Strona 1 z 1

Regulacja zaworów

: pn 10 maja 2010, 19:26
autor: kornel1236
Witam,

Chcialem zapytac czy powinienem wyregulowac zawory w vfr v-tec 2003r przy przebiegu 32tys? i upewnic sie ze mam racje w tym ze zawory w motocyklach sie reguluje bo pol rodziny kloci sie ze mna ze zawory w motocylku reguluje sie w 20 letnich motocyklach i sa pewni ze jak starszy to madrzejszy(oczywiscie bez urazy:D)

: pn 10 maja 2010, 19:34
autor: Arnold
No to możesz śmiało powiedzieć rodzinie że się reguluje zawory w nowszych motorach. :D W końcu to części mechaniczne które o siebie trą więc dlaczego niby się ich nie miało regulować? Chociaż w Trabancie 1.1 są hydrauliczne samoregulatory zaworów. :mrgreen:

: pn 10 maja 2010, 19:43
autor: kornel1236
dzieki, o tym trabancie tez dobrze wiedziec, jak tak teraz patrze na ten moj post to jakis niepoprany stylistycznie jest :mrgreen:

: pn 10 maja 2010, 20:07
autor: makiak
jak znam życie to ktoś zaglądał do moto przy 24 tyś km więc, jesli nie ma niepokojących sygnałów w postaci zwiększonej ich głośności ;) to mozesz spokojnie narazie km nawijać,

co do drugiej części postu widziałem i słyszałem już kilka silników w których właściciele zapominali o regulacjach i wymianach łańcucha rozrządu, i takie zapominalstwo i wszechwiedza na zasadzie "ja wiem lepiej" nie należało do tanich. pozdrawiam

: pn 10 maja 2010, 20:51
autor: elco
W wysokoobrotowych silnikach spalinowych zastosowanie hydraulicznego kasowania luzow jest technicznie ciezkim zadaniem. Ponadto w motocyklach nie ma na to miejsca. W motocyklach sportowych to zbedne kilkogramy.

: pn 10 maja 2010, 22:17
autor: PETER
a moto honda cbx 750 lub honda szadołka 750

: pn 10 maja 2010, 22:25
autor: khan
Pogódź rodzinę przytaczając np.:
VFR-zawory regulujemy.
Buell-zawory samoregulujące hydrauliczne.(silnik HD-wolnoobrotowy)

: wt 11 maja 2010, 14:11
autor: alternatom
W moim garażu stoi CBX 650 E (nie mój) z "hydropopychaczami" i wałem kardana. Serwisowy raj. Bajdełej poszukuję manuala ;-)

: wt 11 maja 2010, 19:24
autor: elco
PETER pisze:a moto honda cbx 750 lub honda szadołka 750
Oczywiscie nie powiedzialem, ze sie nie da. Wszak ludzie juz dawno temu wyladowali na ksiezycu.
Popychacze hydrauliczne maja dosc skomplikowana budowe, sa znacznie ciezsze niz klasyczne rozwiazania. W motocyklach sportowych nie ma na to miejsca, a kazdy kilogram jest na wage zlota. Owe popychacze czesto ustepuja precyzja dzialania rozwiazaniom opartym na plytkach. W ciezkich, wolnoobrotowych silnikach, gdzie precyzja nie odgrywa tak waznej roli, masa takze mozna z powodzeniem takie popychacze stosowac.

: wt 11 maja 2010, 23:00
autor: Damo 88
A jak przeprowadzisz regulację V- tec przecież nie podłożysz listka bo jest załączony :confused

Możesz po w paru słowach opisać ..

: śr 12 maja 2010, 00:26
autor: elco
Damo 88 pisze:A jak przeprowadzisz regulację V- tec przecież nie podłożysz listka bo jest załączony :confused

Możesz po w paru słowach opisać ..
Do kogo skierowane jest pytanie ?

: śr 12 maja 2010, 01:38
autor: Damo 88
Do kornel1236 skoro zapytał czy powinienem a nie jak to .. to zapewne wie jak ją przeprowadzić .

Elco-jeżeli znasz temat regulacji w V-Tecu to z chęcią usłucham twojej porady :smile:

Z tego co wiem to V-tec załącza trzpień który jest dociskany wtłaczanym olejem i prawdopodobnie należy go wyłączyć jak wspomniał ''KIKI''cofnąć + montaż i mierzymy czy tak ?

Ale wole się upewnić :idea:

: śr 12 maja 2010, 08:21
autor: kiki

: śr 12 maja 2010, 10:21
autor: elco
Niestety nie znam tematu.