Paliwo w oleju

jankovich
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Paliwo w oleju

Post autor: jankovich » czw 15 kwie 2010, 17:10

VFR rocznik 2006...zaczęła słabiej odpalać(paliła na dotyk, a teraz potrzebuje dłuższego "zakręcenia"), spojrzałem w okienko kontroli oleju i okazało się, że jest całe pełne, po odkręceniu korka wlewu oleju śmierdzi paliwem....co może być przyczyną takiego stanu....????
Nie jestem w stanie stwierdzić, czy paliwo przedostało się podczas jazdy, czy podczas postoju...problem z odpalaniem wskazywał by na to, że jest zalewana podczas postoju....temperatura pracy jest OK i kontrolka FI też jest OK, płyn chłodniczy OK.....no i teraz już nie jeżdżę, żeby nie zatrzeć moto.....

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 15 kwie 2010, 17:23

Może wtryski masz zasyfione i nie umieją się domknąć. Trzeba by było zalać dodatku do paliwa i ostro przepędzlować moto. Ale to moje przypuszczenie i nic na razie nie rób. Niech wypowiedzą się inni bo może mają trafniejsze możliwości. Jak będzie dużo danych to można działać. Paliwo lubi się jeszcze mieszać z olejem gdy pojazd jest często odpalany i robi krótkie trasy. Stan oleju jest OK a gdy zrobisz na raz dajmy na to z 400 km to paliwo wyparuje i poziom oleju mocno spada.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

jankovich
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jankovich » czw 15 kwie 2010, 17:46

To fakt, że przez ostatnie kilka - kilkanaście razy z powodu (wiosennej pogody) czyt.deszczu robiłem bardzo małe przebiegi 10-15 km....no ale, żeby aż tyle benzyny się przedostało....no i pogorszenie z odpalaniem.....

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1632
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Post autor: puzon » czw 15 kwie 2010, 17:46

Kiedyś miałem podobny przypadek jeszcze w GPX-e ponoć to była wina zaworu który się zaciął i nie domykał się ale wiem jedno musiałem wymienić olej . Też był problem z odpalaniem i mocy było mało a dobrze szła dopiero na ssaniu.

jankovich
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jankovich » czw 15 kwie 2010, 17:52

U mnie nie ma problemów z mocą ani dymienia z tłumika...wszystko oprócz paliwa w oleju i słabszego odpalania jest OK...

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1632
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Post autor: puzon » czw 15 kwie 2010, 18:13

Olej to bym jednak wymienił na twoim miejscu, sporo rozrzedzony więc ryzyko zatarcia silnika wysokie. Takie jest moje zdanie ale może ktoś bardziej kompetentny Ci podpowie co zrobić.

dj cat
teksciarz
teksciarz
Posty: 138
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dj cat » czw 15 kwie 2010, 22:56

Olej do wymiany koniecznie. Rozcieńczony paliwem nie ma odpowiednich właściwości i jego dalsze używanie nie wpłynie pozytywnie na żywotność silnika.
Każda Honda dobrze wygląda. Nic innego nie powiem, bo bym ryzykował zdrowiem:)

Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 15 kwie 2010, 23:23

Kurde, nie umiem nic wymyślić. Bardzo wąski temat z tym problemem. Gdyby były gaźniki to byłoby więcej opcji, a że są wtryski to właśnie ciężko coś wykminić. Wtrysk jest zamknięty i koniec. Myślałem nad uszczelniaczami zaworowymi ale co one byłyby winne to w sumie nie wiem. Może pompa paliwa świruje. Albo może robi Ci się zwarcie gdzieś na wtryskach i bardzo malutki prąd minimalnie otwiera wtryski. No tylko że pompa przecież nie podaje paliwa więc jakby były otwarte wtryski to nic chyba by nie leciało. Nie wiem już... Będę myślał.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 15 kwie 2010, 23:35

Na początek sugeruję wymianę oleju i kontrolę świec. Lanie paliwa we wtrysku to chyba tylko lejące wtryskiwacze. Po stanie świec powinieneś móc określić, z którym cylindrem jest problem. Paliwo w zasadzie nie ma innej drogi.
Daj znać jak coś określisz.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

jankovich

Post autor: jankovich » pt 16 kwie 2010, 08:57

Jak coś uda mi się ustalić...napewno to opiszę na forum.....jeszcze z tego co mi przychodzi do głowy....to za pompą paliwa jest chyba zawór(gdyby był uszkodzony-paliwo grawitacyjnie spadało by "na dół"), a druga opcja to regulator ciśnienia paliwa....

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1632
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Post autor: puzon » pt 16 kwie 2010, 17:04

Krakać nie chcę ale może być jeszcze rysa na gładzi cylindra (oby nie).

jankovich
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jankovich » ndz 18 kwie 2010, 17:48

Motocykl jest zalewany w czasie jazdy...dostaje za dużą dawkę paliwa, której nie jest w stanie przepalić....co myślicie o restarcie PGM-FI??? Czy to coś może dać???

Awatar użytkownika
Sasha
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 12:20
Imię: Sasha
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ukraine

Post autor: Sasha » ndz 18 kwie 2010, 20:19

koledzy-pytanie-czy ma byc luzny radiator oleju-on jest zaciangnienty na gvitah do konca ale hlodnica rusza sie w wertykalnym kierunku.. mysle ze silnik ma drgania pod czas swojej roboty a hlodnica ileju jest zamocowana na ramie , hyba tak ma byc ale lepiej zapytac ...dzienkuje!

Awatar użytkownika
szaba
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: ndz 01 mar 2009, 16:29
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Niepołomice/Sandomierz

Post autor: szaba » wt 15 cze 2010, 21:18

Panowie,

Mam podobny problem, albo tylko mi sie wydaje ze mam, ale od poczatku. Jakis czas temu zauwazylem ze mam oleju ponad stan. Po ogledzinach okazuje sie ze to nie plyn chlodzacy, wiec zostaje paliwo. Stan sie powiekszyl o jakies 120 ml. Zauwazylem to podczas sprawdzania stanu oleju, nie bylo zadnych innych objawow, tzn.: moto odpala normalnie, po uruchomieniu nie czuc paliwa w spalinach, nie ma jakiegos intensywnego kopcenia z wydechu, moc silnika bez zmian.
Po przestudiowaniu serwisowki, jednyna droga jaka paliwo moze dostac sie do skrzyni korbowej to: pierwsze primo wtryskiwacze i drugie primo to zawor regulacyjny w magistrali paliwowej, ktory pobiera sygnal z dolotu. Zrzucilem bak i pokrywe filtra powietrza i cholera, nie bylem w stanie zidentyfikowac problemu, poniewaz po zdjeciu gumowego przewodu od zaworu regulacyjnego okazuje sie ze jest suchy i nie czuc paliwa, a po sprawdzeniu wszystkich kanalow dolotowych tez nie czuc paliwa i zaden kanal nie byl mokry w paliwie.
Na razie wymienilem oleum i smigam dalej. Kupilem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i zrobilem dwie traski po 200km i na razie poziom oleju jakby ciutke wzrosl, ale bardzo nieznacznie i moze to tylko kwestia ustawienia moto na cenatralce w innych miejcach garazu.
Poza w/w zaworem i wtryskami w zasadzie nie ma innej mozliwosci zeby paliwo sie dostalo do misy olejowej (no chyba ze czegos nie dopatrzylem). Jak juz wczesniej pisalem silnik odpala normalnie, wiec nie sprawdzalem swiec, a na biegu jalowym silnik pracyje tak jak porzednio i nie ma jakiejs wyraznie nierownej pracy czy falowania obrotow. Na razie bede smigal dalej i bacznie obserwowal poziom oleju. Po odkreceniu korka wlewu oleju nie czuc paliwa.
Panowie, macie pomysl co moglo/moze byc przyczyna? Jesli zauwaze ze stan sie nadal powieksza planuje znow zrzucic filtr powietrza i do kanalow dolotowych wlozyc szmatki (takie jakby korki) aby jesli sie saczy paliwo to zeby owe szmatki nim nasiakly. I teraz jest pytanie czy ktos wie z ktorego miejsca jest brana informacja do sterowania zaworu regulujacego cisnienie paliwa? (pytam gdzie jest podpiety do ukladu dolotowego ten gumowy wezyk).
Wszelkie podpowiedzi, domysly, sugestie mile widziane.
Pisalem do jankovicha ale wydaje sie ze u niego ten problem juz nie wystepuje i moto smiga normalnie.
Pozdro i przyczepnosci,
Szaba

Piter VFR800Vtec
Posty: 1
Rejestracja: czw 11 lip 2013, 14:51
Imię: Piotr
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Paliwo w oleju

Post autor: Piter VFR800Vtec » pn 05 sie 2013, 10:47

jankovich pisze:Motocykl jest zalewany w czasie jazdy...dostaje za dużą dawkę paliwa, której nie jest w stanie przepalić....co myślicie o restarcie PGM-FI??? Czy to coś może dać???
Witam,
miałem ten sam problem z tym, że u mnie zalewało dwa gary i przestawał palić na obydwa z lewej strony. Problemem okazał się regulator ciśnienia paliwa który był uszkodzony i paliwo sięcofało zlewając gary. Również wykryto obecność paliwa w oleju. Może pomogłem troszkę.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości