa, Metzeller RACETEC, Bridgestone Battlax BT-002 itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości