Strona 2 z 3

: ndz 01 paź 2006, 22:46
autor: mors
LukeVFR pisze:pokazuje raptem o,1atn mniej albo wiecej nie pamietam:]
TAK... PRAWIE TAK... NIEZUPEŁNIE.... RACZEJ NIE... NIE!!!! :)

Do szkoły chodziłem od 20 do 38 lat temu i często na fizyce rzucałem w nią kamieniami :oops:

ale zastanówmy się nad następującym przypadkiem:

Jest pażdziernik godzina 6 rano temperatura 8 stopni Celsja - wyciagam moją piękną z garażu (niestety nieogrzewany) ciśnienie w oponie 2.5 bar. Dojeżdżam do stacji na oponach goracych np. około 45st C - co pokazuje manometr? 2.85bar róznica - 0.35bar raptem niecałe 15%.
Myslę sobie - "trochę za duzo - WYPUSZCZĘ powietrze do ciśnienia 2.5 bar.
Wracam do domu - piękna do garażu - opony stygną.
Nazajutrz - godz. 7 rano (pospałem godzinkę dłużej) temperatura nadal 8C - jest trochę mokro - poranna rosa. wsiadam na piękną i ruszam... jakie mam ciśnienie w oponach na pierwszym winklu?... 1.87bar.

Być może się nie wyglebię... być może :mrgreen:
ale warto to wiedzieć

: pn 02 paź 2006, 06:50
autor: Lucek
byc moze samo Ci ucieka wentylkiem lub gdzies .... ?? :P
poza tym ja juz ponizej 10 st nie jezdze(wyroslem) i napisalem ze 'nie pamietam' :P

: pn 02 paź 2006, 08:14
autor: ppamula
w Powietrzu jest 78 % azotu i azot jak każdy gaz zachowuje się tak samo czyli rozszerza się od temperatury w takim samym stopniu jak inne gazy. Pompowanie azotem ma inny cel. Brak tlenu w oponie powoduje że guma od środka nie parcieje.

: pn 02 paź 2006, 16:39
autor: rommi
Wstyd się przyznać ale też za bardzo nie pilnowałem ciśnienia w moich oponkach (co niektórzy wiedzą to od soboty :mrgreen:) - ale po sprawdzeniu w sobotę na szczęście ciśnienie miałem takie jakie powinno być.
Pomimo to moja oponka ztarła sie nieprawidłowo, w tzw. "ząbki".
Cóż, trza będzie zakupić nowe gumy :neutral:
O.T. Mam przynajmniej na co wydawać pieniądze - ci co nie wiedzą na co wydać kasę to mają dopiero prz...bane :mrgreen:

: śr 04 paź 2006, 19:07
autor: Hubert
Witam wszystkich!
Ja też doświadczyłem kiepskiego ciśnienia w oponach.Jak tylko odebrałem moją VFRkę jechałem do domu okolo 10 kilometrów po wyfrezowanym asfalcie.Ze dwa razy mnie majtnęło.Później pojechałem normalną jezdnia było trochę lepiej ale nie mogłem normalnie wejść w zakręt.Myślałem ,że kupiłem banana po którym przejechał kiedyś pociąg.Podjechałem na stację i okazało się ,że jest po 1,5 atmosfery na obydwu oponach.Do tego szrpała bo łańcuch miał z 5 cm luzu.Teraz jest wszystko poprawione i jest OK.Z tyłu dałem 2,9 z przodu 2,5.
Pozdrawiam wszystkich.

ciśnienie w kołach

: czw 19 lip 2007, 11:05
autor: jancio777
mam pytanie - od niedawna jestem posiadaczem VFR - i chciałbym wiedzieć jakie powinno bnyćciśnienie w kole przednim i tylnym

: czw 19 lip 2007, 11:43
autor: rommi
2,5 przód
2,9 tył

BTW zapraszam do powitalni.

: czw 19 lip 2007, 13:46
autor: Pepe VFR
w 750 podają 2,4 przód i 2,5 tył w 800 2,5przód 2,9 tył jak jeżdisz z plecakiem to 2,9 tył napewno bo niektórzy twierdzy że z tyłu wystarcza 2,5 ale to jak sam latasz pozdro :bye

: czw 19 lip 2007, 16:08
autor: KolczyK
potwierdzam...i na osłonie łańcucha powinienes mieć wszystko wypisane....

: czw 19 lip 2007, 22:19
autor: whitespirit
Mysle, ze takie i inne dane powinny sie znajdowac na tej stronie:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/modele.html

Ale to tylko taka sugestia. Nie ja jestem tu adminem...

Pozdr

: ndz 22 lip 2007, 09:51
autor: knight
tylko sprwdzać to ciśnienie na zimnych gumach, bo inaczej lipa....

: ndz 22 lip 2007, 19:37
autor: Vlaad
Pepe VFR pisze:w 750 podają 2,4 przód i 2,5 tył
Kto tak podaje i do którego modelu 750?
Nie wiem jak w RC24, ale RC36: 2,5 przód 2,9 tył.

aVe cycki & vfr

: wt 18 mar 2008, 20:19
autor: Bohun
Vlaad pisze:[
Nie wiem jak w RC24, ale RC36: 2,5 przód 2,9 tył.
Vlaad, chodzi o RC 36 I ? to są dane z serwisówki ??

: wt 18 mar 2008, 20:20
autor: KolczyK
myśle, ze kazda przy oponach 120 przód 180 tył, rc46 2,5 przód 2,9 tył, zmniejsz o 0,3 a zobaczysz jak niepoprawnie jedzie VFRa....

: sob 22 mar 2008, 09:15
autor: Vlaad
Dane z serwisówki RC36I/II. Rzeczywiście, już nieznaczne obniżenie ciśnienia w oponach jest mocno wyczuwalne, zwłaszcza w zakrętach i w koleinach.

W/g Owner's Manual CLYMER ciśnienie dla RC 24/36I/36II:
przód: 36 psi/250 kPa/2,5 bar
tył: 42 psi/290 kPa/2,9 bar