Cewki zapłonowe vfr
-
- teksciarz
- Posty: 142
- Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: malopolska
Cewki zapłonowe vfr
Cześć.
Jako że nie mogę dojść do tego co dolega mojej vfr-ce biore sie za wymienianie po kolei najbardziej prawdopodobnych części. Chce wymienic teraz cewki zapłonowe i znalazłem na allegro takie:
http://allegro.pl/item966624835_honda_v ... 5_rok.html
Gość pisze ze to od modelu z 1995r z oznaczeniem MP06. Popatrzyłem na moje te dwie "boczne" wygladaja tak samo i maja takie samo oznaczenie, czyli będą pasować ?
Zostaja jeszcze te cewki które sa pod bakiem, te od gościa zagraja mi ?
Jako że nie mogę dojść do tego co dolega mojej vfr-ce biore sie za wymienianie po kolei najbardziej prawdopodobnych części. Chce wymienic teraz cewki zapłonowe i znalazłem na allegro takie:
http://allegro.pl/item966624835_honda_v ... 5_rok.html
Gość pisze ze to od modelu z 1995r z oznaczeniem MP06. Popatrzyłem na moje te dwie "boczne" wygladaja tak samo i maja takie samo oznaczenie, czyli będą pasować ?
Zostaja jeszcze te cewki które sa pod bakiem, te od gościa zagraja mi ?
-
- teksciarz
- Posty: 142
- Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: malopolska
Tutaj opisałem mój problem. :
viewtopic.php?t=8668
viewtopic.php?t=8668
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...
- Twardy161
- klepacz
- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a ile Ty tych cewek chcesz kupic?
przeciez nawet jesli to jest przyczyna to nie sa wszystkie uszkodzone bo by pewnie nie odpalal a prawdopodobnie jedna-tym bardziej, ze naprawde malo prawdopodobne zeby 2 cewki padly naraz,
zakladam, ze sprawdziles styki na cewkach.
Ja zanim bym kupil cewke postaralbym sie ustalic chociaz na ktorym cylindrze to sie dzieje a najlepiej-czy z winy cewki,
najstarszy chyba i najprostszy sposob na to to w momencie kiedy juz wystepuje usterka- po kolei odpaczac po 1 cylindrze, w Twoim przypadku-dac wtedy gazu i zobaczyc czy przerywa a sa 2 mozliwosci-albo nie przerywa albo jest gorzej-w obu przypadkach wiadomo o co chodzi,
w razie potrzeby ten cylinder podlaczamy a odlaczamy kolejny-az tak wiele ich nie jest wiec jest szansa znalezc:]
teoretycznie nie powinno sie odlaczac fajki od swiecy w czasie pracy(tylko zasilanie cewki) bo jak cewka nie ma mozliwosci wyladowania sie to moze dostac przebicia ale w praktyce wielu z nas sie zdarzyla padnieta swieca czy kabel- co daje taki sam efekt a nic sie nie stalo:]
acha zapomnialem jeszcze o jednym-jak juz namierzymy "szkodnika" to mozna zamienic cewki miedzy 2 sasiadujacymi cylindrami (albo chociaz kable) i zobaczyc czy ustarka dla odmiany nie wyspeuje teraz na drugim cylindrze:]
wniosek jasny:]
przeciez nawet jesli to jest przyczyna to nie sa wszystkie uszkodzone bo by pewnie nie odpalal a prawdopodobnie jedna-tym bardziej, ze naprawde malo prawdopodobne zeby 2 cewki padly naraz,
zakladam, ze sprawdziles styki na cewkach.
Ja zanim bym kupil cewke postaralbym sie ustalic chociaz na ktorym cylindrze to sie dzieje a najlepiej-czy z winy cewki,
najstarszy chyba i najprostszy sposob na to to w momencie kiedy juz wystepuje usterka- po kolei odpaczac po 1 cylindrze, w Twoim przypadku-dac wtedy gazu i zobaczyc czy przerywa a sa 2 mozliwosci-albo nie przerywa albo jest gorzej-w obu przypadkach wiadomo o co chodzi,
w razie potrzeby ten cylinder podlaczamy a odlaczamy kolejny-az tak wiele ich nie jest wiec jest szansa znalezc:]
teoretycznie nie powinno sie odlaczac fajki od swiecy w czasie pracy(tylko zasilanie cewki) bo jak cewka nie ma mozliwosci wyladowania sie to moze dostac przebicia ale w praktyce wielu z nas sie zdarzyla padnieta swieca czy kabel- co daje taki sam efekt a nic sie nie stalo:]
acha zapomnialem jeszcze o jednym-jak juz namierzymy "szkodnika" to mozna zamienic cewki miedzy 2 sasiadujacymi cylindrami (albo chociaz kable) i zobaczyc czy ustarka dla odmiany nie wyspeuje teraz na drugim cylindrze:]
wniosek jasny:]
Ostatnio zmieniony pn 29 mar 2010, 21:45 przez Twardy161, łącznie zmieniany 1 raz.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Sprawdź filtr powietrza i całą drogę jaką przebywa powietrze w drodze do gaźników. Czasami drobinka wielkości rzędu 0,1 mm2 potrafi skutecznie zakłócić przepływ powietrza w gaźniku, co za tym idzie mieszanki paliwowej. W takim przypadku któryś z cylindrów dostaje zbyt bogata mieszankę, co powoduje powstawanie nagaru na elektrodach świecy i przez to gorszą iskrę lub zanikanie zapłonu. Gaźniki w vfr to bardzo delikatna i skomplikowana konstrukcja. Ja obstawiałbym w pierwszej kolejności regulację składu mieszanki /gaźniki/, filtr powietrza, świece. 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości