Strona 1 z 3

Michelin Pilot Road

: sob 30 kwie 2011, 18:20
autor: Kudlaty
Jeździ ktoś na takiej oponie? Jak to się sprawuje?

Miałem dzisiaj bardzo awaryjną sytuację. Oglądałem opony i w tylnej znalazłem wbity kamyczek. Kamyczek lekko wydłubalem paznokciem i w minute całe powietrze zeszło. Nie chcę jeździć na klejonej oponie. Na szybkości szukałem czegoś innego i udało mi sie kupić tanio takie michelinki z dobrym bieżnikiem z 2006r. (wiem że stare, ale lepsze to niż klejona opona a na nową mnie nie stać). Starego Metzelera też miałem z 2006r. i widać że Michelin jest o wiele miększy. Większość osób z tego co widzę jeździ Pilot Road 2 albo 3, ale może ktoś miał do czynienia z ta pierwszą generacją?

: sob 30 kwie 2011, 21:07
autor: Roberto
Ja mam.
Ale ja jeżdżę jak enerdowski emeryt... Nie narzekam.

: sob 30 kwie 2011, 21:37
autor: Gregory
Kudlaty, Pilot road jest oponą turystyczną, więc robi dobre przebiegi, ale nie nadaję się na mocną jazdę po winklach. Na całej oponie ma tą twardszą mieszankę.
Wszystko zależy jak jeździsz ( jaki styl) .
Pozdrawiam.

: sob 30 kwie 2011, 21:46
autor: kiciol
Wyniki testu z Motocykla z przed kilku lat.Może Ci się przyda ;-)

Przód Pilot Road; tył Pilot Road "K"
Importer: Motopol, tel. 032 768 33 33
Dane
Wymiary: przód 120/70 ZR 17;
tył 180/55 ZR 17
Kraj produkcji: Francja / Hiszpania
Masa: przód 4,2 kg; tył 6,9 kg
Maks. głębokość profilu: przód 3,2 mm; tył 6,4 mm

Zalety i wady

Zachowanie na zakrętach
2. miejsce Neutralne właściwości prowadzenia, dobra przyczepność na suchym i na mokrym oraz wysoką stabilnością w łukach. Opona zachowuje swoje cechy gdy jest zimna. Wada - duży moment podnoszący przy hamowaniu w pochyleniu.

Zachowanie na mokrej nawierzchni
2. miejsce Na mokrej jezdni Michelin wykazuje dużą precyzję prowadzenia i daje się łatwo kontrolować w zakresie granicznym. Drugie miejsce, wspólnie z Metzelerem Roadtec. Zużycie 2. miejsce Dzięki równomiernemu zużyciu i niskiej ścieralności Michelina można uznać za długodystansowca wśród testowanych opon.

Nasza ocena
Mocna czwórka. Odporny na ścieranie Michelin dobrze zachowuje się na zakrętach, jest przyczepny, wykazuje dobre właściwości na mokrej nawierzchni i odporność na zużycie. Godny polecenia dla turystów nieprzejmujących się pogodą i dla długodystansowców. Pomijając duży moment podnoszący, Pilot Road spełnia pozostałe wymagania i nie wykazuje istotnych słabych stron.

: sob 30 kwie 2011, 21:47
autor: Kudlaty
Czyli powinienem być zadowolony:) Nie mam w planach kłaść się na kolano w każdym zakręcie, ale też mam nadzieję że nie jest to opona do jazdy tylko po prostej;p Ten test był aktualny dla nowej opony. Ja niestety już mam trochę wiekową;/ No ale trudno, jak będzie chciała mnie zabić to ją spale;p

: sob 30 kwie 2011, 21:56
autor: kiciol
Jeśli była odpowiednio leżakowana to pewnie troche poloto ;-)

: pn 02 maja 2011, 19:17
autor: klosiewi
Kudlaty pisze:Nie mam w planach kłaść się na kolano w każdym zakręcie
eeeee tam nie przesadzaj, na torze daje radę, ja mam komplet i nie narzekam

: pn 02 maja 2011, 19:19
autor: Gregory
Grześ ale ty masz PR2?

: pn 02 maja 2011, 19:21
autor: klosiewi
Gregory pisze:Grześ ale ty masz PR2?
Tak te od Ciebie, mają już 18 kkm i jeszcze chwile pojeżdżą

: pn 02 maja 2011, 20:14
autor: Gregory
Grześ, ale Kudłaty pyta o PR1. Na PR2 wiem, że można mocna naginać, ale PR1 są jednoskładnikowe i całą mieszankę maja twardą ;-)

: pn 02 maja 2011, 21:17
autor: jaroslawp
Ja jeżdżę na jedynkach, jednakże zaznaczam, że jeżdżę turystycznie i raczej nigdzie mi się nigdy nie śpieszy. I jak na razie jeszcze się na nich nie zawiodłem. W każdej sytuacji zachowywały się poprawnie.

: wt 03 maja 2011, 00:20
autor: St@ry
Ja też mam PR1, bo takie miał motek, gdy go kupiłem. Jeżdżę tyrystycznie, więc nie potrafię się odnieść do kwestii ostrych skosów i kładzenia się na kolano. Dla mnie zachowuje się poprawnie (także na mokrej nawierzchni).

: wt 03 maja 2011, 13:37
autor: waclv
Kudlaty, Ja natomiast dodam od siebie opinie, gdyż aktualnie mam takie założone ( na szczęście jak dla mnie, już niedługo) opony niestety z racji swojej jednoskładnikowej i przystosowanej na długie dystanse mieszance, jest dość twarda przez co i śliska, zwłaszcza na deszczu warto brać pod uwagę spory margines bezpieczeństwa i uważać na białe pasy na jezdni.

Aha ja mam DOT 07 więc ciut nowszą, ale tak jak mówię warto zachować pewien umiar szczególnie na mokrym, ale to praktycznie dotyczy wszystkich opon i będzie grało :smile:

: wt 03 maja 2011, 14:14
autor: Kudlaty
Motocykl nie jest przystosowany do jazdy po mokrym, to raczej awaryne sytuacje. Podczas deszczu włączają się u mnie wszystkie czujniki bezpieczeństwa i nawet na 20letniej oponie jechał bym tak samo:) Te pilot roady Mają dość sporo rowków więc powinno dobrze odprowadzać wodę.

Re: Michelin Pilot Road

: wt 09 sie 2011, 13:29
autor: Skuciok
Miałem to na vfr, nie polecam, kiepskie opony, na mokrym śliskie... na suchym obleci. Nie wydaje mi się żeby były też aż tak wytrzymałe, poleciały z motocykla przy pierwszej okazji.

Widzę że post masz z maja, a skoro wyznajesz zasadę
Kudlaty pisze:Motocykl nie jest przystosowany do jazdy po mokrym, ...
to chyba nie pojeździłeś do w tym sezonie za dużo :-)