Obroty ssania

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Obroty ssania

Post autor: Argail » śr 31 mar 2010, 23:11

Panowie mam problem,
RC 46, wersja po 2000r z ssaniem automat
szlag mnie trafia, na zimnym silnku dochodzi do 3500 obrotów
węże nie przygięte, wszystko po regulacjach
jak odpalam maszynę to się nawet pożegnać ze znajomymi nie da, silnik tak wyje
Da się to jakoś wyregulować? Pierwsze 5 minut to czekanie aż obroty spadną - masakra
Jakbym założył manetkę ze ssaniem od starszego modelu to da się operować ssaniem?
Dajta jakieś info bo pogoda się robi a wstyd to pod domem z rana odpalić :)
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 01 kwie 2010, 00:35

manual wszystko ci powie zdjąć obudowę filtra całą dolna cześć tez i podregulować ale tylko ssanie {albo jak kto woli zawór dodatkowego powietrza \} da rade to ustrojstwo ustawić tak żebyś miał ok 1500- 2000 obr?min na zimnym :twisted:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 01 kwie 2010, 14:36

a ta z automatem nie ma czasem tez regulacji obrotow jalowych w rami jakby_ta dziurka.....zaslepiona, jest tam tez srubka do obrotow. moze tu tkwi problem ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » czw 01 kwie 2010, 14:48

Argail pisze:na zimnym silnku dochodzi do 3500 obrotów
Moim zdaniem to stanowczo za dużo. Spróbuj tak jak pisze kolczyk ( tylko nie wiem, czy nie zgaśnie jak się zagrzeje )
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » czw 01 kwie 2010, 15:27

Ja kombinowałem ostatnio śrubką wolnych obrotów ale w modelu z "ręcznym ssaniem"
IMO kręcenie śrubką nic nie da, a na rozgrzanym silniku będzie gasł jak dasz za nisko.

Musisz ściagnąć obudowę filtra i raczej tam szukać przyczyny...
A u innych HISS-owców ile jest obr na ssaniu?
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » czw 01 kwie 2010, 15:31

Przecież Peter napisał co trzeba zrobić. :roll:

Jak zdejmiesz obroty tą śrubką przez otwór w ramie to po wyłączeniu ssania będzie gasła.

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » czw 01 kwie 2010, 23:17

przez to, że wyszukiwarka padła nie mogę namierzyć Manuala - podrzuci ktoś link?
Jutro pogrzebię pod tym filtrem, choć nigdy tego nie robiłem - mam nadzieję, że nie zepsuję do końca :)
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » pt 02 kwie 2010, 07:16


Awatar użytkownika
lukaszolszowka1
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 26 lut 2010, 20:00
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: śląsk

Post autor: lukaszolszowka1 » pt 02 kwie 2010, 09:35

Mówisz że masz ja po wszystkich regulacjach, ostatni mi ktoś pisał że jeżeli po synchro gaźników źle się uszczelni otwory do podłączenia wakumetrów to wtedy będzie mieć wysokie obroty i bardzo długu się czeka aż zejdą do niskich lub też wcale nie zejdą, tak że może warto to sprawdzić!?

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pt 02 kwie 2010, 10:15

lukaszolszowka1 pisze:Mówisz że masz ja po wszystkich regulacjach, ostatni mi ktoś pisał że jeżeli po synchro gaźników źle się uszczelni otwory do podłączenia wakumetrów to wtedy będzie mieć wysokie obroty i bardzo długu się czeka aż zejdą do niskich lub też wcale nie zejdą, tak że może warto to sprawdzić!?
Mi obroty schodzą do normalnych przy ok 80 stopniach, ale same obroty ssania są masakryczne
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 02 kwie 2010, 12:27

lukaszolszowka1 pisze:Mówisz że masz ja po wszystkich regulacjach, ostatni mi ktoś pisał że jeżeli po synchro gaźników źle się uszczelni otwory do podłączenia wakumetrów to wtedy będzie mieć wysokie obroty i bardzo długu się czeka aż zejdą do niskich lub też wcale nie zejdą, tak że może warto to sprawdzić!?
to nie ma nic do rzeczy przy wtryskach, we wtryskach są odczepiane wężyki wpinane w wakuometr.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » czw 08 kwie 2010, 22:47

no dobra doszedłem o co biegało

Jak podniosłem zbiornik to ta magiczna śrubka co od niej jest dziurka w ramie ma za zadanie jedynie podnieść obroty na lince nie dopuszczając do odciągnięcia się sprężyny do końca

U mnie śruba była odkręcona poniżej ograniczenia a problemem było za mocne dokręcenie samego krućca linki
Jak poluźniłem to w końcu mam co chciałem... no może nie do końca bo przegiąłem znów w drugą stronę - teraz mam obroty na zimnym 2000 a na jałowym 1200 i ciut mi prądu brakuje bo mam wersje USA z zapalonymi kierunkami, światłami i pełną choinką :)

Tym razem już wystarczy dokręcić śrubkę mocniej i efekt będzie od ręki

I tu pytanie jakie powinny być prawidłowe obroty ssania automat na zimnym silniku?
Bo jałowego rozumiem około 1400 - nie?

PS - dzieki KOLCZYK za podpowiedź - tak m coś świtało, że problem może być banalny ale obroty na lince odrzuciłem jako zbyt trywialne - szukałem raczej lewego powietrza na filtrze a tu stara prawda aby zacząć od najprostszych spraw :)
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » czw 08 kwie 2010, 23:45

Pozwole sie Argail podpiac pod temat.

Problem pojawil sie pod koniec ubieglego sezonu. Sadzilem poczatkowo, ze to wina ciagle spadajacej temperatury. Niestety w tym sezonie problem pojawia sie dalej, mimo ze temperatura jest juz w miare na stabilnym poziomie. Problem polega na tym, ze obroty biegu jalowego niemal przy kazdym odpaleniu po tygodniowym (nawet po nocnym) odpaleniu ulegaja przestawieniu. Mimo, ze ustawiam obroty na 1400 kolejnego dnia po rozgrzaniu sie silnika i wylaczeniu sie automatycznego ssanie jest czasami 1100, a czasami nawet spadaja do takiej wartosci, ze motocykl gasnie. Nie moge dojsc do przyczyny tego problemu. Podejrzewam, ze rozregulowane moga byc przepustnice. Od poczatku posiadania tej maszyny nie byly w zaden sposob regulowane (tj. cisnienie) ani sprawdzane. Byc moze problem tkwi w czyms zupelnie innym. Czy ktos mial podobny problem, czy domysla sie co moze byc przyczyna ?
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pt 09 kwie 2010, 01:00

Elco - gdyby chodzilo o samochod,stawiam na silnik krokowy.
Ale nie wiem czy jest to w Twoim moto :).

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » pt 09 kwie 2010, 09:17

Argail pisze: Bo jałowego rozumiem około 1400 - nie?
Wg serwisówki raczej 1100 - 1200 (mam serwsówkę dla UK and US versions.
Ustawiałem u siebie, w sumie ciężko trafić w ideał - na zimnym bez ssania trzyma 1100-1200, ale jak się nagrzeje to mam bliżej 1400.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości