Strona 1 z 2
Cewki zapłonowe vfr
: ndz 28 mar 2010, 11:58
autor: Alkad
Cześć.
Jako że nie mogę dojść do tego co dolega mojej vfr-ce biore sie za wymienianie po kolei najbardziej prawdopodobnych części. Chce wymienic teraz cewki zapłonowe i znalazłem na allegro takie:
http://allegro.pl/item966624835_honda_v ... 5_rok.html
Gość pisze ze to od modelu z 1995r z oznaczeniem MP06. Popatrzyłem na moje te dwie "boczne" wygladaja tak samo i maja takie samo oznaczenie, czyli będą pasować ?
Zostaja jeszcze te cewki które sa pod bakiem, te od gościa zagraja mi ?
: ndz 28 mar 2010, 17:23
autor: Redford44
A dlaczego chcesz wymienić cewki- rozpadły się czy co?

: ndz 28 mar 2010, 19:28
autor: Gacol
Pierwsza kwestia.Co sie dzieje??Chętnie pomogę
Kwestia druga mam komplet cewek jesli chcesz.90zł i są twoje.
: ndz 28 mar 2010, 21:25
autor: Alkad
Tutaj opisałem mój problem. :
viewtopic.php?t=8668
: ndz 28 mar 2010, 22:49
autor: Gacol
to odpowiem.Gażniki.
: ndz 28 mar 2010, 22:56
autor: Alkad
Jak gaźniki jak 100km temu robiłem synchro i czyszczenie. ?
: pn 29 mar 2010, 02:36
autor: Damo 88
Ja ci powiem Tak Może nie to moto Bo MZ 250 Ale miałem ten sam problem (podobny) Wymieniłem cewkę , i nic problem to gazniki a mianowicie regulacja , i taki felerny filtr paliwa miałem założony co skutecznie spowalniał przepływ wachy

: pn 29 mar 2010, 07:36
autor: Alkad
Filtr paliwa jest na pewno ok, czysty i "sika" bardzo dobrze. Synchroniznacja i czyszczenie gaźników było 100km i przed regulacja czy po nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o te przerywanie...
: pn 29 mar 2010, 12:20
autor: Damo 88
Więc możesz w ostateczności jak ''KiKi'' napisał Cewki
: pn 29 mar 2010, 21:06
autor: Twardy161
a ile Ty tych cewek chcesz kupic?
przeciez nawet jesli to jest przyczyna to nie sa wszystkie uszkodzone bo by pewnie nie odpalal a prawdopodobnie jedna-tym bardziej, ze naprawde malo prawdopodobne zeby 2 cewki padly naraz,
zakladam, ze sprawdziles styki na cewkach.
Ja zanim bym kupil cewke postaralbym sie ustalic chociaz na ktorym cylindrze to sie dzieje a najlepiej-czy z winy cewki,
najstarszy chyba i najprostszy sposob na to to w momencie kiedy juz wystepuje usterka- po kolei odpaczac po 1 cylindrze, w Twoim przypadku-dac wtedy gazu i zobaczyc czy przerywa a sa 2 mozliwosci-albo nie przerywa albo jest gorzej-w obu przypadkach wiadomo o co chodzi,
w razie potrzeby ten cylinder podlaczamy a odlaczamy kolejny-az tak wiele ich nie jest wiec jest szansa znalezc:]
teoretycznie nie powinno sie odlaczac fajki od swiecy w czasie pracy(tylko zasilanie cewki) bo jak cewka nie ma mozliwosci wyladowania sie to moze dostac przebicia ale w praktyce wielu z nas sie zdarzyla padnieta swieca czy kabel- co daje taki sam efekt a nic sie nie stalo:]
acha zapomnialem jeszcze o jednym-jak juz namierzymy "szkodnika" to mozna zamienic cewki miedzy 2 sasiadujacymi cylindrami (albo chociaz kable) i zobaczyc czy ustarka dla odmiany nie wyspeuje teraz na drugim cylindrze:]
wniosek jasny:]
: pn 29 mar 2010, 21:36
autor: Damo 88
Hmmmm
Mądrze .
: śr 31 mar 2010, 14:55
autor: Alkad
No nie wiem, ten twój pomysł nie bardzo mi podchodzi.
: śr 31 mar 2010, 15:32
autor: figaro
Sprawdź filtr powietrza i całą drogę jaką przebywa powietrze w drodze do gaźników. Czasami drobinka wielkości rzędu 0,1 mm2 potrafi skutecznie zakłócić przepływ powietrza w gaźniku, co za tym idzie mieszanki paliwowej. W takim przypadku któryś z cylindrów dostaje zbyt bogata mieszankę, co powoduje powstawanie nagaru na elektrodach świecy i przez to gorszą iskrę lub zanikanie zapłonu. Gaźniki w vfr to bardzo delikatna i skomplikowana konstrukcja. Ja obstawiałbym w pierwszej kolejności regulację składu mieszanki /gaźniki/, filtr powietrza, świece.

: śr 31 mar 2010, 19:25
autor: Yaco
Sprawdzałeś wygląd świec?
: śr 31 mar 2010, 21:44
autor: figaro
Przeczytaj wpis MCHN. Mam wrażenie, że znajdziesz odpowiedź na Twój problem.
viewtopic.php?t=8043