Michelin Pilot Road

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Michelin Pilot Road

Post autor: Kudlaty » sob 30 kwie 2011, 18:20

Jeździ ktoś na takiej oponie? Jak to się sprawuje?

Miałem dzisiaj bardzo awaryjną sytuację. Oglądałem opony i w tylnej znalazłem wbity kamyczek. Kamyczek lekko wydłubalem paznokciem i w minute całe powietrze zeszło. Nie chcę jeździć na klejonej oponie. Na szybkości szukałem czegoś innego i udało mi sie kupić tanio takie michelinki z dobrym bieżnikiem z 2006r. (wiem że stare, ale lepsze to niż klejona opona a na nową mnie nie stać). Starego Metzelera też miałem z 2006r. i widać że Michelin jest o wiele miększy. Większość osób z tego co widzę jeździ Pilot Road 2 albo 3, ale może ktoś miał do czynienia z ta pierwszą generacją?

Roberto
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: wt 29 cze 2010, 08:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białogard

Post autor: Roberto » sob 30 kwie 2011, 21:07

Ja mam.
Ale ja jeżdżę jak enerdowski emeryt... Nie narzekam.

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » sob 30 kwie 2011, 21:37

Kudlaty, Pilot road jest oponą turystyczną, więc robi dobre przebiegi, ale nie nadaję się na mocną jazdę po winklach. Na całej oponie ma tą twardszą mieszankę.
Wszystko zależy jak jeździsz ( jaki styl) .
Pozdrawiam.
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Model VFR: Cebula SCRAMBLER
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » sob 30 kwie 2011, 21:46

Wyniki testu z Motocykla z przed kilku lat.Może Ci się przyda ;-)

Przód Pilot Road; tył Pilot Road "K"
Importer: Motopol, tel. 032 768 33 33
Dane
Wymiary: przód 120/70 ZR 17;
tył 180/55 ZR 17
Kraj produkcji: Francja / Hiszpania
Masa: przód 4,2 kg; tył 6,9 kg
Maks. głębokość profilu: przód 3,2 mm; tył 6,4 mm

Zalety i wady

Zachowanie na zakrętach
2. miejsce Neutralne właściwości prowadzenia, dobra przyczepność na suchym i na mokrym oraz wysoką stabilnością w łukach. Opona zachowuje swoje cechy gdy jest zimna. Wada - duży moment podnoszący przy hamowaniu w pochyleniu.

Zachowanie na mokrej nawierzchni
2. miejsce Na mokrej jezdni Michelin wykazuje dużą precyzję prowadzenia i daje się łatwo kontrolować w zakresie granicznym. Drugie miejsce, wspólnie z Metzelerem Roadtec. Zużycie 2. miejsce Dzięki równomiernemu zużyciu i niskiej ścieralności Michelina można uznać za długodystansowca wśród testowanych opon.

Nasza ocena
Mocna czwórka. Odporny na ścieranie Michelin dobrze zachowuje się na zakrętach, jest przyczepny, wykazuje dobre właściwości na mokrej nawierzchni i odporność na zużycie. Godny polecenia dla turystów nieprzejmujących się pogodą i dla długodystansowców. Pomijając duży moment podnoszący, Pilot Road spełnia pozostałe wymagania i nie wykazuje istotnych słabych stron.
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » sob 30 kwie 2011, 21:47

Czyli powinienem być zadowolony:) Nie mam w planach kłaść się na kolano w każdym zakręcie, ale też mam nadzieję że nie jest to opona do jazdy tylko po prostej;p Ten test był aktualny dla nowej opony. Ja niestety już mam trochę wiekową;/ No ale trudno, jak będzie chciała mnie zabić to ją spale;p

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Model VFR: Cebula SCRAMBLER
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » sob 30 kwie 2011, 21:56

Jeśli była odpowiednio leżakowana to pewnie troche poloto ;-)
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Model VFR: CBF600SA
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » pn 02 maja 2011, 19:17

Kudlaty pisze:Nie mam w planach kłaść się na kolano w każdym zakręcie
eeeee tam nie przesadzaj, na torze daje radę, ja mam komplet i nie narzekam

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 02 maja 2011, 19:19

Grześ ale ty masz PR2?
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Model VFR: CBF600SA
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » pn 02 maja 2011, 19:21

Gregory pisze:Grześ ale ty masz PR2?
Tak te od Ciebie, mają już 18 kkm i jeszcze chwile pojeżdżą

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 02 maja 2011, 20:14

Grześ, ale Kudłaty pyta o PR1. Na PR2 wiem, że można mocna naginać, ale PR1 są jednoskładnikowe i całą mieszankę maja twardą ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Model VFR: VFR 800 '05
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » pn 02 maja 2011, 21:17

Ja jeżdżę na jedynkach, jednakże zaznaczam, że jeżdżę turystycznie i raczej nigdzie mi się nigdy nie śpieszy. I jak na razie jeszcze się na nich nie zawiodłem. W każdej sytuacji zachowywały się poprawnie.

Awatar użytkownika
St@ry
pisarz
pisarz
Posty: 485
Rejestracja: ndz 31 paź 2010, 16:05
Model VFR: CBR 1100 XX
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: St@ry » wt 03 maja 2011, 00:20

Ja też mam PR1, bo takie miał motek, gdy go kupiłem. Jeżdżę tyrystycznie, więc nie potrafię się odnieść do kwestii ostrych skosów i kładzenia się na kolano. Dla mnie zachowuje się poprawnie (także na mokrej nawierzchni).
"Miejsce, na które wstąpił człowiek dobry, jest uświęcone." - Goethe

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Model VFR: VFR 750 RC36II
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » wt 03 maja 2011, 13:37

Kudlaty, Ja natomiast dodam od siebie opinie, gdyż aktualnie mam takie założone ( na szczęście jak dla mnie, już niedługo) opony niestety z racji swojej jednoskładnikowej i przystosowanej na długie dystanse mieszance, jest dość twarda przez co i śliska, zwłaszcza na deszczu warto brać pod uwagę spory margines bezpieczeństwa i uważać na białe pasy na jezdni.

Aha ja mam DOT 07 więc ciut nowszą, ale tak jak mówię warto zachować pewien umiar szczególnie na mokrym, ale to praktycznie dotyczy wszystkich opon i będzie grało :smile:

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Model VFR: 800Fi 98r.
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » wt 03 maja 2011, 14:14

Motocykl nie jest przystosowany do jazdy po mokrym, to raczej awaryne sytuacje. Podczas deszczu włączają się u mnie wszystkie czujniki bezpieczeństwa i nawet na 20letniej oponie jechał bym tak samo:) Te pilot roady Mają dość sporo rowków więc powinno dobrze odprowadzać wodę.

Skuciok
teksciarz
teksciarz
Posty: 179
Rejestracja: pt 23 maja 2008, 12:40
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z gór

Re: Michelin Pilot Road

Post autor: Skuciok » wt 09 sie 2011, 13:29

Miałem to na vfr, nie polecam, kiepskie opony, na mokrym śliskie... na suchym obleci. Nie wydaje mi się żeby były też aż tak wytrzymałe, poleciały z motocykla przy pierwszej okazji.

Widzę że post masz z maja, a skoro wyznajesz zasadę
Kudlaty pisze:Motocykl nie jest przystosowany do jazdy po mokrym, ...
to chyba nie pojeździłeś do w tym sezonie za dużo :-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości