Strona 1 z 3

MICHELIN PILOT ROAD 2 CVT DZIWNIE JEŹDZI

: śr 07 lip 2010, 08:09
autor: dawidk1978
Witam
Koledzy, niedawno po powrocie z Alp, po 10 tys na MEZ4A (pierwsy montaż) wymieniłem gumy na takie jak w temacie.
Spostrzeżenia:
1) moto jakby waliło się w zakręty (lub mi się wydaje)
2) przy prędkościach około 2oo (z kufrem) mam wrażenie jakby delikatnie wężykowała :/
na METZELERACH nic takiego nie było lub jak było moto nowe może tego nie czułem z przerażenia :).
Raczej wszystko dobrze poskładane, (w vfr nic się nie da zepsuć chyba :)).
Koła wyważone profeska na maszynie.
Macie jakieś pomysły?
Mam na Michałach dopiero 600 km nawinięte...

: śr 07 lip 2010, 08:11
autor: emil
byłeś przy tym wyważaniu :>? widziałeś?

jak sie wali w zakręty to pewnie za mało powietrza z przodu, telnie nie daje takich odczuć ;) zacznij od tego.

aaha, no i pokaż mi które moto z kufrem na dupie przy 200 sie normalnie zachowuje :D

: śr 07 lip 2010, 08:29
autor: dawidk1978
Witam
Przy wyważaniu nie byłem, co do ciśnienia sprawdzałem.

: śr 07 lip 2010, 08:33
autor: emil
siema!
no przy mnie moto zostawiałeś u Olki ;)

ile ten sprzęt ma przebiegu? może łożyska sie już odzywają.

No ale zazwyczaj jak sie moto wali na zakręcie to ma za małe cisnienie z przodu. dobijasz jej 2,5 a 2,9 na tył?

pozdro

: śr 07 lip 2010, 08:51
autor: dawidk1978
Witam
Jak w instrukcji, 2,5 przód 2,9 tył. Pomiar elektroniczny. Na MEZ4A ten sam ciśnieniomierz jakby były wątpliwości.
Moto ma 10000 przebiegu.
Właśnie, u Oli chyba dobrze robią ??

: śr 07 lip 2010, 09:05
autor: emil
hmmm... ja u nich nie zostawiam moto.

sprawdź sobie czy nie masz luzu na przednim kole, tylnim, wahaczu, czy nie odpadł ciężarek z przedniego koła (choć wątpię).

sprawdź to dla wlasnego bezpieczeństwa ;) jak będzie ok to podjedz do nich, żeby sprawdzili wyważenie, nie powinni robić problemów.
pozdro

: śr 07 lip 2010, 10:00
autor: marcinskc
Ja mam te Micheliny u siebie założone i jak dla mnie są rewelacyjne. Nie mam żadnych objawów opisywanych przez Ciebie, więc to raczej nie jest wina opon.

: śr 07 lip 2010, 10:08
autor: Arnold
Walenie w zakręty na tych gumach to norma. Ogólnie dziwne oponki. Trzeba je mocno rozgrzać żeby trzymały ale jak się przesadzi to też nie trzymają. Raczej oponki to zapier.. po mieście. 2CT są powodem narzekań ze względu na tą inną gumę na końcach i nie sprawdza się ona za bardzo. Taka jest moja opinia, mam założony taki tył i oponka taka dziwna bardzo.

: śr 07 lip 2010, 11:02
autor: Wojtek86
emil pisze:
aaha, no i pokaż mi które moto z kufrem na dupie przy 200 sie normalnie zachowuje :D
Ja z kufrem i pasażerem jechałem i szybciej ;p (na MZ4 :))

: śr 07 lip 2010, 11:42
autor: Gregory
Sam latam na nich i są rewelacyjne. Mam już na nich nawinięte ponad 18k i warunki jezdne są bardzo dobre.
A'rtino pisze:Trzeba je mocno rozgrzać żeby trzymały
Tutaj się nie zgadzam - rozgrzewają się bardzo szybko
A'rtino pisze:ale jak się przesadzi to też nie trzymają
Tego jeszcze nie spotkałem
A'rtino pisze:2CT są powodem narzekań ze względu na tą inną gumę na końcach i nie sprawdza się ona za bardzo.
Też się nie zgadzam. Dzięki temu, że na bokach jest inna mieszanka w ostrych zakrętach spisują się rewelacyjnie.

Pozdrawiam.
Wojtek86 pisze:emil napisał/a:


aaha, no i pokaż mi które moto z kufrem na dupie przy 200 sie normalnie zachowuje :D


Ja z kufrem i pasażerem jechałem i szybciej ;p (na MZ4 :) )
Ja na PR2 ponad 250, ale to nie jest ważne ;-)

: śr 07 lip 2010, 12:28
autor: daro1980
tez mialem w poprzednim moto i musze powiedziec ze boczna mieszanka - rewelacyjna sprawa ... dosc trudno i dlugo sie nagrzewaly to fakt ... ale walenia w zakretach to raczej niemialem ... sklanial bym sie do stwierdzenia ze nowa opona sprawia iz wydaje nam sie ze moto zachowuje sie z lekka inaczej w zakretach .... ogolnie opony na PLUS... bylem mega zadowolony

: śr 07 lip 2010, 12:50
autor: arczon
Ilu uzytkowników tyle opini. Ja zmieniłem miesiąc temu na PR2 i wyraźnie czuję moment kiedy moto samo się kładzie (nie znaczy porzewraca)
Wytłumaczyłem to sobie profilem opony bo choć opisana jako turystyczna ma nieco bardziej jajowaty kształt niż np. niż PR1.
Tak czy siak też mam takie coś i jak się skończą to zmieniam na M3

: śr 07 lip 2010, 19:43
autor: Panasonix82
Dobre :) Najważniejsze to jak opona była magazynowana i z którego jest roku.

: śr 07 lip 2010, 19:46
autor: dawidk1978
dzisiaj byłem w Opolu, nawinąłem 240, w sumie już prawie 850 na PR2. Zaczynam się przyzwyczajać, na zjeździe z A4 prawie domknąłem gumy. Co do jazy na wprost trochę poleciałem i efekt wężykowania jakby zanikał.
Nie wiem, może kwestia wjeżdzenia w gumy.

Macie może taki pasek przez środek tylnej opony??

Co do luzów to raczej niemożliwe. Moto prawie nowe, śruby zawsze sprawdzam po opuszczeniu serwisu.

[ Dodano: 2010-07-07, 20:11 ]
6 tydzień 2010

: śr 07 lip 2010, 20:25
autor: KolczyK
trzeba tę gumę wyjeździć, ja już jadę drugi komplet a trzeci jest w garażu.

pierwszy komplet wężykował na początku, przestał po ostrzejszej jeździe

drugi wężykuje teraz po 10 tyś przebiegu, zastanawiam się dlaczego ? odjąłem sprężynę z tyłu i jest lepiej, z przodu mam twardą zawiechę i to chyba tego wina

- na winkle są świetne, kladą się extremalnie

- na długie trasy są też dobre, ponieważ mieszanka powoduje mniejsze zużycia środka

- rozgrzewają się momentalnie (spróbujcie po paru minutach zrobić ślizg przedniego koła - życzę powodzenia) :) dla mnie są ok. zobaczymy po trzecim za rok dwa.....czy nie przejdę na co innego...